וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדר עולמי חדש: ערכו של ניימאר צנח משמעותית בגלל משבר הקורונה

מחקר של KPMG בנוגע לשוק ההעברות שאחרי המשבר, מלמד על ירידה דרמטית בשוויו של הברזילאי ל-137 מיליון יורו. מה עם מסי ואמבפה? ומה יקרה למשכורות?

רויטרס

בווידאו: זלאטן איברהימוביץ' מתאמן עם האמרבי

בזמן שהליגות מכריזות בהדרגה על חזרה לפעילות, יש מי שנערך כבר לשוק השחקנים שצפוי להשתנות בצורה ניכרת בעקבות משבר הקורונה וליצור "סדר חדש" בכדורגל העולמי. על פי מחקר של KPMG, אחד ממשרדי ראיית החשבון הגדולים בעולם, ערכו של קיליאן אמבפה למשל, שנחשב לשחקן בעל הערך הגבוה בכדורגל העולמי כרגע, יפחת ביותר מ-20 אחוזים בעונה הבאה בעקבות השפעת המשבר העולמי על השוק.

"למשבר הקורונה תהיה השפעה ודאית ומידית על ערך השחקנים", נכתב במחקר. "המגבלות הכלכליות יובילו לירידה בכמות ההעברות והעסקאות, כשההעדפה תהיה לביצוע עסקאות חליפין. אנחנו מעריכים גם שתהיה ירידה במשכורות ובבונוסים של השחקנים".

ניימאר, קיליאן אמבפה, פריס סן ז'רמן. רויטרס
עדיין בטופ, אבל שווים קצת פחות. ניימאר עם קיליאן אמבפה/רויטרס

אמבפה, חלוצה בן ה-21 של פריז סן ז'רמן שמוערך כרגע ב-225 מליון יורו, יאבד 21.5 אחוזים מערכו ועל פי המחקר יהיה שווה 177 מיליון יורו. אצל חברו ניימאר מדובר בצניחה דומה (21.7 אחוזים) שתוריד אותו ל-137 מיליון יורו - הרבה פחות מה-222 מיליון שקיבלה עליו ברצלונה מפ.ס.ז', ואולי זה מה שיוביל לחזרתו לקטלוניה. ליאונל מסי, כוכבה של ברצלונה שהוערך ב-175 מיליון יורו בפברואר, יהיה שווה 127 מיליון אחרי המשבר, וחברו אנטואן גריזמן יירד מ-119 ל-89 מיליון יורו.

עוד העריכו במחקר כי הקיץ הקרוב יהיה זמנם של השחקנים החופשיים, שהביקוש אליהם יעלה לאור הצורך של המועדונים להמעיט בהוצאת כספים ולחסוך בדמי העברה. בנוסף, הודגשה חשיבותה של האקדמיה לנוער: "זו יכולה להיות אלטרנטיבה לנסיבות ייחודיות כאלה. השחקנים הצעירים יצברו ניסיון ואז ניתן יהיה למכור אותם בסכומים גבוהים כאשר השוק יתאושש. אולי בסופו של דבר המשבר הזה יעזור, ומועדונים ייתנו יותר דגש לתנאי השכר ולסעיפי השחרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully