וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשדייויד שטרן אמר לפיני גרשון: כל ארצות הברית מחכה שתתפנה מהמגרש

מאמן מכבי תל אביב לשעבר נזכר בתקרית במדיסון סקוור גארדן, כולל הקללות הרבות לשופט: "אם לא שטרן, הייתי שם עד עכשיו". ויש גם הודאה לגבי הפה הגדול: "היו דברים שלא הייתי צריך להגיד"

אנשי מכבי תל אביב מגיעים לבדיקות

פיני גרשון, המנהל המקצועי של איגוד הכדורסל, העניק הבוקר (שבת) ראיון נרחב לתקשורת הבולגרית, ובו סיפר בין היתר על משחק הראווה המפורסם של מכבי תל אביב במדיסון סקוור גארדן ב-2009, במהלכו הורחק וסירב להתפנות מהפרקט. "השופט, עד כמה שאני זוכר, היה במבחנים ל-NBA. הוא התחיל לדפוק אותנו, וזה במילים יפות", אמר מאמן מכבי תל אביב לשעבר. "אוקיי. פעם אחת, פעמיים, אבל שיחקנו מול קבוצת NBA, גם ככה יש לה יתרון עלינו. שאלתי אותו, 'אתה חושב שהם צריכים את העזרה שלך?' הוא השיב שלא אדבר איתו. אוקיי. ואז התחלתי לפזר 'פאק, פאק, פאק' והוא נתן לי עבירה טכנית. זה הגיע לי, כי קיללתי אותו.

"אחרי 3-4 דקות, אחד משחקני הניקס זרק את הכדור על הרגל של השופט ואמר 'פאק יו'. כשהשופט עבר לידי, שאלתי, 'אתה לא מבין אנגלית? מה ההבדל בין הפאק שלו לפאק שלי?' הוא אמר לי, 'אל תתעסק איתי'. אמרתי לו, Who the fuck are you? אמרתי לו שאני לא עוזב, שאם הוא רוצה, הוא יכול לעזוב. הרבי הגיע ואמרתי שאני לא הולך לשום מקום. זה לקח 7-8 דקות. השופט האחר הגיע אלי ואמר שאני צודק, אבל שיש חוק - עבירה טכנית שנייה היא הרחקה.

"אמרתי שאני לא יוצא, זה משחק ראווה. בסופו של דבר דייויד שטרן קרא לאחד האנשים, נתנו לי את הטלפון, והוא אמר, 'פיני, אנשים רואים את זה בכל ארצות הברית. אנשים מחכים שהמשחק יחודש. בלתי אפשרי לעצור את המשחק ל-7-8 דקות. לך לחדר ההלבשה, ישימו לך טלוויזיה, וזה בסדר. אם דייויד שטרן לא היה מדבר איתי, הייתי נשאר שם עד עכשיו".

מאמן מכבי תל אביב לשעבר פיני גרשון. AP
מתחרט על חלק מהדברים. גרשון/AP

גרשון נשאל האם חלק מהדברים שאמר לאורך השנים פגעו בו, והשיב: "כשאתה מדבר יותר מדי, לפעמים אתה מדבר שטויות, ואני מדבר יותר מדי. אין ספק שכשהייתי צעיר יותר, לא הפסקתי לדבר. אני לא אומר שלא צדקתי, אבל לא הייתי צריך להגיד את מה שאמרתי. לא אתן דוגמאות, אבל למשך שנים רבות רציתי לאמן את מכבי תל אביב וחשבתי שאני מספיק טוב כדי לאמן אותם, והייתי מאוד פרובוקטיבי איתם. הם לא אהבו אותי, אבל בסופו של דבר, הם לקחו אותי. ביחד עשינו קריירות טובות, בסופו של דבר זו תדמית. לא קל לשנות את התדמית שאנשים מצמידים לך. אם תשאל את רוב האנשים, הוספתי קצת צבע לכדורסל בישראל וליורוליג. אסור להיות רציני כל הזמן. אני מתלוצץ. אז מה? לעשות ביג דיל ממשהו שאמרתי? למה?"

כשנשאל מדוע הסכים לאמן את נבחרת בולגריה בחינם, אמר: "הרווחתי כסף טוב ביוון, ובבולגריה הרגשתי כמו נשיא המדינה. מבחינתי, אם יש לי אתגר, כסף הוא לא העניין בכלל. האתגר הוא מספיק. לא ידעתי כלום. אם אתה רוצה הכל, לעולם לא תהיה מרוצה. יש אנשים שמרוויחים מיליון דולר וזה לא מספיק עבורם".

עוד בוואלה!

לפני הפגישה המכרעת ביורוליג: ברתומאו ישוחח עם שחקני הקבוצות

לכתבה המלאה
המנהל המקצועי של נבחרות ישראל פיני גרשון. אתר FIBA, אתר רשמי
מנסה לקחת את הדברים החיוביים מהקורונה. גרשון/אתר רשמי, אתר FIBA

על פגרת הקורונה הכפויה אמר: "הייתי בבית למשך שישה שבועות. זה לא היה קל לאף אחד, אבל עשיתי דברים שחיכיתי עשר שנים לעשות. צפיתי בהרבה הרצאות, לא רק על כדורסל, אלא גם על מנהיגות והצלחה. הרבה מאמנים עובדים מתחתי, אז העברתי להם הרבה אתרים ואפליקציות. ערכנו 5-6 סמינרים עבור למעלה מ-300 מאמנים. עשינו אימוני זום עם שחקנים, התקופה הזאת עזרה להם להתאמן לבד, ללא סלים ומזגנים וחדרי כושר. אחד הדברים הגדולים לשיפור אצל שחקנים צעירים הוא המצב הגופני, בלי קשר לכדורסל. יש מספיק דברים לעשות גם ללא טבעות.

"הספורט הוא בשביל קהל, וללא קהל זה לא אותו משחק - לא בשביל השחקנים ולא בשביל המאמנים. אני מקווה שנוכל למלא שוב את האולמות, אפילו רק שליש או חצי מהאולמות. אם אנשים יכולים לשבת מטר אחד מהשני במסעדות, זה יכול לקרות גם באולמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully