וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראדונה פנה לעם הארגטינאי בדמעות: תדאגו לעניים, שלא ירעבו ללחם כמוני

דייגיטו קרא לסולידריות חברתית כלפי קורבנות הקורונה הכלכלית, ונזכר בהתרגשות בילדותו הקשה: "האכילו את הרעבים, אני יודע איזה סבל זה"

טוויטר

בווידאו: דייגו מראדונה פורץ בבכי בשידור חי אחרי ניצחון כמאמן חימנסיה

עם דעיכתו האיטית של משבר הקורונה, מתוודעים ברחבי הגלובוס להשלכות הכלכליות מרחיקות הלכת, שלא פוסחות על מעצמות העולם ומורגשות היטב גם בארגנטינה. על פי הערכות רשמיות, הקורונה תביא כבר בחודשים הקרובים את המצב הכלכלי בארגנטינה לשפל חדש ותגרום לכך ש-45 אחוזים מהאוכלוסייה תחיה מתחת לקו העוני.

בשעות קשות אלה, גיבורי האומה משתדלים לקחת צעד קדימה. זה בדיוק מה שעשה דייגו מראדונה, שנרתם למאמץ החברתי, החל לתמוך בארגון הלאומי Corazones Solidarios שתומך במאות אלפי ארגנטינאים רעבים ללחם, ופרסם סרטון מרגש בו הוא קורא לסולידריות בעם הארגנטינאי, נזכר בילדותו הקשה בפרברי בואנוס איירס ומוסר את אהבתו לאמו המנוחה.

" כל אהבתי לארגון, כל אהבתי לאמי", נראה "דייגיטו" אומר בהתרגשות, כשדמעות חונקות את גרונו. "עזרו להאכיל את הרעבים. אני יודע מה זה, כי בפיוריטו (העיירה בה גדל) לא סבלתי רק מקור".

צפו בסרטון שריגש את ארגנטינה

מראדונה, שגדל בבית עני וצפוף עם שני חדרים בהם התגוררו בדוחק הוא, הוריו ושבעת אחיו, הקדיש את הסרטון לאמו דלמה, המכונה "דוניה טוטה", שמתה ממחלת לב בשנת 2011. מראדונה היה ביחסים קרובים ביותר עם אמו, ופעמים רבות סיפר שבזכות הוויתורים שעשתה כדי לגדל אותו הוא חב לה את חייו. "מהיום שבו נולדתי אני זוכר אותה אומרת, 'כואבת לי הבטן' בכל פעם שהיה אוכל על השולחן. בגיל 13 סוף סוף הבנתי - אף פעם לא היה לה באמת כאב בטן, היא רק רצתה לוודא שנאכל. בכל פעם שהאוכל הוגש, היא אמרה שהיא מתפתלת מכאבים. איזה שקר! זה היה בגלל שלא היה מספיק אוכל לכולנו. בגלל זה אני אוהב את האישה הזו כל כך".

דייגיטו אמנם חי כיום באחוזה רחבת ידיים בסמוך לבואנוס איירס, בה העביר גם את תקופת הבידוד, אבל הוא עדיין דורש מעמו להתאחד למען העניים. "היום אני מבקש מכם להושיט את היד פעם נוספת. הנגיף הזה פוגע בעוד ועוד אנשים ולוקח עוד ועוד חיים. אנחנו רוצים שארגנטינה תחזור לחיות, שתהיה בריאה ומאושרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully