וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ', פדרר ונדאל מציגים: התכנית להצלת הטניס העולמי

הסרבי, יו"ר ארגון השחקנים, שלח מכתב בשם כוכבי הענף ובו הציע שהמדורגים הבכירים ביותר יתרמו ממשכורתם כדי לתמוך במדורגים 250-700

צילום מסך

בווידאו: האתגר הוויראלי של רוג'ר פדרר

בעוד בכדורגל ובכדורסל עדיין מתלבטים כיצד לטפל במשבר הקורונה, בטניס השחקנים הבכירים לוקחים יוזמה ומנסים לדאוג לאלה שפחות מצליחים מהם. נובאק דג'וקוביץ', נשיא ארגון השחקנים העולמי, שיגר מכתב לכל שחקני סבב ה-ATP, ובו הסביר על קרן התמיכה המיוחדת שהוקמה בסוף השבוע.

"ב-ATP הקצו מיליון דולר שייתרמו לשחקנים המדורגים ממקומות 150-400 בעולם", כתב דג'וקוביץ'. "רפאל נדאל, רוג'ר פדרר ואני דיברנו והנה מה שהצענו. חשבנו שחשוב יותר לתמוך בשחקנים המדורגים 250-700. השחקנים בטופ 250 כבר העפילו לגרנד סלאמים ב-2019 והשנה לאוסטרליה הפתוחה, מה שיעניק להם סכומי כסף סבירים. מחוץ לטופ 250 המאבק הכלכלי אמיתי, כפי שניתן לצפות.

"אנחנו מרגישים שעלינו להתאחד ולעזור לחבר'ה האלה. רבים מהם חושבים לעזוב את הענף כי הם לא יכולים לשרוד מבחינה כלכלית. למרבה הצער, יש שחקנים רבים שלא נתמכים על ידי התאחדויות ואין להם ספונסרים. הם הבסיס של הענף הזה".

רוג'ר פדרר עם נובאק דג'וקוביץ'. AP
כולם יצתגייסו? פדרר ודג'וקוביץ'/AP

על כן, הציע דג'וקוביץ' וחבריו את המתווה הבא: השחקנים שמדורגים בטופ 100 בדירוג היחידים ובטופ 20 בדירוג הזוגות יתרמו מכספם האישי כדי לתמוך במדורגים נמוך יותר.

המדורגים 50-100 בעולם יתרמו 5,000 דולר כל אחד.
המדורגים 20-50 בעולם יתרמו 10,000 דולר כל אחד.
המדורגים 10-20 בעולם יתרמו 15,000 דולר כל אחד.
המדורגים 5-10 בעולם יתרמו 20 אלף דולר כל אחד.
המדורגים 1-5 בעולם יתרמו 30 אלף דולר כל אחד.

בצירוף הסיוע הכלכלי של ה-ATP והגרנד סלאמים השונים, שאמורים לתרום 500 אלף דולר כל אחד, סכום הסיוע אמור להתייצב על כ-4-4.5 מיליון דולר. "המטרה היא להעניק לכל שחקן שמדורג מהמקום ה-250 עד המקום ה-700 בעולם 10,000 דולר", כתב דג'וקוביץ'. כמו כן, הציע כי 50 אחוז מסך הפרסים של טורניר גמר הסבב בלונדון (אם ייערך), יילך לקרן המיוחדת שהוקמה. "אם זה לא יקרה", כתב, "כולנו צריכים לתרום סכום משמעותי מכספי הזכייה של אוסטרליה ב-2021".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
דוגמא לדורות הבאים. דג'וקוביץ'/רויטרס

"חברים, אני יודע שכולם מתקשים כלכלים בנסיבות הללו", הוסיף דג'וקוביץ', "כמובן שחלק יותר וחלק פחות. אני מרגיש שזו הדרך שלנו להראות אחדות גדולה וחמלה לשחקנים האחרים שמנסים להתפרנס, ולא רק לא להפסיד כסף מטניס. בבקשה נסו להבין שזו הזדמנות להוות דוגמא עבור הדורות הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully