וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות לכדורגל תשקיע למעלה מ-7 מיליון שקל באקדמיית כדורגל לבנים

28.5.2020 / 9:52

שבע שנים לאחר שהקימה אקדמיה לבנות, ההתאחדות עומלת על הקמת אקדמיה נוספת, לילדים בגילאים 13-15. על הפרק: מגרשים, חדרי טיפולים, אולמות ספורט, חדרי כושר ועוד

דוברות בית"ר ירושלים

בווידאו: בית"ר ירושלים עורכת אימון ראשון עם מגע מלא

יותר משבעה מיליון שקל, זה הסכום שתשקיע ההתאחדות לכדורגל במיזם החדש של הפעלת אקדמיה לבנים. על פי החלטת הנהלת ההתאחדות לכדורגל השבוע, האקדמיה שתוקם בכפר הנוער מבואות ים, בהובלת ההתאחדות ובשיתוף המועצה המקומית עמק חפר, משרדי החינוך והספורט ואופ"א, תחל לפעול כבר בשנת הלימודים הקרובה עם כ-25 שחקנים משנתון 2006. השחקנים ילמדו, יתאמנו וישוכנו באקדמיה חמישה ימים בשבוע וישחקו במשחקי הליגה במסגרת הקבוצות מהן הגיעו. בשנה לאחר מכן, צפויים להצטרף לאקדמיה 50 שחקנים נוספים.

בחודש מאי 2019 התבשרה ההתאחדות לכדורגל על ידי אופ"א כי נבחרה על ידה, יחד עם שתי התאחדויות נוספות מתוך רבות אחרות, להוביל פרויקט מצוינות ופיתוח אקדמיה בישראל. ההתאחדות תזכה לתמיכה של כ-200 אלף יורו לשנה מאופ"א בארבע השנים הקרובות לטובת הפעלת האקדמיה וכן לליווי מקצועי. האקדמיה הראשונה שהפעילה ההתאחדות לכדורגל היתה לנשים והיא הוקמה בשנת 2013, כחלק מההכנה המקצועית לאירוח אליפות אירופה לנשים עד גיל 19 בישראל ב-2015. כיום, שבע שנים מאוחר יותר, חלק גדול משחקניות הנבחרת הבוגרת של ישראל מורכב מתוצרי האקדמיה. השאיפה היא כמובן כי גם האקדמיה לבנים תהפוך עם השנים לספקית שחקנים משמעותית לנבחרות ישראל.

הקמת האקדמיה היא אחד מפרויקטי הדגל של ההתאחדות ומטרתה להציע לשחקנים בגילאי 13-15 את התנאים האופטימליים להתפתחותם, כולל לינה, לימודים וכמובן עיסוק אינטנסיבי בכדורגל. מטרות האקדמיה הן יצירת מסגרת מובילה וייחודית לאיתור ולקידום כישרונות מובילים בישראל, פיתוח מודלים לקידום הכישרונות המובילים והכנתם לכדורגל מקצועני בארץ ובחו"ל, יצירת מסגרת מצוינות לשחקנים כישרוניים מרחבי הארץ, כך שיוכלו למצות את הפוטנציאל בצורה הטובה ביותר, ייצור שחקנים מובילים שיובילו את נבחרות ישראל בעתיד, קידום ושיפור התדמית של הכדורגל בישראל.

האקדמיה תחל לפעול עם פתיחת שנת הלימודים בחודש ספטמבר ובתקופה הקרובה ובהמשך ייעשה מאמץ גדול להעמיד לרשות החניכים את התנאים האופטימליים, שיכללו: מגרש כדורגל (דשא), חדרי מאמנים מאובזרים, חדר אספות וידאו והרצאות לשחקנים, חדר טיפולים ושירותי רפואה, 2 אולמות ספורט, 2 חדרי כושר, סאונה.

אקדמיית הכדורגל של ההתאחדות לכדורגל. יח״צ,
כולל חדרי ישיבות ואסיפות וידאו/יח״צ

יו"ר ההתאחדות, אורן חסון: "זאת בשורה אמיתית לכדורגל שלנו, אולי הדבר המשמעותי ביותר אליו כיוונתי כאשר הצטרפתי להתאחדות. הקצנו משאבים עצומים לפרויקט הייחודי הזה מתוך אמונה, כי הוא משמעותי מאין כמותו לפיתוח הכדורגל הישראלי. נעשתה כאן עבודה בלתי נתפסת ואני משוכנע כי בעתיד נהנה כולנו מפירות האקדמיה שתרמו לה אנשים רבים להם אני מבקש להודות - למשרד התרבות והספורט ולמנכ"ל יוסי שרעבי, למשרד החינוך ולמנכ"ל שמואל אבואב, למנהלת האגף לחינוך התיישבותי אילנה נולמן, לראשת מועצת עמק חפר גלית שאול, למנהל בית הספר רמות ים אשר קסו, ליו"ר הוועדה המקצועית שינו זוארץ, למנכ"ל ההתאחדות רתם קמר, לגזבר דודי גיל, לחברי הוועדה המקצועית, למנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר, ליו"ר איגוד השופטים רונית תירוש, עומר עצמוני, גיא פורטניאגין ועוד רבים וטובים שסייעו להגעה לרגע הזה".

שינו זוארץ, יו"ר הוועדה המקצועית בהווה וממובילי האקדמיה בתקופתו כיו"ר ההתאחדות: "עבודה שנמשכה למעלה מחצי שנה הפכה לעובדה, וזאת בשורה מצוינת. ההתמקדות בגילים הצעירים ובעבודה במתכונת של סיירות, בדומה לצבא, היא הדבר הנכון לפיתוח הכדורגל בישראל. האקדמיה, יחד עם מרכזי המצוינות, יציעו לשחקנים צעירים ומבטיחים את האופק הנכון ביותר עבור מי שבעתיד יובילו את הכדורגל שלנו. ההתאחדות תשקיע סכומים משמעותיים במיוחד, גם בימים כל כך מאתגרים כמו אלה כיום, מתוך ראייה אסטרטגית ואמונה מלאה כי זאת הדרך הנכונה לקדם ולפתח את הענף".

רתם קמר: "זה בפירוש חלום שמתגשם. האקדמיה לבנות היתה חלוצה מבחינתנו ויש לנו הרבה מה ללמוד מהצלחתה כאשר מגיע עתה פרק הבנים. האקדמיה היא נדבך מרכזי בתכנית של המנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר שאושרה בהנהלת ההתאחדות - 'הדרך הישראלית'. גם בימים מורכבים אלה, התעקשנו להמשיך ולהבטיח את פתיחת האקדמיה מתוך אמנה מלאה בתרומה העתידית שתניב לכדורגל הישראלי".

המנהל הטכני, ווילי רוטנשטיינר: "לפני כשנה וחצי קיבלה הנהלת ההתאחדות החלטה אמיצה לאמץ את הדרך הישראלית שהוצגה בפניה. הפירמידה לקידום הכדורגל היתה ברורה והתחילה כמובן בבסיס - הגילים הצעירים, פיתוח צעירים, פרויקט 22. היום הדברים הופכים למציאות וזאת בשורה נפלאה לכדורגל הישראלי - לא רק היום, אלא בעשורים הקרובים. האקדמיה היא דוגמה מצוינת למה שניתן להשיג בסכות שיתוף פעולה בין כלל הגורמים - התאחדות, מועדונים, משרדי הממשלה, אופ"א ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully