וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחה האחרונה עם קובי, השותפות עם דאנקן: טוני פארקר מתגעגע

שחקן העבר הצרפתי סיפר על התכניות עם בריאנט שנגנזו, על החלום לרכוש קבוצת NBA, על ההערצה לאולה וכמובן על הקורונה

צילום מסך

טוני פארקר פרש מכדורסל לפני קרוב לשנה, אבל המעורבות שלו בספורט רק הלכה וגברה. הוא משמש כבר זמן רב כבעלים והנשיא של קבוצות הכדורסל - גברים ונשים - של וילרבאן, וכנראה שבעוד כמה שנים יהפוך גם לנשיא ליון. הוא עדיין גר בארה"ב וגם שם עובד על פיתוח עסקי הספורט שלו ובריאיון עם מארק ג'יי ספירס ב-theundefeated סיפר על הכל.

טוני פארקר צופה במשחק כדורגל. GettyImages
מאמין בתאו מאלדון. פארקר/GettyImages

על וילרבאן והקורונה: "היינו הקבוצה הראשונה שאפשרה לשחקנים שלה לעזוב. זה גדול מספורט, בריאות גדולה מכל דבר אחר... ההחלטה הייתה קלה כי חשוב שכולם יוכלו להיות עם המשפחות שלהם. כשדיברתי עם אנשים ממשלת צרפת, הבנתי שיחלפו 4-5 חודשים, אולי אפילו שנה, עד שנחזור לנורמליות".

על המצב בספורט העולמי: "כשאתה רואה שהכדורגל מופסק בכל אירופה, שליגת ה-NBA מופסקת, , שהכדורסל האירופי מופסק, אתה אומר לעצמך 'זה רציני'. זה כנראה המשבר הגדול בימי חיינו. ייקח הרבה זמן לחזור לשגרה כמו לפני כן".

על שחקן וילרבאן, תאו מאלדון, שהכריז שייכנס לדראפט 2020: "אני מאוד גאה בו. אני מכיר אותו מאז שהוא היה בן 14, כשהוא הגיע לראשונה לאחת ממחנות הכדורסל שלי. כשהחתמנו אותו בווילרבאן בגיל 16, עשינו הכל כדי שהוא יגדל וילמד. הייתה לו עונה נהדרת בשנה שעברה והוא היה טוב מאוד בעונה הנוכחית - עונת הבכורה שלו ביורוליג. הוא מאוד יצליח ב-NBA".

על האפשרות שייכנס לנעליו של ז'אן-מישל אולה כנשיא ליון ב-2023: "זה כבוד גדול, מעולם לא חשבתי שדבר כזה יכול לקרות. זו הזדמנות גדולה, ליון היא אחד מ-50 המועדונים הגדולים בעולם. בשבילי אולה הוא הנשיא הכי טוב בהיסטוריה של הספורט בצרפת. לא מזמן קנינו את קבוצת הכדורגל נשים של סיאטל ביחד. אנחנו גדלים וזו נהדר ללמוד מאדם כמוהו".

על האפשרות לרכוש קבוצת NBA בעתיד: "זו אפשרות רצינית. כרגע יש לנו מטרות אחרות, אבל בעוד 5-10 שנים... אני מסוג האנשים שתמיד חולמים בגדול. כבר דיברתי על זה עם אולה".

שחקני סן אנטוניו ספרס טים דאנקן, טוני פארקר, עם שחקן שיקגו בולס טאג' גיבסון. AP
"הפאוור פורוורד הכי טוב בהיסטוריה". פארקר עם דאנקן/AP

על טים דאנקן: "מבחינתי הוא הפאוור פורוורד הטוב בכל הזמנים. יש לו את אחוז הניצחונות הכי טוב, חמש אליפויות, כל מה שהוא עשה בסן אנטוניו היה גדול. היה לי הכבוד לשחק איתו. נהדר שיש לך חברים לקבוצה כמוהו, שאתה גדל איתם והולך איתם לקרבות ביחד".

על קובי בריאנט: "היה לי חשוב להיות בטקס ההשכבה שלו כי הייתה לו השפעה גדולה על הקריירה שלי. הוא שלח לי עצות בהודעות טקסט. הוא היה שחקן מדהים, אולי הכי קרוב למייקל ג'ורדן - שאני מחשיב להכי טוב בהיסטוריה. היריבות בין הלייקרס לספרס הפכה לקלאסיקה".

עוד על קובי: "הפעם האחרונה בה ראיתי אותו הייתה בשנה שעברה באליפות העולם בסין. ישבנו ודיברנו על כדורסל נשים - איך אפשר לגרום לו לצמוח. הוא ידע שאני בעלים של קבוצת נשים (וילרבאן) ושאני משקיע בה הרבה. עצוב שאני כבר לא אוכל לפגוש אותו. הלוואי שיכולנו לפעול ביחד בעתיד, כי אני משוכנע שהיינו עושים דברים גדולים עבור כדורסל הנשים".

על מייקל ג'ורדן: "כשהייתי בן 14, ההורים שלי ארגנו לנו טיסה לחופשת חג המולד בשיקגו. אבא שלי סידר לנו כרטיסים למשחק ולהיפגש עם מייקל אחרי המשחק. זה היה ב-1996, בעונה המשוגעת שהם ניצחו 72 משחקים... היום אני פשוט שמח לקרוא לו 'חבר'. אנחנו בקשר, בילינו ביחד בפריז בינואר. לא בכל יום אני יכול לצאת עם מייקל למסעדה או מועדון ולבלות איתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully