וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהטיטאן הפך לוולקנו: 20 שנה לתקרית כדור הגולף שנזרק על אוליבר קאן

ערב שהתחיל בהענקת פרס הקבוצה ההוגנת לפרייבורג, הסתיים עם כדור גולף שכמעט גרם לשוער באיירן מינכן להתעוור. ההשתוללות של אוליבר קאן, ההתנצלות וכיצד נענש הזורק? כך זה קרה לפני 20 שנה

צילום וידאו: רויטרס

בווידאו: באיירן מינכן חזרה להתאמן תחת המגבלות החדשות

יום רביעי, 12 באפריל 2000. המחזור ה-29 בבונדסליגה נערך באמצע השבוע, ובאיירן מינכן הגיעה לביקור אצל פרייבורג, שלפני שריקת הפתיחה קיבלה את פרס הקבוצה ההוגנת מטעם אופ"א על "התנהגות למופת" בעונת 1998/99.

כמה אירוני שדווקא ערב שהתחיל עם פרס כזה, הסתיים עם תקרית חמורה שכמעט הותירה את אוליבר קאן עיוור.

אוליבר קאן שוער באיירן מינכן מדמם מול פרייבורג, אפריל 2000. GettyImages
ניגש להביא את הכדור שפגע בו. אוליבר קאן/GettyImages

אוליבר קאן היה אז השוער הטוב בעולם, אבל דמות לא ממש אהובה במגרשי הכדורגל בגרמניה. הוא התרגל לאסוף בננות, מצתים ושלל חפצים שנזרקו לעבר הרחבה שלו כמעט מדי שבוע, אבל הפעם זה כבר היה מסוכן.

באיירן מינכן הסתבכה במשחק הזה לאחר הרחקה מוקדמת של סמואל קופור כבר בדקה ה-17, שש דקות אחרי שקאן נכנע לכדור חופשי נפלא של לבאן קוביאשווילי. קרסטן יאנקר איזן בדקה ה-23 והמשחק נראה בדרך לחלוקת נקודות, עד שבדקה ה-87 נפסק פנדל לזכות הבווארים שנראה שערורייתי בעיני אוהדי פרייבורג. מהמט שול המחליף דייק מהנקודה הלבנה, ודקה לאחר מכן הגיע הרגע המדובר.

"הייתה בעיטת שוער ואז פתאום ראינו שקאן נפל ודם החל לזלוג על פניו", נזכר היום (ראשון) אנדראס צאייר, אז שחקן פרייבורג, בראיון ל"קיקר" הגרמני. "בהתחלה אף אחד לא הבין מה קרה, ואז קאן ורץ לכיוון דגל הקרן כדי להרים משהו מהדשא. זה היה כדור גולף". כן, כדור גולף צהוב בגודל של 4.2 סנטימיטרים פגע בראש הפלדה של "הטיטאן" והצליח לסדוק את הגולגולת המתכתית שלו.

אוליבר קאן שוער באיירן מינכן מדמם מול פרייבורג, אפריל 2000. GettyImages
נתפר וחזר לשחק. אוליבר קאן/GettyImages

שוער נבחרת גרמניה נזקק לשני תפרים וסיים את המשחק, אבל לאחר השריקה השתולל מזעם וקילל את שחקני ואוהדי פרייבורג, כשאולי הנס מנסה להרגיעו ללא הצלחה. "הטיטאן הפך לוולקנו", הכריזה הכותרת למחרת, כשהמאמן אוטמר היצפלד ציין כי הכדור פספס רק בכמה סנטימטרים את עינו השמאלית של השוער: "קאן יכול היה להיות עיוור עכשיו".

לאחר המשחק התברר כי הזורק היה ילד בן 16, כשכמה אוהדים אחרים חשפו את זהותו והוא נעצר. בית המשפט קבע כי לא הייתה כוונת מכוון וגזר עליו 30 שעות של עבודות שירות לקהילה, בעוד המועדון נקנס ב-38 אלף יורו על ידי ההתאחדות הגרמנית.

אוליבר קאן שוער באיירן מינכן מדמם מול פרייבורג, אפריל 2000, אולי הנס מנסה להשתלט עליו. GettyImages
גם אולי הנס לא הצליח להרגיע אותו/GettyImages

במשחק הבית הבא של פרייבורג, כבר נתלו באצטדיון שלטי התנצלות בפני קאן ועליהם נכתב: "אולי, אנחנו מצטערים". חמישה שבועות לאחר מכן, באחד ממחזורי הסיום הדרמטיים שידעה הבונדסליגה, באיירן הוכתרה בעקבות הפסדה המפתיע של באייר לברקוזן, המוליכה ערב המחזור, 2:0 לאונטרהאכינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully