וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק עם החולצה: שלוש שנים לקלאסיקו הגדול של מסי וברצלונה

ב-23 באפריל 2017 ציין הפרעוש את שערו ה-500 במדי ברצלונה בדרך המתוקה ביותר: עם פיגיון בלב של ריאל מדריד וכריסטיאנו רונאלדו בתוספת הזמן, וחגיגה מתריסה ובלתי נשכחת מול יציעי הברנבאו. בחזרה למשחק הגדול, כולל הסערה שאחריו

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: התגובות ל-0:0 בין ברצלונה לריאל מדריד בדצמבר

ב-23 באפריל 2017 נרשם פרק מפואר במשחק הגדול ביותר שיש לכדורגל להציע. ריאל מדריד וברצלונה נפגשו בסנטיאגו ברנבאו לקרב צמרת במסגרת המחזור ה-33 של הליגה הספרדית, וסיפקו את הסחורה לעשרות מיליוני הצופים ברחבי העולם. סביר להניח שאת המשחק ההוא אתם זוכרים בעיקר בזכות תמונה אחת יוצאת דופן: ליאו מסי מוריד את החולצה ומראה אותה לאוהדי ריאל מדריד בהפגנתיות, רגע אחרי שקבע 2:3 מדהים לברצלונה בתוספת הזמן.

התמונה הפכה לאייקונית והיתה הבסיס לאלפי מימים מאז, אבל קדם לה משחק לפנתיאון של הקלאסיקו. קאסמירו העלה את הבלאנקוס ל-0:1 בדקה ה-28 והקפיץ את הברנבאו, עד שמסי השווה בדקה ה-33 עם מבצע אישי אופייני. איבן ראקיטיץ' השלים מהפך עבור ברצלונה עם טיל ברגל שמאל בדקה ה-73, אבל זה היה רק הקדימון לדרמה הגדולה באמת.

מסי חוגג את שער הניצחון/רויטרס

בדקה ה-77 סרחיו ראמוס הורחק אחרי פגיעה מסוכנת במסי, אבל ריאל המשיכה לתקוף בניסיון להשיג שוויון. פעם אחר פעם היא נתקלה באינסטינקטים הנהדרים של מארק אנדרה טר סטגן, עד שחאמס רודריגס ניצל חוסר עירנות של הבלמים כדי להסתנן לרחבה ולקבוע מקרוב 2:2 בדקה ה-85.

גמור? לא אם זה תלוי במסי. מתפרצת קטלנית של ברצלונה בהובלת ג'ורדי אלבה הגיעה בסופו של דבר למסי, שהרשית בנגיעה והשתיק את הברנבאו. זה היה שערו ה-500 במדי ברצלונה, ואת ציון הדרך העגול הוא ציין, כאמור, עם חגיגה מתריסה ולא מאוד אופיינית.

"מסי חד גם כשהוא אוכל ארוחת ערב", התמוגג מאמן ברצלונה לואיס אנריקה. "הוא השחקן הטוב בהיסטוריה, בכל הזמנים. ראיתי הכול בכדורגל, אבל מסי הוא אחר. הוא כבש שער 500 בברצלונה וזה תענוג שהוא בקבוצה שלך. ברצלונה זה מועדון מדהים במשך הרבה שנים, אבל חלק נכבד מההיסטוריה שלה אני מייחס למסי".

גם שחקנים אחרים בברצלונה היללו את מסי, וניימאר שלא שיחק בגלל הרחקה מיהר להעלות לרשתות החברתיות תמונה שלו מחזיק את החולצה כמו הפרעוש, במחווה לחברו הטוב. אקס ברצלונה מארק בארטרה צייץ בטוויטר: "D10S" - המילה "אלוהים" בספרדית כתובה בעזרת מספר החולצה של הפרעוש, בין התגובות שקיבל על הציוץ, הייתה גם אחת מכוערת במיוחד. "כמה חבל שהפצצה לא סיימה את חייך", כתב אחד הגולשים, וסיים בקללה עסיסית כלפי אימו של הבלם, כאשר הוא מתייחס כמובן לפיצוצים שאירעו בסמוך לאוטובוס של דורטמונד והביאו לפציעתו של בארטרה.

כריסטיאנו רונאלדו סבל באותו משחק. לא רק שלא כבש, הוא גם נראה לא מרוצה, בעיקר בשני מקרים עיקריים - שניהם לאחר שערים של הנמסיס מסי. "תעשו כבר עבירה לעזאזל", נראה רונאלדו נובח בחבריו, כשגם לאחר השער השני, אי שם בתוספת הזמן, נראה הפורטוגלי זועם למדי כשבעט בחפץ ליד הספסל.

לאחר מכן הסתבר שההפסד הדרמטי של ריאל מדריד, חיבל בתוכניות של ג'ורג'יניה רודריגס, זוגתו של כריסטיאנו רונאלדו. על פי דיווח בפורטוגל, רודריגס תכננה מסיבת פאר בביתו של רונאלדו שבה היא הייתה אמורה לחגוג את הניצחון של ריאל מדריד. אלא שברצלונה קילקלה את התוכניות שלה ג'ורג'יניה, שכעת קיבלה הוראה לא לארגן יותר מסיבות בבית של רונאלדו בשל "מזל רע".

את אותה עונה סיימה ריאל מדריד כאלופה עם 93 נקודות לעומת 90 בלבד של ברצלונה, אבל גם עם משחק אחד שתשמח למחוק מההיסטוריה.

כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב בהפסד 3:2 של ריאל מדריד נגד ברצלונה. GettyImages
אחרי המשחק ההוא ג'ורג'ינה כבר לא הורשתה לארגן מסיבות. רונאלדו/GettyImages

הרכב ריאל מדריד: קיילור נבאס, סרחיו ראמוס, מרסלו, נאצ'ו, דני קרבחאל, לוקה מודריץ', טוני קרוס, קאסמירו, כריסטיאנו רונאלדו, קרים בנזמה, גארת' בייל.

הרכב ברצלונה: מארק אנדרה טר סטגן, ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה, סרג'י רוברטו, סמואל אומטיטי, אנדרס אינייסטה, איבן ראקיטיץ', סרג'יו בוסקטס, ליאונל מסי, לואיס סוארס, פאקו אלקאסר.

כבשו לברצלונה: ליאו מסי (33 ו-92) ואיבן ראקיטיץ' (73).

כבשו לריאל מדריד: קאסמירו (28) וחאמס רודריגס (85).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully