וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם ליגת העל לא תתחדש, מכבי תל אביב תשחק בליגת האלופות

אופ"א פרסמה את ההחלטות מהוועידה. ליגות שלא יוכלו להמשיך, ישלחו נציגות למפעלים האירופים לפי המיקום שלהן בליגה

צילום מסך

בווידאו: איתמר גרוטו מצהיר - "לא רואה את הספורט המקצועני חוזר בחצי שנה הקרובה"

אופ"א ערכה היום (חמישי) כינוס וידאו בהשתתפות נשיא הארגון אלכסנדר צ'פרין ו-ועד המנהלים שלו, במהלכו היא צפויה להכריע במספר שאלות מהותיות על החזרה לשגרה בצל משבר הקורונה.

אחת השאלות המרכזיות בהן דנו באופ"א היא זהות המשתתפות בליגת האלופות והליגה האירופית בעונה הבאה וההוראה היא ברורה: למרות הדגש על ניסיון להמשיך את הליגות עד המחזור האחרון, אם יש כאלו שלא יוכלו להגיע לקו הסיום, הנציגות שלהן יקבעו על פי ההישגים הספורטיביים בעונה הנוכחית (2019/20) - כלומר על פי המיקום בליגה.

עומר אצילי שחקן מכבי תל אביב עם יונתן כהן. דני מרון
מקום ראשון לפני משבר הקורונה יהיה שווה הרבה (צילום: דני מרון)/דני מרון

מבחינת ישראל המשמעות היא שאם הליגה לא תתחדש, מכבי תל אביב היא זו שתשחק במוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה, בלי קשר להחלטה של ההתאחדות הישראלית אם להכתיר אותה לאלופה: באופ"א כנראה לא יתעניינו יותר מדי בכתרים ותארים ויתרכזו רק במשתתפות במפעלים שלהם בעונה הבאה.

מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל באר שבע, שמדורגות במקומות 2-4, ישחקו במוקדמות הליגה האירופית - זאת בהנחה שלא תהיה זוכה בגביע והמדורגת רביעית תתפוס את מקומה. חשוב לציין שוב פעם שמדובר רק על מקרה שהליגה לא תתחדש.

באופ"א מבינים שבניגוד למפעלים שלהם, על הליגות המקומיות אין להם שליטה: לממשלות עצמן יהיה חלק מכריע בהחלטה אם לחדש את המשחקים או לא, וכמו במקרה של הליגה הבלגית או ההולנדית, זה עלול להוביל להכרזה מיידית על סיום עונת הכדורגל המקומית. תחילה אופ"א שקלה לנקוט ביד קשה נגד ליגות שיכריזו על סיום העונה ללא תיאום עם הארגון. אחד הרעיונות שהועלו היה אפילו למנוע מקבוצות מהליגות הללו להשתתף בליגת האלופות או בליגה האירופית, אולם לעת נראה שהאפשרות הזו ירדה מהפרק.

גביע האלופות. AP
תימצא הדרך לסיים את ליגת האלופות? (צילום: AP)/AP

באופ"א דנים גם בלוח הזמנים של ליגת האלופות והליגה האירופית בעונה הנוכחית. הלו"ז מאוד צפוף, בין היתר בגלל שיש פערים בין הליגות ששולחות נציגות לשלבים המאוחרים של המפעלים. בעוד הליגה הגרמנית נמצאת בשלב מתקדם מכולם וכבר החזירה את הקבוצות לאימונים ללא מגע בשבוע שעבר, בליגות בכירות אחרות עדיין לא קיבלו היתר לכך.

מדינות שבהן הכריזו על סיום העונה:

בלגיה
הולנד
סקוטלנד (ההודעה צפויה לצאת בימים הקרובים)


תאריכי היעד לחזרה למגרשים:

גרמניה - 9/16 במאי

אנגליה - 8 ביוני

צרפת - 17 ביוני

ספרד - תחילת יוני

איטליה - תחילת יוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully