וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורטמונד חוגגת "אתה מבקיע - ושום דבר לא קורה. זה מוזר"

בורוסיה דורטמונד התפוצצה אחרי פגרת הקורונה עם 0:4 על שאלקה, שחקניה הודו ליציעים הריקים. רומן בורקי היטיב לתאר את התחושה: "הרגשנו כמו ילדים". בראנדט: "נצטרך להתרגל לזה". מאמן היריבה: "זה ביזארי". ססק פברגאס מבואס: "רק אחרי כמה שנים נתרגל למציאות החדשה"

רויטרס

בווידאו: באיירן מינכן מתאמנת לקראת החזרה למגרשים

הכדורגל העולמי עקב היום (שבת) בדריכות רבה אחר מה שנראה עד לא מזמן כמו פנטזיה רחוקה: כדורגל שמשוחק באחת מהליגות הבכירות באירופה בצל התפשטות הקורונה. הבונדסליגה היתה חלוצת הליגות הבכירות והתוותה את הדרך כבר בשבועות הראשונים שבהן השתולל הנגיף ביבשת הישנה. היא היתה הראשונה שחידשה את האימונים הקבוצתיים, הראשונה שקבעה תאריך יעד לחזרה למגרשים, ובסופו של דבר הייתה גם הראשונה שאכן חזרה.

לא מעט חלודה נצפתה על כר הדשא בדקות הראשונות של המשחקים, אבל היוצאת דופן היתה בורוסיה דורטמונד שחגגה עם 0:4 גדול על שאלקה השנואה בדרבי של חבל הרוהר וצימקה את הפער מבאיירן המוליכה לנקודה בלבד, תשעה ימים לפני שתארח אותה בעוד שני מחזורים. ג'יו ריינה ילד הפלא נפצע בחימום והוחלף על ידי טורגן הזאר שענה עם שער ובישול. ארלינג הולאנד הנפלא הוסיף שער ובישול משלו, רפאל גריירו כבש צמד אבל לאיש המשחק נבחר יוליאן בראנדט שסיפק צמד בישולים משלו.

חזרתה של הבונדסליגה אחרי פגרת הקורונה, שחקני בורוסיה דורטמונד יוליאן בראנדט, טורגן הזאר. GettyImages
חודשיים בלי כדורגל לא השפיעו עליו לרעה. יוליאן בראנדט/GettyImages

מאמן המנצחת לוסיאן פאבר סיכם את החוויה המשונה: "0:4 על שאלקה זה טוב מאוד. זה מיוחד מאוד. אתה בועט, אתה מוסר, אתה מבקיע - ושום דבר לא קורה. זה מאוד, מאוד מוזר. זה היה משחק שונה לגמרי מבדרך כלל, קשה לשפוט כמה מוצלח הוא היה".

גם המאמן היריב דויד ואגנר הסכים: "להפסיד במשחק דרבי זה תמיד לא נעים, אפילו באווירה הביזארית הזו".

רומן בורקי, שוערה השוויצרי של דורטמונד, התייחס להרגשה לשחק ללא קהל ואמר: "היתה הרגשה של לא יותר מאשר משחק שהיינו משחקים כילדים. בלי קהל, רק בשביל הכיף".

יוליאן בראנדט, הקשר המצוין שנבחר לאיש המשחק עם שני בישולים, אמר: "ברור שהיינו מעדיפים לשחק בתנאים נורמאלים, כולנו צריכים להתרגל לזה. מנסים למצוא כיף גם בסיטואציות כאלו. לא שיחקנו מושלם, במיוחד במחצית השנייה, אבל השגנו תוצאה מצוינת. זה היה טוב בשביל משחק ראשון אחרי תקופה כה ארוכה. אנחנו יכולים לבנות על היכולת הזו".

אין קהל? תדמיינו שיש. שחקני דורטמונד מודים ליציעים הריקים

הולאנד מתייחס בקצרה (מאוד) לחגיגות מול יציעים ריקים

ססק פברגאס מונאקו. רויטרס
לא התחבר לכדורגל בלי קהל. פברגאס/רויטרס

הליגה הכי בכירה שהחליטה בינתיים לסיים את העונה היא הליגה הצרפתית. ססק פברגאס, קשרה של מונאקו ואחד השמות הגדולים בליגה הזו, צפה במחזור הבונדסליגה שחזר היום בצל איום הקורונה והוא לא ממש התלהב ממה שראה. "אתה יכול לשמוע את השחקנים והמאמנים צורחים. עכשיו אנחנו רק מעריכים עוד יותר את עוצמתו של הקהל", אמר ססק שמשחק בעצמו בקבוצה עם מעט מאוד קהל, "כולנו התגעגענו לכדורגל, אבל ייקחו לנו שנים כדי להתרגל לעולם החדש של הכדורגל".

גם קיליאן אמבפה מתרגש

משחקי היום החלו עם בונדסליגה 2, ליגת המשנה בגרמניה, בהם ניתן היה להבחין בחגיגות המאופקות, היציעים הריקים, האווירה המוזרה והריחוק החברתי. אחד מאלה שגנבו את ההצגה היה דניס דיקמאייר, שחקן סנדהאוזן, שאומנם חיכה חודשיים עד שהכדורגל יחזור, אבל הורחק כבר אחרי 4 דקות (!) במשחק מול ארזגבריג, והפך לשחקן הראשון שמקבל כרטיס אדום אחרי הפגרה.

הספסל במשחק של דרמשטאדט מול קרלסרואה, ליגה 2 גרמניה. GettyImages
ריק. דארמשטאט מול קרלסרואה/GettyImages
המאמנים "לוחצים ידיים" לפני המשחק של דרמשטאדט מול קרלסרואה, ליגה 2 גרמניה. GettyImages
המאמנים "לוחצים ידיים". דארמשטאט מול קרלסרואה/GettyImages
יציע התקשורת במשחק של דרמשטאדט מול קרלסרואה, ליגה 2 גרמניה. GettyImages
מרחק גם ביציע העיתונאים. גרמניה/GettyImages
הולשטיין קיל מול ראגנסבורג, ליגה 2 גרמניה. GettyImages
דממה באצטדיון. קיל/GettyImages
הולשטיין קיל מול ראגנסבורג, ליגה 2 גרמניה. GettyImages
שמחה מאופרת. קיל/GettyImages
שחקני בוכום חוגגים שער, ליגה 2 גרמניה. GettyImages
שלקני בוכום והמרפקים/GettyImages
דניס דיקמאייר, שחקן סנדהאוזן, שהורחק אחרי 4 דקות במשחק מול ארזגבריג. GettyImages
המורחק הראשון. דיקמאייר/GettyImages

אבל למרות ההתרגשות והתכונה הרבה, בכירים בבונדסליגה מודים שהתחושות לקראת החזרה מעורבות: מצד אחד תחושת השליחות גדולה, ומצד שני הלחץ עלול להיות מחניק.

"יש עלינו לחץ עצום", אומר מנכ"ל בורוסיה דורטמונד האנס יואכים ואצקה. "מצד אחד אנחנו אין ספק שאנחנו מאוד מתרגשים. מצד שני, אי אפשר להתכחש לכך שהאחריות עלינו גדולה מאוד. אנחנו מקווים מאוד שנצליח לעמוד בכל הדרישות הבטיחותיות והבריאותיות כמו שכולנו מדמיינים".

ואצקה חושש שהאחריות הכבדה על כתפיהם של השחקנים, שיודעים שעיני הענף נשואות אליהם, תשכיח מהם את ההנאה הטהורה מהמשחק. "לחזור לשחק כדורגל במצב הנוכחי זו לא הנאה. זה ביטוי לא נכון. הייתי אומר שזו בעיקר אחריות רבה. המצב הזה, שבו אנחנו המודל שעליו יישען כל הכדורגל העולמי, מוסיף לנו מידה מסוימת של מתח וחרדה".

גם שוער העבר האגדי אוליבר קאן, כיום חבר הנהלה בבאיירן מינכן, מודה ש"התחושות מעורבות".

"אין שאלה - תענוג לחזור לשחק כדורגל. מצד שני, בסיטואציה הנוכחית אי אפשר להתעלם מהמשקל שיש על הכתפיים שלנו", אמר אמש (חמישי). קאן טוען ש"יידרשו לפחות שניים-שלושה מחזורים לפני שהשחקנים ירגישו תחרותיים שוב", אבל גם טוען שהיה לקורונה אפקט חיובי. "בהרבה מובנים, משבר הקורונה האיץ תהליכים. במקרה שלי נכנסתי לתפקיד כחבר הנהלה בבאיירן במהירות שיא. תוך שבועיים כבר הייתי לגמרי בעניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully