וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגרה שנוצרה, ההתאקלמות ורמת הליגה: אנדרה ז'ראלדש על החיים החדשים

14.4.2020 / 13:32

מגן מכבי תל אביב סיפר לאתר הרשמי על הזמן שהתפנה, הכדורגל ביום שאחרי הקורונה ושיעורי הספרדית שאיתן טיבי נאלץ לעבור

אימון מכבי תל אביב באפליקציית זם/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

אנדרה ז'ראלדש התראיין היום (שלישי) לאתר הרשמי של מכבי תל אביב ודיבר על השגרה החדשה בתקופת הקורונה. "אני מדבר עם המשפחה בכל יום", סיפר. "המצב בפורטוגל גרוע מבישראל. כרגע יש שם כ-15,000 מקרים, למרבה המזל המשפחות שלנו בסדר וזה מה שהכי חשוב, אבל ברור שלא קל כי אי אפשר להיות איתם עכשיו. אנחנו משתמשים בכל האמצעים הטכנולוגיים כדי לשמור על קשר ולהיות ביחד. אי אפשר להתאמן כמו שצריך, בטח שעם כדור. אי אפשר להיות ביחד כמו קבוצה רגילה אבל אנחנו עובדים בבית. שומרים על המסגרת של הקבוצה באימונים אונליין ב-ZOOM. אני משתדל לעשות כמה שיותר עבודה מהבית עם הציוד שיש לנו".

ז'ראלדש נשאל כמה קשה להיות זר בישראל בתקופה שכזו ואמר: "זה לא נורא כי התאקלמנו בישראל בצורה טובה. נכון שזה לא כמו להיות בפורטוגל מבחינת מזון וכו', למשל אם אנחנו רוצים להכין דברים בבית אז לא תמיד אפשר למצוא את הכל, אבל זה בערך הדבר היחיד. אנחנו חיים כאן חיים נורמלים. קודם כל יואב (זיו) ושלומי (אברמוב) מהקבוצה מעדכנים אותנו על כל מה שקורה. בשבוע שעבר כשהיה את החג אז אמרו לנו שאי אפשר לצאת וכו'. אני גם נכנס לאתרי החדשות בעברית ומנסה להבין יותר טוב מה קורה. אני משתמש בגוגל טרנסלייט וקורא את הכל. חשוב לי מאוד להבין טוב יותר את המצב, אני רק לא בטוח שתמיד הכל מתורגם בצורה נכונה לגמרי".

לשאלה מה הוא עושה עם הזמן שהתפנה לו, השיב: "כשאני בבית אני אוהב לצפות בסדרות, בטלוויזיה. אני משחק ב-FIFA עם חברים שלי מפורטוגל. אני דווקא משחק כקיצוני שמאלי. אני צופה הרבה בטלוויזיה עם הבת שלי, היא תמיד רוצה לראות סרטים. אנחנו מנסים לשחק איתה הרבה. אנחנו מבינים שהיא לא יכולה לצאת או לשחק עם ילדים אחרים בתקופה הזו. אנחנו מנסים לעשות הרבה דברים בבית. כל מיני דברים. לעיתים יוצאים בקרבת הבית כי גם צריך לטייל עם הכלב שלנו. החיים כיום הם בעיקר סביב הילדה".

על הכדורגל ביום שאחרי הקורונה אמר המגן הימני: "יכול להיות שהכדורגל ישתנה, אבל לא רק הכדורגל. זה משהו כלל עולמי, יש הרבה דברים שלא עובדים בצורה רגילה. מבחינת הכדורגל, קשה לדעת. יכול להיות שבעוד חודש הכל יהיה הרבה יותר טוב ונוכל לחזור לשחק, עם קהל או בלי. מצד שני, אתה רואה מקומות כמו איטליה או ספרד, עם מקרי תחלואה רבים וקשה לדעת מתי הם יוכלו לחזור לשחק. די קשה לדעת מה יהיה כי זה מצב דינמי מאוד שמשתנה כל יום. מה שבטוח הוא שההחלטות של פיפ"א, או של כל מי שמנהל את הכדורגל, לא יהיו קלות".

אנדרה ז'ראלדש שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מרוצה בישראל. ז'ראלדש/ברני ארדוב

ז'ראלדש התייחס גם לעונה שעברה על הצהובים עד השבתת הליגה: "אני חושב שהרמה טובה, לא ידעתי הרבה על האיכות פה לפני זה, אבל התרשמתי לטובה. קודם כל יש פה הרבה שחקנים טובים. יש 4-5 קבוצות איכותיות גם מבחינה טקטית וגם בקבוצות האחרות יש הרבה כישרון. לא קל לשחק נגדם, בטח כשאתה משחק במכבי וכל משחק הוא קשה בגלל שהרבה קבוצות משחקות כדי לא לספוג ולא להפסיד. אנחנו מנסים לעשות את הטוב ביותר שלנו ועד עכשיו זה הולך בסדר. זה לא שרק למכבי עצרו את הליגה. אני מאמין שתהיה הכנה לקראת חזרת המשחקים ומשם פשוט נצטרך להמשיך להילחם כמו שעשינו עד המשחק האחרון".

על ה"מאפיה הספרדית" - רוב חוליית ההגנה דוברים את השפה - אמר: "כמובן שזה עוזר. גם מחוץ למגרש. כשרק הגעתי ורציתי לדעת דברים על המדינה או שנזקקתי למשהו. אני מדבר אנגלית אבל מבין טוב יותר ספרדית או פורטוגזית. גם במועדון אנחנו מדברים הרבה בספרדית אחד עם השני וגם על המגרש זה יתרון. אפילו איתן טיבי למד ומבין עכשיו כמה מילים. בסוף אנחנו 4 דוברי ספרדית נגד אחד שלא אז הוא חייב להתחיל להבין את השפה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully