וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב טוענים: רוסיה וקטאר שיחדו בכירים כדי לארח את המונדיאל

משרד המשפטים האמריקאי השלים חקירה בת שנים, בסיומה הואשמו שלושה מנהלים כי ניסו לשחד בכירים בפיפ"א לטובת שתי המארחות

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בשנים האחרונות ניסתה פיפ"א לנקות את התדמית שלה, אולם מתברר כי גם במונדיאל האחרון וזה שעתיד להיערך ב-2022 היו ניסיונות לשחיתות. על פי תביעה שהוגשה במשרד המשפטים האמריקאי, נציגים של רוסיה וקטאר שיחדו בכירים של גוף הכדורגל העולמי כדי להבטיח את אירוח הגביע העולמי.

התובע המחוזי, שעבד על התיק במשך שנים, האשים בסופו של דבר שלושה מנהלים וחברה אחת בפרשת השחיתות. על פי התביעה, כספים הוצעו בין היתר לריקרדו טשיירה, לשעבר נשיא התאחדות הכדורגל של דרום אמריקאי, כדי שיצביע בעד ההצעה של קטאר, שהתגברה בין היתר על ארצות הברית במירוץ לאירוח הגביע העולמי. טשיירה, יש לציין, כבר הושעה לכל החיים על ידי ועדת האתיקה של פיפ"א. אדם נוסף אותו ניסו לשחד היה סגן נשיא פיפ"א לשעבר, ניקולאס לאוז, שמת בשנה שעברה בגיל 90.

ג'ק וורנר, סגן הנשיא לשעבר שכבר הודח מתפקידו, קיבל הצעות בסך 5 מיליון דולר כדי שיסייע להצבעה הרוסית, בעוד לרפאל סלגרו, חבר בכיר נוסף בפיפ"א שכבר הושעה לשבע שנים מהארגון, הוצע מיליון דולר כדי לתמוך בהצעה של רוסיה - שגברה אנגליה וזכתה באירוח הטורניר.

מונדיאל 2022 קטאר 2022 המונדיאל גביע המונדיאל אליפות העולם הגביע. GettyImages
השחיתויות נמשכות/GettyImages

יש לציין כי למעלה ממחצית מהאנשים שהיו מעורבים בהצעה למארחות מונדיאל 2018 ו-2022, כבר הואשמו בעבר בהתנהגות פלילית, אף שלא כולם הורשעו.

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully