וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל: קבוצות רבות בליגה הלאומית מאיימות כי לא יוכלו לשוב לפעילות

9.5.2020 / 22:39

לקראת החלטת בית הדין העליון של איגוד הכדורסל בערעור הפועל עפולה על סגירת הליגה, טוענות קבוצות אחרות כי לא יהיו מסוגלות לשוב. יו"ר רעננה: "המצב לא זהה לליגה הבכירה. לפחות שליש מהקבוצות לא יוכלו לחזור"

צילום מסך

בווידאו: תחרות "חיובים" ב-NBA

מתיחות רבה בקרב קבוצות הליגה הלאומית לקראת הכרעת בית הדין העליון של איגוד הכדורסל בעתירתה של הפועל עפולה נגד סגירת הליגה. הערב (שבת) הוציאו קבוצות הליגה הודעה בה הם מאיימים כי גם אם בית הדין יורה על חזרת הליגה, הן לא יוכלו לשוב לפעילות.

עמירם הלוי יושב ראש איגוד הכדורסל. קובי אליהו
האיגוד הודיע כי גם הלאומית תחזור. היו"ר עמירם הלוי/קובי אליהו

"ראשית, אני מברך את ליגת העל על החזרה לפעילות", אמר יו"ר עירוני רעננה ערן טסל, "המצב של הליגה הלאומית אינו זהה לזה של הליגה הבכירה. בעוד היא הוקפאה, הליגה הלאומית הסתיימה בהחלטת הנהלת איגוד הכדורסל וברוב מוחלט בתוך מנהלת הליגה הלאומית. בנוסף הכספים שאמורים להיכנס לקבוצות ליגת העל מהטוטו, מהטלוויזיה ואולי מתמיכה של משרד הספורט בעקבות החזרה למגרשים שונים מאלו של הליגה הלאומית, שעומדים לצערי על אפס. ברורה לי ולכולם הפגיעה בספורטיביות לאור הסיטואציה המאוד מיוחדת שנכפתה על כל העולם, אבל בסופו של דבר הקבוצות שעלו סיימו במקומות 1-2 אחרי 22 מחזורים שנערכו בהרכבים מלאים ותחרותיים. אנשים נוטים להתעלם מזה, כאילו החליטו על העולות בשליפת פתק.

"אם בית הדין יסתור בתחילת השבוע את החלטת האיגוד ויקבע כי על הליגה הלאומית לחזור, לפחות שליש מהקבוצות לא יוכלו לעשות זאת בפועל גם בפן הכלכלי ולכן רוב יושבי הראש בליגה מגבים את ההחלטה מיום שהתקבלה לפני כחודשיים", ממשיך טסל, "אם איגוד הכדורסל היה דוחה את קבלת ההחלטה אז, חלק מהקבוצות בלאומית היו סופגות מכה כלכלית שלא בטוח שהיו מצליחות להתאושש ממנה. כולנו מקווים שהאיגוד יכניס את היד לכיס עם הקלות באגרות של הליגה לקראת העונה הבאה. האם להמר על העתיד הכלכלי של חלק ניכר מהקבוצות בהחזרה של הליגה לפעילות? אני מקווה שבית הדין העליון של איגוד הכדורסל לא ייקח את ההימור הזה על כתפיו".

"אם בית הדין של איגוד הכדורסל יפסוק על חזרתה לפעילות של הליגה הלאומית, נבקש דיון דחוף במנהלת הליגה, שם נקיים הצבעה לגבי החזרה לפעילות, שהרי בסופו של דבר אנחנו, להבדיל מליגת העל, לא מקבלים ולא נקבל תמיכה כלכלית משום גורם", אומר יו"ר מכבי קרית מוצקין משה גרוסמן, "לכן מהלך כזה של חזרה לפעילות עשוי לגרום לקריסתם הכלכלית של מספר קבוצות בליגה. אני, כמו מרבית הקבוצות בליגה, תמכנו ועדיין תומכים בהחלטתו של איגוד הכדורסל אשר הצילה את קבוצות הליגה הלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully