וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: הוסרה ההתעקשות על בידוד קבוצתי באיטליה, שר הספורט אופטימי

בסרייה A יעבדו על פי מתכונת הבידוד של הבונדסליגה, ביום חמישי ההחלטה לגבי חידוש הליגה. ומי הקבוצה עם הכי הרבה חולי קורונה בספורט העולמי?

אתר רשמי

כדורגל

* לחץ הקבוצות והשחקנים עבד, והפרוטוקול הרפואי החדש של התאחדות הכדורגל האיטלקית לא כולל הכנסה לבידוד של כל הקבוצה במקרה שנמצא שחקן חולה. כזכור, שר הספורט הודיע תחילה כי הבידוד יוטל על כל הקבוצה, אבל במועדונים דרשו לחקות את הבונדסליגה ובסופו של דבר כך סוכם. השר וינצ'נזו ספדאפורה אמר: "ביום שני אקבל מההתאחדות את הפרוטוקול שלהם לחידוש העונה וביום חמישי תהיה החלטה לגבי עתיד הליגה. אני רוצה להיות אופטימי".

* מנכ"ל הפרמיירליג ריצ'רד מאסטרס טוען כי הוא "בטוח ככל שניתן" לגבי חזרת הליגה לפעילות ביוני. "עשינו את הצעד הראשון, לשמחת כולם", אמר מאסטרס ל-BBC בנוגע לחזרת הקבוצות לפעילות, אם כי החזרה לאימונים עם מגע מלא תהיה כנראה רק בשבוע הבא. "אנחנו עוקבים אחר הנעשה בבונדסליגה ומקווים לחזור בחודש הבא, אבל גם סגירת העונה עדיין על הפרק".

* מנהלת הליגה הצרפתית דחתה את הערעור הראשון של ליון, אמיין וטולוז בנוגע לסגירת עונת 2019/20. ההחלטה שלא לחדש את הליגה בגלל משבר הקורונה, הותירה את ליון מחוץ לאירופה אחרי 25 שנה והורידה את אמיין וטולוז לליגה השנייה. שלוש הקבוצות מתכוונות להגיש ערעור נוסף.

* תוך שעות בודדות הפכה סנטוס לוגונה לקבוצה עם הכי הרבה חולי קורונה בספורט העולמי. 12 שחקנים מהסגל של הקבוצה המקסיקנית נדבקו בנגיף ויש עוד 17 שחקנים שממתינים לתוצאות. בכך עברה סנטוס לגונה את סמפדוריה, לה היו תשעה חולים ואת פיורנטינה, לה היו שישה מקרים. המובילה ב-NBA הייתה ברוקלין נטס עם ארבעה חולים. באספניול הספרדית היו 15 שנדבקו, אבל רובם היו אנשי צוות ומנהלה.

שמונה מהשחקנים אמנם ללא תסמינים, ביניהם השוער ג'ונתן אורוסקו שהפר את כללי הריחוק במסיבת יום ההולדתו ה-34 (אליה הגיעה גם להקה) ואז גילה שחלה גם הוא. "זה שקר שארגנתי מסיבה, זה היה מפגש והיו בו אנשים שיודעים לשיר", תירץ. "זה נכון שגם אני נשא של הנגיף, אבל אין לי סימפטומים ואף אחד מהקבוצה לא ביקר אצלי. מישהו הכניס את הקורונה לבית שלי, אבל אני לא יכול להאשים אף אחד.

* נשיא הליגה הרומנית הודיעה על חידוש העונה ב-13 ביוני. "כרגע כל הקבוצות מתאמנות בהתאם להנחיות, ואנחנו מחכים לאישור להתחיל באימונים מלאים ב-1 ביוני", אמר רזבאן בורליאנו. "לאחר מכן יהיו משחקי אימון וב-13 ביוני נוכל לחזור לשחק ללא קהל".

* על פי "הסאן", צ'לסי עשויה לאפשר לאנגולו קאנטה להיעדר מאימונים באופן קבוע וכלל לא לשחק העונה. הקשר הצרפתי חושש לחזור לאימונים בשל מחלות רקע משפחתיות, כולל מחלת לב גנטית שגרמה לו לאבד את אחיו. על פי הדיווח, פרנק למפארד "תומך ב-100 אחוז" בהחלטתו של קאנטה לא לחזור לאימונים.

* מסמך בן 35 עמודים המאגד את חוקי החזרה לשגרה בסרייה A הודלף לעיתונות, וכולל כמה סעיפים מעניינים. מלבד איסור על לחיצות ידיים וצילום של תמונות קבוצתיות, השחקנים יידרשו לשמור על מרחק של מטר וחצי לפחות מהשופט בכל זמן נתון, וייאסרו שיחות איתו ומחאות נגדו במהלך המשחקים.

* על פי "לא'קיפ", שחקני פריס סן ז'רמן מאוחדים בסירוב לקצץ בשכרם - בניגוד לעמדת איגוד השחקנים בצרפת. על פי הדיווח, טיאגו סילבה מנהיג את ה"מרד" של השחקנים, ואף הנחה את השחקנים לא להיכנס למשא ומתן אישי עם הנשיא אל חלאיפי.

שחקן צ'לסי אנגולו קאנטה. GettyImages
צ'לסי מגבה אותו. קאנטה/GettyImages

כדורסל

* גוברות השמועות על חזרתה המתקרבת של ה-NBA. מארק לסרי, אחד מבעלי מילווקי באקס, חשף אמש שהליגה אמורה להתחדש בעוד שישה-שמונה שבועות, כשהמשחקים ייערכו ככל הנראה בשני מוקדים - לאס וגאס תארח את משחקי המערב, ודיסניוורלד שבאורלנדו תארח את משחקי המזרח. שחקן ברוקלין ספנסר דינווידי חיזק את השמועות כשטען: "שמעתי שהליגה חוזרת ב-15 ביולי".

* בליטא טוענים: ייתכן שלא יהיה רוב לחידוש עונת היורוליג בהצבעה של 11 הקבוצות המשוריינות של המפעל. על פי הדיווח באתר 15min, כמה וכמה קבוצות, כולל מכבי תל אביב, אולימפיאקוס ופנאתינייקוס, מתנגדות לחידוש העונה מסיבות מקצועית ובריאותיות. "ככל הידוע לנו, רוב הקבוצות יצביעו נגד החזרת העונה".

עוד בוואלה!

שמועות בעולם: פוגבה מתקרב ליובנטוס, ראקיטיץ' יסגור מעגל בסביליה?

לכתבה המלאה
פלייר ג'ורדי ברתומאו מזכ"ל היורוליג. ניב אהרונסון
הקבוצות המשוריינות יצביעו נגד חזרת היורוליג? ג'ורדי ברתומאו/ניב אהרונסון

ענפים נוספים

* נשיא הועד האולימפי תומאס באך מצהיר: אם לא יהיה ניתן לקיים את אולימפיאדת טוקיו ב-2021, היא תבוטל. "אי אפשר לשנות את לוח השנה של כל ענפי הספורט בכל ההתאחדויות בכל פעם מחדש. אי אפשר שספורטאים יהיו בחוסר ודאות במשך כל כך הרבה זמן", אמר באך, "אנחנו עדיין נמצאים בשלב מוקדם מדי כדי לקבוע אם ניתן יהיה לכנס 5,000 ספורטאים בכפר האולימפי ביולי 2021. בהמשך יהיה ברור יותר איך העולם ייראה בעקבות התפשטות הנגיף, ואז נקבל החלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully