וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' וואה: "עתיד הספורט באפריקה לאחר הקורונה נראה קודר"

בריאיון ל-BBC גילה נשיא ליבריה ואגדת הכדורגל ג'ורג' וואה פסימיות לגבי עתידו של הספורט ביבשת שספג מכה כלכלית אנושה: "מועדונים רבים צפויים לקרוס"

אתר רשמי

בווידאו: ריאל מדריד חוזרת להתאמן

משבר הקורונה הכה בספורט בצורה קשה, ואת ההשלכות לכך ניתן לראות בכל רחבי הגלובוס. בהחלט ניתן להגיד שיבשת אפריקה, אשר מרבית ההתאחדויות הפועלות בתחומיה סובלות ממחסור בכסף גם בימי שגרה - ספגה מכה קשה ביותר.

אוגנדה, קונגו, רואנדה וגמביה הן רק חלק מהמדינות אשר בוטלו בהן ליגות הכדורגל, ללא כוונה לסיים את עונת המשחקים שהופסקה באמצע. בנוסף, בוטלה גם אליפות אפריקה לאומות אשר במקור יועדה להתחיל באפריל 2020. "לדעתי האישית, עתיד הספורט באפריקה לאחר הקורונה נראה קודר", אמר נשיא ליבריה ואחד מגדולי הכדורגלנים אי פעם ג'ורג' וואה בריאיון ל-BBC. "יצטרכו להינקט צעדים דחופים כדי להחיות את הכדורגל ואת שאר ענפי הספורט".

ג'ורג' וואה שחקן מילאן מניף את גביע כדור הזהב. AP
"יצטרכו להינקט צעדים דחופים כדי להחיות את הכדורגל". ג'ורג' וואה במדי מילאן/AP

"הקבוצות תלויות בהכנסות ממכירת כרטיסים ומחסויות", המשיך וואה. "ברגע שכל זה כבר לא קיים, מועדונים רבים צפויים לקרוס, ולא מעט ליגת ייסגרו באופן מיידי". נשיא ליבריה טען כי "בריאות לצד התאוששות הכלכלה נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו", אך גם סייג: "חשוב מאוד שהכספים הבינלאומיים שיגוייסו יופנו גם להתאוששות הספורט תוך כדי הכרה בחשיבותו הסוציאלית".

שחקנה לשעבר של נבחרת ניגריה, סגון אודגבאמי, דווקא רואה את המצב הנוכחי כהזדמנות עבור האפריקאים כדי לחשוב מחדש על הגישה כלפי הספורט ביבשת. "הספורט באפריקה מגלגל סכומים הנעים סביב 700 מיליארד דולר, ובקושי מיצינו את הפוטנציאל", אמר מי שהוביל את ניגריה לזכייה באליפות אפריקה ב-1980. "משבר הקורונה נותן לנו הזדמנות לחשוב מחדש על כל הגישה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully