וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדורגת תשיעית לליגת האלופות, בית"ר מחוץ לאירופה: ההצעה המפוקפקת של אופ"א

דירוג אופ"א עשוי לקבוע מי תעפיל לאיזה מפעל אירופי, ובמקרה כזה ארסנל תהיה באלופות ואצלנו, בני יהודה בליגה אירופית. וזה לא הכל

צילום מסך

חוסר הוודאות בכדורגל העולמי מביא איתו שלל רעיונות אשר לסיום עונת 2019/20, וקיומה של עונת 2020/21. אחד הרעיונות שצפויים לעלות בישיבת אופ"א הקרובה היא להעניק את הכרטיסים לליגת האלופות ולליגה האירופית בעונה הבאה לא לפי תוצאות העונה הנוכחית, כי אם לפי דירוג אופ"א.

מה זה אומר? למשל, שארסנל, המדורגת תשיעית בפרמיירליג, תעפיל לליגת האלופות בעונה הבאה, וכמוה גם מנצ'סטר יונייטד המדורגת חמישית, בעוד שצ'לסי ולסטר סיטי, שכן נכללות בטופ 4, ייאלצו להסתפק בליגה האירופית בלבד.

אבל זה לא הכל. בבלגיה, למשל, זכתה קלאב ברוז' באליפות, כשהיא מוליכה ב-15 הפרש על סגניתה, גנט, אולם בדירוג אופ"א אנדרלכט (המדורגת שמינית, 27 נקודות פחות ממנה בטבלה) מקדימה אותה, ועל כן היא זו שתהיה בליגת האלופות. בצרפת, המדורגת תשיעית מונאקו תהיה בליגת האלופות, ולא מארסיי, המדורגת שנייה, עם 16 נקודות יותר. גם ראן, המדורגת שלישית, לא תזכה להגיע לליגת האלופות במקרה כזה.

פייר אמריק אובמיאנג שחקן ארסנל. רויטרס
הוגן? אובמיאנג/רויטרס

בגרמניה, ארבע הקבוצות שיילכו לליגת האלופות במקרה כזה הן באיירן מינכן, בורוסיה דורטמונד, באייר לברקוזן ושאלקה, מה שיותיר בחוץ את המדורגות 3 ו-4 בטבלה כרגע, ר.ב. לייפציג ובורוסיה מנשנגלדבאך. באיטליה מצב דומה, כשיהיו אלה יובנטוס, רומא, נאפולי ולאציו, מה שיותיר בחוץ את המדורגות 3 ו-4 אינטר ואטאלנטה בהתאמה.

בספרד המפסידה הגדולה תהיה ריאל סוסיאדד, המדורגת רביעית, שלא תעפיל אפילו לליגה האירופית, שכן את מקומה בליגת האלופות תתפוס אתלטיקו מדריד (לצד ברצלונה, ריאל מדריד וסביליה), ואת המקומות בליגה האירופית יתפסו ויאריאל (המדורגת שמינית בטבלה) ו-ולנסיה (המדורגת שביעית). בהולנד אלקמאר, לה אותו מספר נקודות כמו המוליכה אייאקס, תסתפק בליגה האירופית בלבד, כשפ.ס.וו, המדורגת רביעית, תצטרף למוליכת הטבלה בליגת האלופות.

עוד בוואלה!

אילת זה כלום: הרעיונות היצירתיים ביותר להחזיר את הספורט

לכתבה המלאה
שחקן ריאל סוסיאדד מיקל אויארסבאל חוגג עם מרטין אודגור. GettyImages
המפסידה הגדולה. סוסיאדד/GettyImages

ובישראל? מכבי תל אביב מוליכה את הטבלה וגם את דירוג אופ"א מבין כל הקבוצות הישראליות, כך שהיא תהיה בליגת האלופות, אבל אחריה בדירוג אופ"א נמצאות (לפי הסדר) הפועל באר שבע, בני יהודה ומכבי חיפה. כלומר, בית"ר ירושלים, המדורגת במקום השלישי בטבלה, לא תהיה בליגה האירופית במקרה כזה. בני יהודה, שכלל לא הגיעה לפלייאוף העליון, כן תהיה שם.

שחקני בית"ר ירושלים, שלום אדרי, שי קונסטנטין, מקס גרצ'קין. דני מרון
המקום השלישי לא שווה אירופה/דני מרון

הקבוצות הישראליות בדירוג אופ"א

93. מכבי תל אביב
106. הפועל באר שבע
262. בני יהודה
263. מכבי חיפה
264. הפועל חיפה
265. בית"ר ירושלים
266. עירוני קרית שמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully