וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי ברתומאו: "השחקנים חששו שלא יוכלו לשחק ברמה האמיתית שלהם"

מנכ"ל היורוליג קיים מסע"ת לאחר ההחלטה לבטל את העונה: "השחקנים לא חשבו על כסף. אף קבוצה לא חושבת לעזוב בגלל הקורונה"

אנשי מכבי תל אביב מגיעים לבדיקות

לאחר ההודעה על ביטול עונת 2019/20, ערך הערב (שני) מנכ"ל המפעל ג'ורדי ברתומאו מסיבת עיתונאים בה הסביר את ההחלטה הדרמטית. "זו הייתה אחת ההחלטות העצובות בחיינו, אבל זו ההחלטה הטובה ביותר", אמר בפתח דבריו. "מיצינו כל אפשרות בניסיון לחדש את המשחקים ביורוליג וביורוקאפ, אבל זה לא היה אפשרי. מעל לכל עומדים הבריאות והביטחון של השחקנים, המאמנים, אנשי הצוות והאוהדים.

"הייתה אפשרות, שמעולם לא לקחנו ברצינות, להפחית את מספר הקבוצות המשתתפות. זה נוגד את העקרונות שעליהם אנחנו נשענים מיום שהקמנו. החלטנו שלא להכתיר אלופות לשני המפעלים. אני גאה בדרך שבה קיבלנו את ההחלטה. המועדונים קיבלו את הצעתנו, והאחדות שלנו חשובה כמי שרוצים לגדול ולהתקדם. היום התחלנו לעבוד גם על עתיד המפעל, ואנחנו רוצים לספק חוויית הכדורסל המצוינת שמגיעה לקבוצות בעתיד".

פלייר ג'ורדי ברתומאו מזכ"ל היורוליג. ניב אהרונסון
רגע קשה. ברתומאו/ניב אהרונסון

ברתומאו הוסיף ואמר: "מוקדם מדי להעריך את השפעת המגיפה על העונה הבאה. התחלנו לעבוד על זה ולייעץ להם בשבוע שעבר, כשאנחנו מתמקדים בנושא הפרסומי, השיווקי ובמכירת הכרטיסים. ככל הידוע לי, אף קבוצה לא חושבת לעזוב את היורוליג בגלל הקורונה. אנחנו מצפים לחזור לנורמליות בהקדם, ולקיים את היורוליג כרגיל כבר בעונה הבאה. השחקנים העלו שורת טענות בדיון איתם, כפי שחשבנו שהם יעלו. המטרה הייתה לשמוע אותם, איך הם מרגישים בנוגע לחידוש המשחקים. הטענות שלהם היו הגיוניות, ולא הפתיעו אותנו. אני לא חושב שהם לא חזרו בגלל ענייני הכסף. אף אחד מ-37 השחקנים שהשתתפו בדיון בכלל לא העלה את הטענה הזאת. דיברו יותר על הבידוד, ותקופת ההכנה, והבעיה לחזור היישר מהסגר לפעילות, והם חששו שלא יוכלו לשחק ברמה האמיתית שלהם.

"לא רצינו לגרור את העונה מעבר ל-26 ביולי כדי לא לפגוע בעונה הבאה. צריך להשאיר לשחקנים חודש וחצי מנוחה, וחודש וחצי הכנה. לא היינו יכולים לפתוח את העונה הבאה באיחור, כשיש ליגות מקומיות וגם מתוכננת אולימפיאדה בקיץ הבא. אני לא יודע מה ליגת האלופות בכדורגל תעשה. זה רק הופך את המצב לקשה יותר. אי אפשר לומר שבעונה הבאה נשחק ללא קהל. אני יכול להעריך שבחלק מהמדינות נפתח את העונה מול יציעים ריקים, במדינות אחרות יהיו הגבלות חלקיות ויהיו גם מקומות שבהם יאפשרו לשחק כרגיל. כל מדינה מקבלת את ההחלטות בהתאם להחלטות הממשלה המקומית. אני מאמין שבתוך כמה חודשים נחזור לנורמליות.

"אי אפשר להתכחש לעובדה שתהיה השפעה כלכלית משמעותית למה שקרה. אנחנו לא מצפים מהספונסרים והשותפים שלנו להמשיך ולתמוך כמו קודם, כי גם הם בצרה, כמונו. ננסה לראות איך אפשר לפצות את גופי השידור, אבל גם להבטיח את מה שהמועדונים מצפים לקבל. זו תהיה יורוליג שונה בכל מה שקשור להכנסות, וכולם מבינים שזה לא יהיה קל. נושא הכתרתה של אנאדולו אפס לאלופה לא עלה בכלל על הפרק. אף אחד לא ביקש את זה, אף אחד לא התווכח. נותרו שישה מחזורים לסיום העונה הסדירה, עוד לפני הפלייאוף והפיינל פור, כך שאין קבוצה שהתואר מגיע לה יותר מאחרות. אנחנו צריכים להיות מוכנים למקרה שיפרוץ גל שני של הקורונה. אנחנו מגבשים מדיניות שתעסוק בכל הנוגע לשימוש באולמות, ועומדים בקשר בנושא עם הקבוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully