וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: רוב קבוצות הליגה הלאומית נגד חידוש העונה

7.5.2020 / 16:54

בחלק מהמועדונים חוששים מקריסה כלכלית, באחד מהם הוסיפו: "רוב השחקנים שלנו חיילים, איך הם יהיו בבידוד?". קטמון, סכנין ונוף הגליל בעד חידוש המשחקים, אבל רוב הקבוצות נגד. גם חלק מבעלי הקבוצות בליגת העל לא מרוצים מתנאי החזרה

דף הפייסבוק של הפועל קטמון

האם הליגה הלאומית לא תחודש? בשעות האחרונות מתנהלות שיחות קדחתניות בין ראשי מועדונים מליגת המשנה שדנים באפשרות לנסות להוביל מהלך לפיו העונה לא תחודש. המהלך מגיע בעיקר לאור ההבנה של ראשי מועדונים רבים בלאומית, שחידוש העונה תחת המגבלות החדשות תביא לקשיים רבים וכן להפסדים כספיים משמעותיים.

"חלק גדול מהשחקנים בליגה הלאומית הם חיילים. איך הם יהיו בבידוד?" תהה גורם בכיר באחת מקבוצות הליגה הלאומית, "ההכנסות שלנו ירדו לקרקעית וההוצאות מלבד אבטחה רק יגדלו כדי להשמיש את המגרשים".

נקודה נוספת ממנה פוחדים בלאומית היא תשלום משכורות בחודשים יוני ויולי. כידוע, פיפ"א שיגרה המלצה לפיה השחקנים יהיו מחויבים להמשיך בקבוצה ללא תשלום עד מועד סיום העונה בפועל, אלא שבמקרה כזה יוכלו השחקנים לדרוש להשלים את שכרם. מרבית קבוצות הליגה הלאומית הוציאו את השחקנים לחל"ת ובניגוד לרוב קבוצות ליגת העל, הן לא הגיעו איתם להסכם קיצוץ. חידוש הליגה יגרום לשחקנים לדרוש את השלמת השכר, מה שיעלה למועדונים הרבה כסף.

אבנדרו ברנדאו שחקן מכבי פתח תקוה לפני אכרם שריח שחקן הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
אם הליגה תופסק, מכבי פתח תקוה והפועל ראשון לציון יעלו/ברני ארדוב

לוואלה! ספורט נודע שהמתנגדות העיקריות לכך שהעונה תופסק נמצאות בני סכנין, הפועל נוף הגליל והפועל קטמון. גורם באחת מקבוצות הליגה עקץ את נוף הגליל ואמר "קטמון וסכנין עוד רוצות לעלות ליגה אז זה מובן שהן נלחמות, אבל מה יש לנוף הגליל להיאבק על המשך הליגה? הם צריכים להבין שיש לא מעט קבוצות שעשויות להתרסק ולהתפרק אם הליגה תחודש".

היום תתקיים שיחת זום של נציגי קבוצות הליגה הלאומית ושם העניין צפוי לעלות. אחת ההצעות שיעלו היא להצביע ואם יהיה רוב שקורא לא לחדש את המשחקים, תצא בקשה ממנהלת הליגות להודיע על סיום העונה. אם במנהלת, חלק ממועדוני הליגה הלאומית ישקלו להגיש עתירה לבית הדין העליון של ההתאחדות בנושא.

יש לציין שגם כמה בעלי קבוצות בליגת העל הביעו חוסר נחת ואי שביעות רצון מהתנאים שאיתם חוזרים. חלק מהם הודו אחד בפני השני שהם לא יודעים איך ניתן יהיה להסתדר עם בידוד לכל הקבוצה, אם יימצא חולה בין שחקני הסגל.

בנוגע לשחקנים מהליגה הלאומית שעובדים בעוד עבודה, הם יתבקשו בשלב הזה לבחור בין היותם כדורגלנים מקצוענים לכאלה שעובדים בעוד עבודות. הם מתבקשים לעסוק רק בכדורגל בתקופה הרלוונטית.

מנציגי קבוצות הלאומית נמסר: "קבוצות הלאומית טוענות שהמציאות בלאומית שונה מהמציאות בליגת העל. הם הוציאו קבוצות לחל"ת, עם זכויות שידור קטנות, ואם חוזרים לפעילות צריכים להשלים לשחקנים את הכל וההוצאות שלהן גדולות והן לא יכולות לעמוד בזה. גם ברמת המתווה, הם לא יכולים לעמוד בהרבה דברים כמו כמות החיילים הגבוהה, בבית"ר תל אביב רמלה כולם חיילים ויש מעל 50 חיילים, איך ייכנסו לבידוד? יש עוד המון דברים שלא ניתן לעמוד במתווה, להביא רופא כל אימון שיבדוק שחקנים, זה דברים שמעבר ליכולת של קבוצות בלאומית, הוצאות תפעול שיחדשו, זה כסף שאין לקבוצות. אנחנו מבקשים שהמנהלת תשב איתנו ותבין שהמציאות בלאומית שונה מאשר בליגת העל, אם חוזרים צריך לשנות כאן הרבה דברים, זה לא דומה לליגת העל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully