וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב החמיר, בריאותו הנפשית של גיז'רמו וילאס הולכת ומידרדרת"

טניסאי העבר האגדי מתמודד עם מחלת האלצהיימר: "יש לו מדי פעם רגעים צלולים, אבל הוא לחלוטין לא מודע למה שקורה סביבו"

צילום מסך

מצבו הבריאותי של טניסאי העבר האגדי, גיז'רמו וילאס, הולך ומידרדר. ב"אולה" פרסמו כתבה על הארגנטינאי בן ה-67, שחלה באלצהיימר והיום כבר לא חי במולדתו, אלא מתגורר ומטופל במונאקו.

"מבחינה פיזית, המחלה שלו לא מורגשת, אבל המצב שלו מאוד הידרדר", כתבו ב"אולה", "בריאותו הנפשית הולכת ומחמירה. יש לו מדי פעם רגעים צלולים, אבל הוא כבר לא מודע לחלוטין למה שקורה סביבו ולא מזהה את קרוביו".

-

גיז'רמו וילאס טניסאי עבר ארגנטינאי. GettyImages
חדשות מעציבות. וילאס בימים הגדולים/GettyImages

וילאס דורג בשיאו במקום השני בעולם - אם כי קיימת מחלוקת היסטורית שכוללת מחקר בן יותר מ-1,200 דפים שגורס שהוא היה צריך להיות מדורג במקום הראשון בעולם בתקופות מסוימות. הוא זכה ברולאן גארוס ובאליפות ארה"ב פעם אחת, הניף את הגביע באליפות אוסטרליה פעמיים וברזומה שלו 62 זכיות בטורנירי ATP בסך הכל.

"הטניסאי הגדול בהיסטוריה מצד הזה של הרי האנדים", כתבו עליו אתמול, אבל ההיסטוריה המפוארת שלו כטניסאי עילית, לא הבטיחה לו עתיד מזהיר מבחינה בריאותית.

בספטמבר 2015 וילאס התארח בתכנית טלוויזיה בארגנטינה ולא הצליח לזכור את הגילאים של שלוש הבנות שלו ואת השם של אחת מהן. בפברואר 2016 הוא נכח בטקס בו נקרא מרכז טניס על שמו וכשלקח את המיקרופון, בלי מילים, נראה מבולבול ואמר משפטים לא קוהרנטים. אחרי שהטקס הסתיים, הוא נכנס לאוטו שלו, נסע כמה מטרים ונעצר - לא יודע מה לעשות. אשתו "הצילה" את המצב כשהיא פקדה עליו לצאת מהרכב ולשבת במושב ליד הנהג, לקחה את ההגה לידיים ונסעה מהמקום.

עוד בוואלה!

נובאק דג'וקוביץ' ממשיך למשוך אש עם הקורונה, סרטון של אשתו נחסם

לכתבה המלאה
טניסאי העבר הארגנטינאי גיז'רמו וילאס, עם אשתו. GettyImages
משפחתו דאגה לשלול ממנו זכות לחתום על דברים בגלל המצב. וילאס עם אשתו/GettyImages

וילאס אובחן כחולה אלצהיימר וההופעות הפומביות שלו הלכו ופחתו. באוקטובר 2019 התפרסם וידאו בן שבע שניות בו נראים והוא ויריבו הוותיק, ביורן בורג, מחייכים ביחד - אבל הוא לא דיבר שם כלל. לפני כשבועיים התפרסמה תמונה שלו מחוייך עם בני משפחתו, אבל כעת מסתבר שהוא במצב רע מאוד.

"במונאקו יש לו סדר יום קבוע ובית, שהוא לא יכול למכור. בגלל המצב שלו, בני המשפחה דאגו שלא תהיה לו זכות חתימה. וזה פשוט כואב", סיכמו ב"אולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully