וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורטאים שמצאו את הצד היפה בבידוד: "הקורונה היא שיעור לחיים"

כוכבי כדורגל ומדליסטים אולימפיים מנצלים את הזמן כדי להשלים פערים עם ילדיהם ובני זוגם. לוקאס מורה: "גיליתי את עצמי מחדש, סוף סוף הפכתי לאיש משפחה"

צילום מסך

בווידאו: האתגר הוויראלי של רוג'ר פדרר

מגבלות התנועה שנגזרות ממשבר הקורונה רחוקות מלשפר את מצבם הפיזי של ספורטאים ברחבי העולם, אבל יש מי שמנצל את ההפוגה הארוכה כדי להשתפר בתחומי חיים אחרים.

בעיתון הברזילאי "גלובו" ראיינו שורה של ספורטאים ברחבי העולם - מכוכבי כדורגל ועד מדליסטים אולימפיים - שטוענים שהבידוד הפך עבורם לזמן נהדר לחשבון נפש ולהשלמת פערים עם הילדים ובני/בנות הזוג שבימים כתיקונם לא נמצאים תמיד בראש סדר העדיפויות.

"בהתחלה חששתי שהבידוד ישפיע עליי לרעה, אבל לשמחתי גיליתי שמדובר בזמן משפחתי יקר", אמר כוכב טוטנהאם לוקאס מורה. "למדתי המון בתקופה הזו על המשפחה שלי, על ילדיי, הכרתי אותם הרבה יותר לעומק, גיליתי שהפסדתי חיים שלמים בזמן שהייתי עסוק בלהיות כדורגלן. אני מרגיש שגיליתי את עצמי כאבא, כבן זוג, כאדם באופן כללי. היום אני יכול לומר שהבידוד הפך לשיעור חשוב לחיים בשבילי".

View this post on Instagram

O que você tem feito em casa? #HomeTeam @adidas

A post shared by Lucas Moura (@lucasmoura7) on

טמירס, אחת מכוכבות נבחרת ברזיל בכדורגל נשים, סיפרה שהיא מצליחה לשלב כעת בין שני העולמות: היא שומרת על כושר, ובו זמנית מתקרבת לבנה שהפך לפרטנר האימונים שלה. "הורדתי חמישה ק"ג בזכותו. זה קירב בינינו", אמרה.

כמוה, גם לברון ג'יימס מתאמן בימים אלה לצד בנו הבכור ברוני, ונעזר בו בתור פרטנר למטלות הכושר היומיומיות.

וויליאן, כוכב צ'לסי, מודה שהזמן בבית גרם לו להעריך מחדש את העבודה הקשה שאשתו משקיעה בגידול ילדיו. "הייתי טרוד כל כך בשגרת האימונים והמשחקים שלי, שלא תמיד שמתי לב כזה מאתגרת עלולה להיות השהות עם הילדים", סיפר.

המתעמל הבריטי מקס וויטלוק, שזכה בשתי מדליות זהב בהתעמלות קרקע באולימפיאדת ריו, מודה ש"אני כבר כמעט מרגיש שאני לא אני. השתניתי מאוד, והפכתי להיות הצעצוע של הילדים שלי - לטובה, כמובן. כשהייתה לי את השגרה שלי הייתי עסוק במקצוע, עכשיו אני חייב לעשות משהו למען הילדים שלי".

View this post on Instagram

Willow joining in this mornings workout ?

A post shared by Max Whitlock MBE (@maxwhitlock) on

כמובן שהם לא בהכרח מייצגים את שאר הספורטאים בעולם, שחלקם מתקשים להתמודד עם המציאות החדשה. רק אתמול ההתאחדות לכדורגל באנגליה דיווחה על "זינוק דרסטי" במספר הפניות של כדורגלנים לסיוע נפשי בזמן משבר הקורונה. על פי דוח של מחלקת הרווחה של ההתאחדות, לא פחות מ-299 כדורגלנים מקצוענים - מהפרמיירליג ועד הליגה השלישית - פנו לארגון בבקשה לקבל עזרה "רגשית ומנטלית".

לדברי מייקל בנט, האחראי לבריאות הנפש בהתאחדות, כדורגלנים רבים מתקשים להתמודד עם השיעמום וחוסר המעש ומתמכרים להימורים.

"היינו נאיביים כשחשבנו שאנשים יתייחסו לבידוד כאל ירח דבש", אמר בנט ל-BBC. "האמנו שהכדורגלנים ישמחו לבלות יותר זמן בחיק המשפחה, אבל בפועל הם משתעממים, משמינים, ומפתחים חרדות. אנחנו חייבים לדאוג להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully