וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האישור לחזרה: ועדת המנהלת תתכנס כדי לקבוע את שיטת המשחקים

10.5.2020 / 7:19

במנהלת רוצים לשמור על תחרותיות בכל קבוצה וידונו עם הדירקטורים באפשרויות השונות. גם מי שהצביע נגד החזרה צפוי להשתתף בישיבה

צילום: ברני ארדוב. עריכת וידאו: ירדנה פוקס עבודי

בווידאו: התגובות מהמשחק האחרון בליגת העל

פחות מ-48 שעות אחרי שהצביעה על חזרת העונה, תתכנס היום (ראשון) ועדת מנהלת ליגת העל בכדורסל על מנת לדון בסוגיות החשובות שכרוכות בחזרת הליגה.

ראשית כל אמורים לבחור את שיטת המשחקים מבין כמה אלטרנטיבות. במנהלת רצו תחילה להעביר את ההחלטה כבר בישיבה ביום שישי, אך החליטו שזה לא המועד המתאים, ובמהלך סוף השבוע עבדו על מנת להכין את האלטרנטיבות. השיקול המרכזי שעומד בפני ראשי המנהלת בבחירת לוח המשחקים הוא יצירת מצב שבו לרוב קבוצות הליגה יש על מה לשחק עד לסיום העונה, ולא לאפשר מצב שבו לקבוצות לא יהיה על מה לשחק אחרי כמה מחזורים בודדים.

מהסיבה הזאת שיטת משחקים של בית עליון ותחתון עם שש קבוצות כל אחד, אחרי השלמת המחזור ה-22, לא אמורה לעבור, אך שיטה של בית עליון עם ארבע קבוצות, בו ישחקו שישה משחקים ובית תחתון בן שמונה קבוצות, בו ישחקו שבעה משחקים, עשויה לצאת לפועל.

ישיבת דירקטוריון מנהלת הליגה, שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב, יוסי שרעבי מנכ"ל משרד הספורט. עודד קרני, אתר רשמי
חוזרים לשולחן הדיונים. ועדת המנהלת/אתר רשמי, עודד קרני

נושא נוסף שיעלה על הפרק הוא מספר הזרים החדשים שיוכלו להירשם בכל קבוצה. במנהלת קיבלו בסוף השבוע אינדיקציה ממספר קבוצות על כך ששחקנים זרים מסוימים כבר הביעו התנגדות לחזור, וההערכה היא שכל קבוצה תוכל לרשום לפחות שני שחקנים זרים. אגב, במנהלת כבר פעלו מול משרד הפנים על מנת שהזרים של הקבוצות יוכלו להגיע במהרה לישראל, כשתקופת הבידוד אמורה להתחיל ביום ראשון הקרוב.

שאלה נוספת שייתכן שלא תקבל תשובה כבר במהלך הישיבה אלא במהלך השבוע, היא ההחלטה לגבי החתמת ישראלים מהליגה הלאומית. אם בית הדין העליון של איגוד הכדורסל יאשר את סיום הליגה היום, במנהלת יאשרו צירוף שחקנים מהליגה השנייה, אך גם כאן במידה מוגבלת.

בוועדה צפוים לקחת חלק גם חלק מהדירקטורים שלא היו בעד חזרת העונה, כולל יו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו ויו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי שנמנע בהצבעה הסופית. השניים נטלו חלק בוועדה גם בחודשיים האחרונים לצד גיא הראל, מנכ"ל הפועל ירושלים, יו"ר עירוני נס ציונה יניב מזרחי, יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן, יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי ואנשי המנהלת, היו"ר שמואל פרנקל והמנכ"ל שלומי פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully