וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכפר האולימפי בטוקיו עשוי להפוך למקלט לאלפי חסרי בית בזמן הבידוד

עצומה קוראת להסב את קומפלקס המגורים העצום, שאמור היה לשכן כ-15 אלף ספורטאים, למעון להומלסים: "המונים יאבדו את בתיהם"

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בווידאו: ההכרזה על דחיית אולימפיאדת טוקיו

אחת לארבע שנים הופך הכפר האולימפי לחגיגה של ספורט, נעורים, וגם לא מעט סקס. אבל על רקע התפשטות הקורונה, ייתכן שהוא יתמלא השנה בנסיבות אחרות לחלוטין: על פי סוכנות הידיעות AP, מבנה המגורים העצום שנבנה בטוקיו ונמצא בשלבי סיום עשוי לשמש כמקלט לאלפי חסרי בית שנמצאים בסכנת הדבקה מתמדת.

עשרות אלפי אנשים ברחבי יפן כבר חתמו על עצומה שניסחו ארגוני רווחה במדינה, הקוראת לוועד המארגן של המשחקים האולימפיים ולעיריית טוקיו לשכן את ההומלסים בקומפלקס ולהגן עליהם מפני הידבקות.

הכפר האולימפי אמור היה לשכן כ-15 אלף ספורטאים - 11 אלף ספורטאים אולימפיים ו-4,000 ספורטאים פראלימפיים - אולם התוכניות הללו נגנזו אחרי שהתפשטות הקורונה אילצה לקיים את המשחקים רק בעוד שנה, החל מה-23 ביוני 2021.

הכפר האולימפי בטוקיו. AP
"חייבים לדאוג לחלשים בחברה". הכפר האולימפי בטוקיו/AP

על פי הערכות, מספר חסרי הבית שמסתובבים ברחובות טוקיו עומד על 1,000, בנוסף ל-4,000 חסרי בית שמתגוררים במעונות ממשלתיים שנסגרו עקב החמרת הנחיות הבידוד. ביפן מעריכים שהמספרים יגדלו בקרוב אחרי ש"מאות אנשים יאבדו את בתיהם וכל כספם" בעקבות מצבם הכלכלי.

"אנחנו לא יודעים כמה זמן הסגר יימשך, וחייבים לפעול במהירות", נכתב בעצומה. "חייבים להגיש סיוע לחלשים כאן ועכשיו - גם מטעמים מוסריים וגם מטעמים בריאותיים. הרי הם ההומלסים ימשיכו להסתובב ברחובות, יש סיכוי טוב שהם יתרמו להפצת הנגיף במאסות".

ביפן נרשמו עד כה כ-200 מקרי מוות מקורונה ודווח על כ-9,000 חולים בנגיף. יחד עם זאת, מספר החולים והמתים בטוקיו קפץ בלמעלה מ-100 אחוז בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully