וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרלוס רואה מודה: "סירבתי למנצ'סטר יונייטד כי האמנתי שהעולם מגיע לקצו"

שוער העבר הארגנטינאי דחה הצעה אטרקטיבית ופרש לקראת שנת 2000 בשל אמונתו המשיחית שסוף העולם מתקרב. שני עשורים אחר כך, הוא עדיין לא מתחרט

רויטרס

בווידאו: זלאטן איברהימוביץ' מתאמן עם האמרבי בפגרה

במשך שנים זו היתה אגדה אורבנית, אבל כעת מתברר שזו היתה האמת לאמיתה: קרלוס רואה, שוער העבר של נבחרת ארגנטינה, מודה - דחיתי הצעה ממנצ'סטר יונייטד בקיץ 1999 כי האמנתי שסוף העולם מגיע.

כמו לא מעט שוערים, גם לרואה לקח זמן להבשיל. הוא הצטיין בין הקורות של נבחרת ארגנטינה במונדיאל 1998, רשם עונת שיא במדי מאיורקה בעונה העוקבת, אבל דווקא אז - רגע לפני קפיצת המדרגה המקצועית והכספית - עזב הכל ופרש כשהוא בן 30 בלבד.

התירוץ הרשמי היה "סיבות אישיות", אולם בארגנטינה פרסמו שרואה, חבר בכנסייה האדוונטיסטית של היום השביעי שמשתייכת לזרם הפרוטסנטי-משיחי, תולה את הנעליים מסיבות דתיות והולך להתבודד בהרים. כלי התקשורת בארגנטינה אף טענו שרואה פרש כי הוא וחבריו לכנסייה מאמינים שסוף העולם יגיע בשנת 2000 - דבר אותו הוא לא אישר ולא הכחיש עד אתמול.

"בזמנו הייתי אדם מאוד דתי והקדשתי את כל זמני הפנוי לקריאה בתנ"ך. זה הוביל אותי להאמין שהעולם הולך להיחרב, ולכן לא היה שום טעם להמשיך בכדורגל", הודה אמש (שבת) בראיון ל"מירור" הבריטי, והסביר מדוע הוא לא מתחרט. "זו היתה החלטה קשה מאוד אבל גם כזו שהושקעה הרבה מחשבה מאחוריה. המשפחה שלי הסכימה איתי ותמכה בצעד שלי. במאיורקה האמינו שאחזור בי עד הרגע האחרון, הם קיוו שיוכלו להרוויח עליי כסף, אבל הייתי נחוש".

שוער נבחרת ארגנטינה קרלוס רואה. GettyImages
העולם לא הושמד, אבל הוא לא מתחרט. קרלוס רואה/GettyImages

אלכס פרגוסון חיזר בזמנו בצורה נמרצת אחרי רואה, ועל פי הדיווחים באנגליה סומן כמועמד הבכיר להחליף את פטר שמייכל האגדי בין הקורות באולד טראפורד. השדים האדומים היו אז בתקופת שיא אחרי זכייה בטרבל היסטורי, ונחשבו למועדון הטוב באירופה.

"אני עדיין חושב שזו היתה החלטה טובה מבחינה רוחנית. מבחינה ספורטיבית כנראה שקצת פחות - כי עזבתי את הכדורגל בדיוק כשהגעתי לשיא הקריירה. יכולתי להתקדם מאוד, להרוויח המון כסף ולשחק באנגליה, שזו היתה פסגת השאיפות בזמנו", אמר.

כעבור פחות משנה רואה חטף רגליים קרות וחזר למאיורקה, אבל מעולם לא חזר לשיאו. הוא המשיך בקבוצה מהאיים הבלאריים עד 2002, עבר לאלבסטה וסיים את הקריירה בשנת 2006 אחרי תקופה קצרה באולימפו הארגנטינאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully