וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווה שישמור על הספורטיביות בחזרת ליגת העל בכדורסל

7.5.2020 / 20:13

קבוצות שלא יצליחו להחזיר ארצה את הזרים הקיימים יוכלו להתחזק באחרים, מחשש "לתת לליגה לקבל הווי של שכונה" וליצור מצב בו מועדונים יעדיפו לחסוך עלויות. תיפתח אפשרות גם לצרף שחקנים מהלאומית

צילום מסך

אנשי מנהלת ליגת העל עמלים מאז שעות הצהריים היום (חמישי) על הכנת המתווה הספורטיבי לחזרת עונת 2019/20, מתווה שאמור להיות מאושר בישיבת הדירקטוריון שתיערך מחר בבוקר. אחרי שבצהריים הגיעו נציגי הקבוצות לסיכום על קיצוץ שכרם של השחקנים הישראלים, ובעוד הם ממתינים לאישור רשמי מצד משרד הבריאות, החלו לעבוד על סוג של תקנון לקבוצות השונות במצב הקשה.

חלק מהפרטים עדיין משתנים, וייתכן שגם חלקי מאבני היסוד של התקנון הזה עוד ישתנו, אך אחת הסוגיות העיקריות היא החזרת השחקנים הזרים של הקבוצות מארצות הברית. כל קבוצה תצטרך לעשות מאמץ אמיתי על מנת להחזיר את הזרים שלה, ואם לא תצליח ותגיע למכסת הזרים (ארבעה), תוכל להחתים עד שני שחקנים חדשים, שלא רשומים באף קבוצה בליגה. גם קבוצות שסיימו את מכסת ההעברות שלהן העונה יוכלו לרשום שני זרים חדשים כדי למלא על החסרים. כדי לעבות את הסגלים, מסתמן כי כל קבוצה תוכל להחתים גם שני שחקנים ישראלים מקבוצות הליגה הלאומית, שהסתיימה לפני חודשיים בלי הכרעה על הפרקט.

במנהלת ובקבוצות מודעים לסיטואציה כי קבוצות שונות שלא מגלות מוטיבציה לחזור לשחק ישקלו לא להחזיר את השחקנים הזרים על מנת לחסוך משמעותית בעלויות, והנושא צפוי לתפוס מקום בתקנון. במנהלת יסבירו לקבוצות כי אם לא יחזרו מספיק שחקנים זרים, קיים חשש כי לא יצליחו לגייס את הכספים שהובטחו להם, ולכן עליהם לעשות מאמץ אמיתי להחזיר את השחקנים.

שחקן הפועל חולון, מרכוס פוסטר, ליד אלייז'ה בריאנט, מכבי תל אביב. לירון מולדובן
הכל כדי לא לוותר על העונה. פוסטר מול בריאנט/לירון מולדובן

"לא ניתן לליגה הזאת לתפוס הווי של שכונה", אמר אחד הדירקטורים שבעד החזרת הליגה, "נעשה מאמץ אמיתי להחזיר את השחקנים הזרים. האם יהיו קבוצות שישחקו בלי זרים? אני מאוד מקווה שלא, ואם כן, שלא תהיה יותר מקבוצה אחת כזאת, אנחנו לא רוצים להצטייר בתור בדיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully