וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוכבים זועמים על התכנית החדשה של היורוליג: "לא הגיוני"

נקבעו התאריכים והקיצוצים להמשך העונה, מייק ג'יימס ("אני מבולבל"), מלקולם דילייני ("איך זה אפשרי?") וארון ג'קסון הגיבו בכעס

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

בישיבה של בעלי המניות ביורוליג, נקבע היום (חמישי) תאריך אחרון להחלטה מה יעלה בגורל עונת 2019/20. על פי אתר "יורוהופס", בכירי המפעל ייאלצו להחליט באופן סופי האם ואיך ניתן יהיה להמשיך את העונה הנוכחית עד ה-24 במאי, ומאז יעבור העיסוק לעונת 2020/21 - מתי תתחיל, באיזה פורמט וכן הלאה. על פי דיווחים, הכוונה היא שהטורניר שיסיים את עונת 2019/20 ייערך מה-4 עד ה-26 ביולי.

על פי התכנית, אם יוחלט שניתן יהיה לשוב לשחק, כך ייראה לוח הזמנים:

29/5 - 11/6: בידוד של כל השחקנים (אם יזדקקו לכזה)
12/6 - 2/7: מחנה אימונים
4-26/7: השלמת משחקי היורוליג - 54 המשחקים שנותרו בעונה הסדירה, ואז טורניר פיינל 8, כולם ללא קהל כמובן ובאותו אולם, שטרם נקבע.

עוד נודע כי אם העונה תושלם לפי התכנית החדשה, חוזיהם של השחקנים יוארכו עד ה-31 ביולי, בכפוף לקיצוץ של 15 אחוז במשכורות. אם העונה תבוטל, יעמוד הקיצוץ על 20 אחוז. התכנית לא עברה בשקט אצל חלק משחקני היורוליג. "זה אפילו לא הגיוני... אתם יודעים כמה קשה זה", צייץ רכז מכבי תל אביב ארון ג'קסון בתגובה ללוח הזמנים המיועד.

כוכב צסק"א מוסקבה מייק ג'יימס היה נחרץ יותר, ובסדרת ציוצים כתב, בין היתר: "איך אפשר להאריך את החוזה שלי בחודש נוסף ולהוריד לי את המשכורת. אני מבולבל. כל הדבר הזה נשמע כאילו אתם מנסים לחסוך כסף... אל תחזירו אותי לשחק ואז לא תשלמו לי משכורת, זה לא הגיוני... אני אוהב כדורסל אבל אני יכול לשחק בבית אם לא ישלמו לי על זה... אנחנו אמורים לסיים 100 אחוז מהעונה, אבל לא לשמור על 100 אחוז מהכסף".

כוכב ברצלונה מלקולם דילייני הוסיף: "אני עדיין לא מבין איך זה אפשרי. איך היורוליג אוטומטית קובעים את זה כשעדיין יש ליגות. ואיך אפשר להאריך את החוזה אוטומטית בחודש, בלי ששני הצדדים מסכימים. אני מבולבל".

כזכור, במסיבת העיתונאים האחרונה שערך ג'ורדי ברתומאו אמר מנכ"ל היורוליג: "אי אפשר לשחק את הפיינל פור בתאריך המקורי, אנחנו בקשר רציף עם קלן כדי לבדוק תאריכים אפשריים. יש אפשרות שלא נוכל לשמור על המבנה הקיים, אנחנו עובדים על תוכנית אלטרנטיבית, שכוללת המשך העונה הסדירה, ולסיים את העונה בפיינל 8 במקום הפיינל פור, אבל הדבר הכי חשוב זה לשמור על הבריאות של השחקנים. אין לנו מועמדים לאירוח הפיינל 8, יש לנו כמה דרישות שפוסלות ערים. נצטרך אולמות שמוכנים לאירוח משחקי יורוליג, ונרצה לראות איזה שווקים הושפעו יותר מוהוירוס. אנחנו לא נסכן אף אחד, אם נצטרך לבטל את העונה, נבטל אותה".

* אחד השחקנים הטובים ביורוליג, אלכסיי שבד, יהיה שחקן חופשי בקיץ הקרוב. לפני משבר הקורונה ניהל כוכב חימקי מוסקבה שיחות עם קבוצתו לגבי הארכת חוזהו, אולם כעת, על פי דיווחים, השיחות פסקו ואחד הסקוררים הטובים ביבשת יוכל לבחור לעצמו קבוצה חדשה לראשונה מאז 2016, אז חזר מה-NBA. שבד בוחן הצעות ממספר קבוצות יורוליג, ושוקל גם לשוב לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully