וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשנים מנתחים: הסיבות שדני אבדיה יהפוך לשחקן חמישייה - אבל לא לכוכב

שני פרשנים בכירים בארה"ב מנו את היתרונות והחסרונות של שחקן מכבי תל אביב: "תוך חמש שנים יכול להיות שחקן חמישייה בקבוצה טובה"

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

לאחר שירד עד המקום השישי, שב דני אבדיה למקום השני במוק דראפט של אתר "בליצ'ר ריפורט". חוסר הוודאות סביב דראפט 2020 נמשך, אולם בארצות הברית ממשיכים לנסות ולפצח את חידת הכישרון הצעיר של מכבי תל אביב.

שניים מהעיתונאים שנחשבים למומחים הגדולים ביותר בנוגע לכשרונות בינלאומיים, צ'אד פורד ופראן פרישלה, ניהלו שיחה ערה בנוגע למועמדים השונים לדראפט המתקרב - וביניהם אבדיה. כשפורד שאל את פרשילה האם לדעתו אבדיה הוא השחקן הבינלאומי הבכיר במחזור 2020, השיב פרשן ESPN: "אני מתלבט בינו ובין קיליאן הייז, כי לדעתי שניהם מספיק טובים להיות בטופ 10".

פרשילה הוסיף וניתח: "דני בחור מעניין, כי הוא גם סרבי וגם ישראלי, אבא שלו היה שחקן טוב מאוד. הוא בחור עם תשוקה. אני משווה אותו קצת לדריו שאריץ', דריו משחק קצת יותר בפנים, דני יותר אוהב לשחק בחוץ. אני אוהב את זה שהוא קשוח. הגנתית הוא יכול לשמור על 2-3 עמדות, נוח לו עם הכדור, הוא משחק ברמה גבוהה עם שחקנים מקצוענים. בפעם האחרונה שספרתי, חמישה מחבריו לקבוצה במכבי תל אביב שיחקו ב-NBA".

"אני אוהב אותו", הוסיף פרשילה, לשעבר מאמן מכללות ובשנים האחרונות פרשן העוסק בעיקר בכדורסל מכללות ובדראפט. "אני רואה אותו כשחקן חמישייה ב-NBA, מתישהו, כנראה בתפקיד 4 בהרכב נמוך. הוא כנראה צריך לשפר את הקליעה. לדעתי, בעוד חמש שנים, הוא יוכל להיות שחקן חמישייה בקבוצת NBA טובה. בדראפט הזה, אני עדיין לא הבנתי מי צריך להיות בטופ 10. אני לא יודע. בטוח שדני שווה טופ 10, אולי גם טופ 5. אם הוא עדיין יהיה על הלוח במקומות 5-6-7, יהיה קשה לוותר עליו".

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב מול בילי בארון שחקן הכוכב האדום בלגרד. GettyImages
ממשיך לסקרן מעבר לים. אבדיה/GettyImages

פורד, גם הוא בעל ניסיון רב בכל הנוגע לשחקנים בינלאומיים בדראפט, אמר: "הדבר הראשון ששמים אליו לב אצל דני זה השילוב של גודל ותחרותיות. זה שחקן עם המון ביטחון, שלא מפחד - באף צד של המגרש, וזה חשוב מאוד, בעיקר כשעוברים מהכדורסל האירופי ל-NBA. הוא לא יפחד להגיע לארצות הברית ואני אוהב את זה מאוד. אני אוהב שחקנים מגוונים כמוהו, אבל אני חושש שאין דבר אחד שהוא עושה מצוין. יש דבר אחד עליו הוא יוכל להישען? אני לא רואה את הדבר הזה עדיין, ואני בעיקר מודאג מאחוזיו מהעונשין, לעתים זה מצביע על איזה קלע תהיה ב-NBA, זה המדד הכי בטוח כשמנסים לחזות קדימה. אם אתה לא קולע מהקו, אתה גם לא תקלע מחוץ לקשת".

פרשילה הסכים, ובכל זאת הוסיף: "אני חושב שהזריקה שלו ניתנת לתיקון, היא לא שבורה. לאורך העונה אין ספק שזה עקב אכילס, ובגלל זה אני לא רואה אותו הופך לכוכב. אם היית אומר לי שבגיל 24 הוא בפורטלנד, והם הקבוצה השישית הכי טובה במערב, והוא קולע 15 נקודות למשחק ושומר על כמה עמדות, מבחינתי זה טוב מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully