וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסק הולך ומסתבך: באנגליה לא מוצאים פתרונות לחידוש העונה

שש האחרונות "מנסות לחבל" בחזרת הכדורגל מחשש לרדת ליגה, נדידה לאוסטרליה לא ריאלית ובמדינה חוששים: גם 2020/21 תהיה ללא קהל?

צילום וידאו: רויטרס

האם עונת הפרמיירליג תחודש? זה ככל הנראה תלוי, בין היתר, גם בהסכמה כוללת של הקבוצות - מה שלא נכון לעת עתה. באנגליה מדווחים הבוקר (שני) כי שש הקבוצות האחרונות בטבלה "מנסות לחבל" בחידוש העונה, בעוד שש הגדולות של אנגליה תומכות בהורדת קבוצות לליגת המשנה והעלאת אחרות לפרמיירליג - אפילו אם העונה לא תושלם על כר הדשא.

"הפרמיירליג ניסתה לשדר סולידריות מאז שהליגה הופסקה ב-13 במרץ, אבל ההצגה הזו סוף סוף נשברה לרסיסים", נכתב ב"דיילי מייל". ווסטהאם וברייטון, למשל, התנגדו נחרצות לקיום שארית המשחקים במגרשים נייטראליים, בעוד לקבוצות אחרות יש אינטרסים אחרים - בעיקר כלכליים - כשעננת הירידה לצ'מפיונשיפ לא מרחפת מעל ראשן. "הם מאיימים להרוס את הכדורגל רק כדי לא להיות בסכנת ירידה", אמר אחד המנהלים. "החשיבה שלהם כל כך קצרת רואי".

בסך הכל, כך דווח, 13 קבוצות תמכו ב"פרויקט התחלה מחדש" שהועלה - ובו קיום המשחקים ב-8-10 מגרשים נייטראליים, שש קבוצות נוספות התנגדו ואחת נוספת נמנעת. כדי שההצעה תעבור, יש צורך ב-14 קולות חיוביים לכל הפחות. "המתח כל כך גבוה עד שחלק מהקבוצות הואשמו שהשתמשו בצוות הרפואי שלהן כדי להפחיד את השחקנים מחזרה למגרשים", נכתב.

יש לציין שההצעה שעלתה על השולחן נתמכת על ידי ההתאחדות האנגלית וגם על ידי ארגון השחקנים, אך ללא הסכמה של רוב הקבוצות היא לא תעבור.

שחקן ווסטהאם עיסא דיופ עם רוברט סנודגראס. רויטרס
גם ווסטהאם בין המתנגדות/רויטרס

לפי "סאן", הכוונה היא לחזור לשחק עד ה-16 ביוני, ולקיים מעין "פסטיבל כדורגל" שיימשך שבעה שבועות. חלק מהקבוצות חוששות מעומס משחקים, בניסיון לסיים את העונה עד ה-2 באוגוסט, כפי שהגדירה אופ"א. המשחקים, כמובן, יתקיימו ללא קהל - וכך עלול להיות גם בעונת 2020/21. "המציאות היא שאין לנו מושג מה יוליד יום", הודה יו"ר ההתאחדות גרג קלארק. "כרגע, קשה לדמיין משחקים עם אוהדים בתקופה הקרובה".

"יהיה קשה מאוד להשיג הסכמה של כל הקבוצות על מגרשים נייטראליים", אמר המנג'ר גרהאם סונס. "כרגע, כל קבוצה דואגת רק לעצמה. קבוצות התחתית זקוקות לכל יתרון אפשרי. לברייטון, למשל, היו אמורים להיות חמישה משחקי בית, וזה יתרון גדול. בסופו של דבר הכסף יכריע, ואז לא רק הקבוצות הקטנות ייפגעו".

ג'יימי רדנאפ הוסיף: "בליגה הצרפתית החליטו על יורדות, אבל אני לא רואה את זה קורה באנגליה. בורנמות', נוריץ' ואסטון וילה ישתוללו אם זה יקרה. ומה עם השחקנים? חלקם ירצו לשחק, חלק לא. יש להם זכות לא לשחק עד שירגישו מספיק בנוח".

חוף ים סגור במלבורן, אוסטרליה, בצל התפרצות נגיף הקורונה. GettyImages
לא כדאי לבנות על אוסטרליה/GettyImages

גם הרעיון לסיים את העונה באוסטרליה לא נראה ריאלי. "לא, אני לא חושב שזה אפשרי", אמר שוער העבר האוסטרלי של מנצ'סטר יונייטד מארק בוסניץ'. "הבעיה הכי גדולה תהיה עם הממשלה, שאמרה שכרגע לא יורשו להיכנס אזרחים לא אוסטרליים. כרגע זה יותר נראה כמו פנטזיה. זה יהיה משהו כמו 800-850 איש, כולל שחקנים, אנשי צוות, שופטים וכן הלאה. חלק מהמגרשים שהוזכרו בכלל לא מתאימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully