וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב קר חוזר ל"תרגיל" שעשה לדיוויד בלאט בגמר: "כן, שיקרתי"

מאמן גולדן סטייט נזכר במסע"ת לפני משחק 4 בגמר 2015, בה "הרדים" את מאמן הקאבס: "אם הייתי מוסרי, לא היינו זוכים באליפות"

צילום וידאו: אוהד גרינוולד, עריכת וידאו: רן צימט

בווידאו: חגיגות האליפות של גולדן סטייט ב-2015

אחד היתרונות הבודדים של משבר הקורונה הוא הפתיחות הלא אופיינית שבה אנשי ספורט מספרים על מאורעות העבר. הטרנד החביב הגיע גם ל-NBA, ואמש (שלישי) הגיע תורו של סטיב קר לשלוף סיפור מעניין מהארכיון - על הפעם ההיא שבה היתל בקליבלנד קאבלירס ובדיוויד בלאט, בדרך לאליפות ראשונה והיסטורית לווריירס.

זה קרה ב-11 ביוני 2015, רגע לפני משחק 4 בגמר ה-NBA. הקאבס ניצחו במשחקים 2 ו-3 באופן מפתיע, הובילו 1:2 בסדרה ונראו במומנטום נהדר, כך שמאמן גולדן סטייט הרגיש חובה לשלוף שפן. את תפקיד השפן מילא אנדרה איגודלה, שנכנס לחמישייה במקום אנדרו בוגוט ויצר הרכב סמול-בול מפתיע.

לימים הפך ההרכב ההוא למיתולוגיה, זכה לכינוי "חמישיית המוות" ושיחק תפקיד מכריע בשלוש האליפויות של גולדן סטייט. אבל באותו יום, לפני המשחק, קר שיקר במסיבת העיתונאים המקדימה וכשנשאל האם הוא מתכנן לעשות שינוי בחמישייה, הסביר במשך שתי דקות שלמות למה אין לו שם כוונה לעשות את זה.

כך הצליח "להרדים" את קליבלנד ובלאט, הפתיע אותם ושינה את פני הסדרה.

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם סטיב קר מאמן גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
"מה רציתם, שאדפוק אצלו בדלת ואחשוף את התוכנית שלי?" קר ובלאט בגמר 2015/רויטרס

"אחד הכתבים שאל אותי אם בוגוט יפתח בחמישייה, אז שיקרתי. כן, שיקרתי", סיפר קר אמש. "היו לי באותו יום שתי מסיבות עיתונאים, ושאלו אותי הרבה שאלות אסטרטגיות. בנקודה הזו היו לי שתי אפשרויות, לשקר או לומר אמת. אבל מה רציתם, שאומר אמת? מבחינתי זה היה כמו לדפוק בדלת של דיוויד בלאט ולומר לו, 'היי, זה מה שאנחנו עומדים לעשות'. הייתי יכול לספק תשובה מעורפלת, ואז כולם היו מדברים על זה. או שיכולתי לשקר - וזה מה שעשיתי. מצטער, אבל עם יותר מדי מוסר כנראה שלא היינו זוכים באליפות".

התשובה המדוברת במסע"ת

לשינוי של קר היה אפקט מיידי. איגודלה קבע באותו משחק מכונן שיא עונתי של 22 נקודות והגביל את לברון ג'יימס לאחוזים נמוכים מהשדה (7 מ-22). טימופיי מוזגוב, הסנטר הפותח של קליבלנד עד אז, הפך מיותר. גולדן סטייט הביסה את הקאבס 82:103, והמשיכה לשני ניצחונות נוספים שהעניקו לה אליפות היסטורית.

בדיעבד התברר עוד פרט פיקנטי בנוגע לצעד הטקטי ההוא. מי שיזם אותו היה ניק יורן בן ה-28, עורך וידאו זוטר בצוות האימון של הווריירס, ומי ששימש עד אז בעיקר כמחזיר הכדורים של סטף קרי באימונים. יורן העלה את הרעיון בפני קר והצוות המקצועי, והוא החליט לאמץ אותו.

השאר היסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully