וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשוומבלי הריע למראדונה: 40 שנה ל"גרסה המוחמצת של שער המאה"

שש שנים לפני הגול המפורסם במקסיקו, הארגנטינאי סיפק מהלך דומה שהסתיים בפספוס. "אויב הממלכה" יצא מוומבלי לקול תשואות רמות ולבש את חולצת נבחרת אנגליה. במונדיאל 1986, אחרי עצה מהאח הקטן, הוא כבר ידע לתקן

טוויטר

בווידאו: דייגו מראדונה פורץ בבכי בשידור חי אחרי ניצחון כמאמן חימנסיה

"לא משנה מה יקרה, הקהל האנגלי עשוי להעריץ ולהתפעל מהכישורים של הצעיר בן ה-19 דייגו מראדונה". זו הייתה התחזית של השדר בארי דייויס לפני המשחק ב-13 במאי 1980.

הוא לא טעה.

דייגו מראדונה שחקן נבחרת ארגנטינה במשחק מול נבחרת אנגליה, מאי 1980. GettyImages
עשה צחוק מההגנה, אבל החמיץ. דייגו מראדונה מול אנגליה/GettyImages

זה קרה בדיוק לפני 40 שנה. אלופת העולם ארגנטינה, עם שישה שחקנים מגמר המונדיאל ולצדם מראדונה בהרכב, הגיעה ללונדון כדי לחמם את הנבחרת המקומית שנערכה לאליפות אירופה. זו הייתה ההופעה ה-14 של דייגו במדי האלביסלסטה, ושמונה חודשים אחרי שהוביל את נבחרת הנוער לזכייה באליפות העולם ביפן. ססאר לואיס מנוטי החליט שזה הזמן שלו לתפוס פיקוד גם בסגל הבוגר.

בדקה ה-20, מראדונה הפנט את וומבלי. חואן ברבאס השחיל בין רגליו של ריי קנדי לעבר מראדונה, שקיבל את הכדור עם הגב לשער, מרחק 35 מטרים ממנו, ואחרי נגיעות בודדות הצליח להשתחרר מארבעה שחקנים על מטרים ספורים. קנדי, פיל תומפסון, קני סנסום ופיל ניל היו חסרי אונים, וגם ניסיון הגלישה הנואש של ניל לא הטריד את הארגנטינאי הקטנטן שנותר לבד מול ריי קלמנס. אלא שהארגנטינאי בחר לתת סטירה קלה לכדור ברגל שמאל והחטיא בסנטימטרים ספורים את המסגרת. "זה שוב מראדונה, והוא עבר את כולם!", שאג השדר דייויס. "זה הלך החוצה, אבל איזו דוגמא נפלאה ליכולת של האיש הזה. הוא הגביר את הקצב פתאום. טוב, עכשיו אתם יודעים שהיח"צ לא היה שקרי".

ארגנטינה אמנם הפסידה 3:1 אחרי שנכנעה לצמד של דייויד ג'ונסון ושער של קווין קיגן שהאריכו את רצף המשחקים האנגלי ללא הפסד, אבל הרגע הזכור מהמפגש היה המהלך הקסום של מראדונה. הארגנטינאי הצעיר זכה לתשואות מהקהל האנגלי כשירד מהמגרש וגם החליף חולצות עם קיגן בסיום.

בכלל, היריבים לא הסתירו את התרשמותם. "יהיה הוגן לומר שהיה לו משחק הרבה יותר טוב מאשר לי היה", הודה המגן סנסום, שהיה קורבן של מראדונה בכמה הזדמנויות וגם ביצע עליו עבירה שהובילה לפנדל. "הוא היה כל כך חכם ומדהים, ולא טעה אפילו פעם אחת".

דייגו מראדונה שחקן נבחרת ארגנטינה עם קווין קיגן שחקן נבחרת אנגליה, מאי 1980. GettyImages
החליפו חולצות בסיום. דייגו מראדונה עם קווין קיגן/GettyImages

גם התקשורת התלהבה, באנגליה ובארגנטינה, אבל מי שמתח ביקורת על דייגו היה האח הקטן הוגו, אז רק בן 11. קיבלת החלטה לא נכונה", אמר לו בבית. "היית צריך להטעות את השוער שכבר היה על הדשא". גם מראדונה עצמו כבר הודה לאחר מכן: "זה היה מהלך יפה וחשבתי שסיימתי בצורה הכי טובה, אבל אם אני רואה את זה שוב אז אני מבין שהייתי צריך למשוך החוצה ולבעוט לרשת ברגל ימין. חשבתי אחרת באותו רגע והכדור חלף ליד הקורה".

דייגו מראדונה שחקן נבחרת ארגנטינה לובש את חולצת נבחרת אנגליה, מאי 1980. GettyImages
שש שנים לאחר מכן כבר למד את הלקח. דייגו מראדונה עם החולצה של אנגליה/GettyImages

שש שנים מאוחר יותר, הגיע התיקון. המהלך של וומבלי אולי היה יפה ומלוטש יותר, אבל באצטקה במקסיקו הכדור כבר שכב ברשת ו"שער המאה" נולד.

"מה שקרה בלונדון במאי 1980, עזר לי כדי לכבוש את השער הגדול בחיי שש שנים לאחר מכן", כתב מראדונה בספרו. "בוומבלי עברתי את כל ההגנה האנגלית, אבל במקום לכדרר גם מול השוער, ניסיתי לסיים את המהלך מוקדם מדי והכדור חמק ליד הקורה. אחי הקטן אמר לי שטעיתי. במונדיאל במקסיקו זכרתי את העצה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully