וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: אריק קאנטונה נגד קיום משחקים ללא קהל - "זה לא כדורגל"

כוכב העבר כועס: "לחזור לשחק רק בגלל הכסף מהטלוויזיה? ללא אוהדים אין תשוקה ואין כלום". כדורגלני אנגליה "משתעממים, משמינים ומתמכרים להימורים" בבידוד

רויטרס

בווידאו: זלאטן איברהימוביץ' מתאמן עם האמרבי

כדורגל

* אריק קאנטונה יצא בקריאה נגד החזרת הליגות לפעילות עם משחקים ללא קהל. "אין הגיון בהחזרת המשחק אל מול יציעים ריקים", אמר כדורגלן העבר הצרפתי שכיכב במארסיי, לידס וכמובן מנצ'סטר יונייטד. "מה, נעשה את זה רק כי עצרו את התשלומים מהטלוויזיה? כדורגל ללא קהל זה לא כדורגל. יכולים להופיע אותם שחקנים באותן קבוצות, אבל הם זקוקים לאנרגיה מצד האוהדים. הם באמת השחקן ה-12. ללא קהל אין תשוקה. אין כלום. בדיוק כמו שאי אפשר לקיים הצגת תיאטרון מול אולם ריק".

* פיפ"א תקיים טורניר צדקה וירטואלי שבו ישתתפו שחקני FIFA מקצועיים ושחקני נבחרות לאומיות. את ישראל ייצגו מונס דאבור ורועי פלדמן, אלוף הארץ ב-FIFA. השניים ישחקו מול טורקיה, מצרים ורומניה בבית המוקדם, כשהנבחרת הזוכה תקבל פרס כספי שאותו תתרום לעמותה הקשורה למאבק בקורונה.

* ההתאחדות לכדורגל באנגליה מדווחת על "זינוק דרסטי" במספר הפניות של כדורגלנים לסיוע נפשי בזמן משבר הקורונה. על פי דוח של מחלקת הרווחה של ההתאחדות, לא פחות מ-299 כדורגלנים מקצוענים - מהפרמיירליג ועד הליגה השלישית - פנו לארגון בבקשה לקבל עזרה "רגשית ומנטלית".

לדברי מייקל בנט, האחראי לבריאות הנפש בהתאחדות, כדורגלנים רבים מתקשים להתמודד עם השיעמום וחוסר המעש ומתמכרים להימורים.

"היינו נאיביים כשחשבנו שאנשים יתייחסו לבידוד כאל ירח דבש", אמר בנט ל-BBC. "האמנו שהכדורגלנים ישמחו לבלות יותר זמן בחיק המשפחה, אבל בפועל הם משתעממים, משמינים, ומפתחים חרדות. אנחנו חייבים לדאוג להם".

במקביל, מאמן ארסנל מיקל ארטטה חשף שהפסיכולוג הצמוד של הקבוצה "עובד שעות נוספות" בתקופה האחרונה ומרבה לייעץ לשחקנים. "הפסיכולוג נמצא בקשר רציף איתם והוא מדווח על שיחות טובות. גם אני משתדל לתקשר איתם כמה שאפשר - אבל לא על הכדורגל, אלא על החיים".

* על פי "קוריירה דלו ספורט", תוכנית החזרה למגרשים של הליגה האיטלקית תאפשר לקיים משחקים רק בשלוש ערים נבחרות בדרום-מרכז המגף: פירנצה, רומא, נאפולי - שהוכו בצורה פחות משמעותית על ידי הנגיף בהשוואה לאזורים אחרים במדינה כמו מחוז לומברדיה.

פיל פודן שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
כדורגלני אנגליה מתקשים להתמודד עם ההשלכות הנפשיות של הפגרה. שחקני מנצ'סטר סיטי/רויטרס

* הפרמיירליג מתכננת חזרה הדרגתית לאימונים החל מה-18 במאי, בתקווה שיהיה אפשרי לחדש את העונה כשלושה שבועות לאחר מכן, ב-8 ביוני. בדרך לשם הם מתכוונים לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים: על פי "הסאן", השחקנים יידרשו להופיע לאימונים כשהם מוכנים לעלות ישירות לכר הדשא, לבושים בבגדי אימון - כדי להימנע מלפתוח את חדרי ההלבשה. בנוסף, מתכננת הליגה לערוך לכל השחקנים בדיקות קורונה, ומתכוונת לבצע אותן ברכביהם הפרטיים לפני אימונים, בצורה מרוכזת. תחילה האימונים ייערכו במתכונת של חמישה אימונים ל-25 שחקנים, כלומר חמישה שחקנים על המגרש בכל זמן נתון.

* מארסיי העניקה מקום במתחם האימונים שלה לנשים שסבלו מאלימות במשפחה, כדי שיוכלו להעביר את ימי הבידוד בתנאים טובים. עשרות נשים הגיעו ממקלטים לנפגעות יחד עם ילדיהן ושוכנו בחדרים המשמשים בדרך כלל את שחקני האקדמיה הצעירים של הקבוצה הצרפתית.

* מיגל אנחל חיל מרין, מנכ"ל אתלטיקו מדריד, הגיב להחלטת התאחדות הכדורגל הספרדית לקבוע כבר עכשיו את העולות לאירופה, אם וכאשר העונה תבוטל, ואמר: "זה נועד רק כדי ליצור עימותים בין הקבוצות כרגע, בעוד כולנו צריכים להיות מאוחדים לטובת הכדורגל. הליגה שלנו אורכת תשעה חודשים וכוללת 38 משחקים, במהלכם כולם משחקים אחת נגד השנייה פעמיים. אלא אם משלימים את כל המשחקים, צריך לבטל את העונה - אחרת זה לא הוגן, לחלק מהקבוצות יהיה יתרון על אחרות".

* איגוד השחקנים באנגליה מתכונן לאפשרות שקבוצות רבות יבקשו להכניס בחוזים חדשים סעיף "השבתת כדורגל", בו יתאפשר להם לקצץ 50 אחוז ומעלה משכרם של השחקנים אם הקורונה תתפרץ בשנית.

* שחקן צ'לסי וויליאן התייחס לאפשרות שהפרמיירליג תחזור והמשחקים ישוחקו ללא קהל: "זה לא רעיון רע, אבל יהיו צריכים להיות זהירים מאוד לגבי מה שיקרה. אולי שחקן יידבק, ואז נשחק אחד מול השני, ואז אני חוזר הביתה למשפחה שלי ומדביק את אשתי או הבנות. זה לא רק אני, כל הקבוצה מודאגת מזה".

* מילאן זימנה בחזרה את שחקניה הזרים שעזבו את איטליה עד יום החמישי הבא, מתוך תקווה שניתן יהיה לחזור לאימונים עד ה-4 במאי.

* אחרי ההחלטה לבטל את עונת 2020 בגלל משבר הקורונה, בליגה המקסיקנית הוחלט גם על הקפאת העליות והירידות בחמש השנים הבאות, כשהליגה השנייה תהפוך למעשה לליגת פיתוח. במקסיקו מעריכים כי הצעד הזה נעשה לקראת איחוד אפשרי עם ליגת ה-MLS האמריקאית.

עוד בוואלה!

דה חאה, טר סטגן, אליסון או אובלק? הצביעו לשוער הטוב בעולם

לכתבה המלאה
וויליאן שחקן צ'לסי. AP
גם משחקים ללא קהל עלולים להיות מפחידים. וויליאן/AP

כדורסל

* ב-NBA עדיין לא מאבדים תקווה בנוגע לחידוש העונה. "אנחנו מרגישים יותר ויותר בטוחים שנוכל לחזור לשחק", אמר שחקן יוטה מייקל קונלי. "יש הרבה דברים שלא ברורים, אבל אנחנו אופטימיים. היו לנו שיחות עם ארגון השחקנים ועם הליגה, ונראה שדברים מתחילים להתחבר. אנחנו בכיוון הנכון".

* אריק גורדון כבר חושב על העונה הבאה: "אני חושב שאפשר להתחיל אותה בדצמבר, סביב חג המולד, ולסיים אותה בסוף יולי או תחילת אוגוסט. זה מבאס בגלל הקיץ, אבל עדיין תהיה הרבה מנוחה. זה יסייע לכולם".

קונלי מספר על הקשר בין דונובן מיטשל ורודי גובר

ענפים נוספים

* אף שכבר נדחתה בשנה, קיומה של אולימפיאדת טוקיו עדיין נמצאת בספק מסוים. ב-BBC ציטטו את הפרופסורית דבי סרידהאר, שנחשבת למומחית בריאות עולמית, כאומרת: "אם יהיה חיסון עד השנה הבאה, זה ריאלי. חיסון ישנה הכל. אבל אם לא תהיה פריצת דרך מדעית, אני חוששת שהאולימפיאדה תהיה מאוד לא ריאלית".

* סימון ביילס היתה אמורה לפרוש אחרי אולימפיאדת טוקיו 2020, אבל עדיין לא ברור כיצד תוכל להתמודד עם 15 חודשים נוספים של אימונים והכנות. "הייתי בספק אם אני בכלל יכולה להישאר בשיאי עוד שנה", אמרה ל-BBC. "המוטיבציה שלי היא לנסות להוכיח לעצמי שזה אפשרי. כששמעתי שדחו את האולימפיאדה בכיתי, לא ממש ידעתי איך לעכל את זה. כמובן שיש בעיות חמורות יותר מדחיית האולימפיאדה, אבל כבר הייתי מוכנה להפסיק".

* נובאק דג'וקוביץ' ערך שיחת וידאו עם אנדי מארי ובה סיפר על החיים בבידוד: "שישה שבועות, 24 שעות ביום אני והמשפחה ביחד. כשחקן טניס זה מוזר מאוד לשהות כל הזמן באותו מקום, כשאנחנו בסבב אף פעם אי אפשר להירגע. לא חוויתי את זה כבר 15 שנה. אני לומד להכיר את עצמי כאבא וכבעל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully