וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס על התקרית שזעזעה את ארה"ב: "עכשיו אתם מבינים?!"

כוכב הלייקרס וספורטאים נוספים הגיבו לסרטון המחריד שבו נראה שוטר לבן חונק למוות גבר שחור באמצע הרחוב. סטיב קר: "זה רצח"

צילום מסך

בווידאו: תחרות "חיובים" ב-NBA

מיניאפוליס ממשיכה לבעור בעקבות הסרטון הוויראלי שבו נראה שוטר לבן חונק למוות גבר שחור, לעיני אזרחים המומים. ג'ורג' פלויד, אזרח אמריקני כהה עור, נעצר על ידי ארבעה שוטרים לבנים שחשדו כי ביצע עבירה. במהלך המעצר, אחד השוטרים הצמיד את ברכו לצווארו של פלויד וריתק אותו לרצפה במשך דקות ארוכות. פלויד התחנן וטען שהוא לא יכול לנשום, וגם עוברי אורח שנקלעו לסיטואציה התחננו מאותו שוטר שיפסיק, אך הוא לא חדל גם כשפלויד הפסיק לזוז ולנשום, ובסופו של דבר מת.

בדומה למקרה של רודני קינג ב-1992, שהותקף בצורה ברוטלית על ידי שוטרים לבנים, גם המקרה הנוראי הזה הצית גל מחאה של שחורים, הפעם במיניאפוליס בפרט ובארצות הברית כולה. "להיות אדם שחור באמריקה לא שווה לגזר דין מוות", כתב בפייסבוק ג'ייקוב פריי, ראש העיר. "במשך חמש דקות, ראינו שוטר לבן מצמיד את ברכו אל צווארו של אדם שחור. חמש דקות. כשאתה שומע שמישהו קורא לעזרה, אתה צריך לעזור. השוטר הזה נכשל במובן הבסיסי וההומני ביותר". פריי כבר הודיע שארבעת השוטרים שלקחו חלק בתקרית יפוטרו ותיפתח נגדם חקירה פלילית.

שחקן הפוטבול בעבר דונטה סטולוורת' על הסרטון שמזעזע את ארה"ב (אזהרת צפייה)

ספורטאים אמריקאים רבים, שחורים ולבנים כאחד, התקשו להישאר אדישים לסרטון הנוראי שבו נראה פלויד ברגעיו האחרונים, וביניהם גם לברון ג'יימס, שהשווה בין כריעת הברך של השוטר לזו של קולין קאפרניק, שכרע ברך בהמנון האמריקאי כאות מחאה עוד לפני מספר שנים.

"זה רצח!", צייץ סטיב קר. "אני נגעל, מה לעזאזל לא בסדר עם ארצות הברית?!". "עכשיו אתם מבינים?!", כתב לברון ג'יימס באינסטגרם ביחד תמונה של קולין קאפרניק. "או שזה עדיין מעורפל עבורכם", הוסיף כוכב הלייקרס. "התאום שלי", כתב כדורסלן העבר סטיבן ג'קסון, שככל הנראה הכיר את פלויד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully