וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שידע איך לסובב אותי: מתן נאור כותב לזכרו של אורי שלף

מתן נאור

29.3.2020 / 18:00

"אני שואל את עצמי לא פעם מה אורי היה עושה אחרת, ואני בטוח שהוא היה מנסה להביא את הפועל תל אביב לכיוונים קצת שונים. במבט לאחור אפשר להבין את החשיבות שלו". חמש שנים למותו של מנהל האדומים, הקפטן מתן נאור נזכר בימים המשותפים וברגע הקשה מכל

ברני ארדוב

בווידאו: טקס האשכבה של אורי שלף ז"ל ב-2015

ב-29 במרץ 2015, בדיוק לפני חמש שנים, הוכה הכדורסל הישראלי בהלם וכאב, עם היוודע מותו הפתאומי של מנהל הפועל תל אביב, אורי שלף ז"ל, בגיל 43. קפטן הקבוצה דאז, מתן נאור, שעבד עם שלף במשך שש שנים, חוזר ליום הקשה ומספר בטור לוואלה! ספורט על הבוס שהיה גם לחברו הטוב.

במובנים רבים, ההרגשה היא כאילו עברו יותר מחמש שנים בלי אורי. אני זוכר את הרגע שבו הודיעו לי. הייתי באימון, ורמי כהן קרא לי. אף אחד לא שאל איפה אורי, כי לפעמים הוא הגיע קצת באיחור לאימוני הבוקר הוא הגיע לפעמים קצת אחרי. הלכתי למסדרון עם רמי ועם עודד קטש למסדרון, ורמי הודיע לי. יצאה לי צעקה של שוק, וישר השתיקו אותי כי לא כולם עוד ידעו, אז לא דיברו על זה. אני זוכר את ההלם הזה, וגם את המשחק הראשון אחרי שהוא נפטר ואת הטקס שעשו לזכרו. זה היה מאוד אמוציונלי ולא פשוט.

יש מעט דמויות מפתח שגרמו להפועל תל אביב לקום, וללא צל של ספק אורי הוא אחת מהן. אחד הדברים המשמעותיים היה לא רק להקים את הקבוצה, אלא להבין על מה היא קמה ואיך היא מתנהלת, ובזה החשיבות שלו. גם במבט לאחור, כשבוחנים מה היה לפני מותו ומה קרה אחריו, אפשר להבין את החשיבות שלו בפילוסופיה ובהתנהלות של המועדון. היה לו חלק חשוב במה שהיה מיוחד שם.

קפטן הפועל תל אביב מתן נאור עם משפחתו של אורי שלף ז"ל. ברני ארדוב
"זה היה מאוד אמוציונלי ולא פשוט". מתן נאור עם משפחת שלף בטקס לזכר אורי/ברני ארדוב

היו לנו המון שיחות מעבר לכדורסל, המון שעות משותפות. אחד הדברים המהותיים אצל אורי הוא שהיה איש חכם, פשוט חכם. הוא ידע להסתכל על העולם קצת אחרת, הייתה לו נקודת מבט שונה, מזווית אחרת. הוא הבין אנשים, והייתה לו אינטואיציה מאוד מפותחת.

אני לא אדם שניתן לתמרן אותו בקלות, אבל אורי ידע איך לסובב אותי. זה חלק מהקסם שלו. אני זוכר איך בלב העונה שעלינו לליגת העל, הוא ידע איך לגרום לי להרים טלפון לארז אדלשטיין וליצור בינינו שיחה מאוד חשובה שתרמה למה שקרה בהמשך ולזה שעלינו ליגה.

אני לא יודע לומר מה היה קורה אם אורי היה פה, אבל אני תופס את עצמי הרבה פעמים ושואל מה הוא היה עושה אחרת. הוא כנראה היה עושה דברים אחרת, אבל אני לא יודע עד כמה ההשפעה שלו הייתה נשמרת במשך השנים. אני לא יודע אם הדברים השתנו בגלל שנוצר ואקום, או שלקח זמן וקרו תהליכים. בהרבה מובנים הוא היה מנסה להביא את הפועל תל אביב לכיוונים קצת שונים.

אורי שלף יושב ראש הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"איש פשוט חכם, שידע להסתכל על העולם קצת אחרת, עם אינטואיציה מפותחת"/ברני ארדוב

זה לא שאורי לא שאף לתוצאה סופית, אבל ההתייחסות שלו הייתה לדרך, וכשמדברים על שנים פחות טובות - היו כאלה שבהן יכולנו לצאת עם סיפוק ביחס לנקודת הפתיחה. אני די בטוח שהוא היה יודע להעביר ביקורת, וגם לראות את הדברים החיוביים.

זאת קבוצת אוהדים בלי הוראות הפעלה, בלי תקדים. עצם העובדה שלוקחים את זה כמובן מאליו, זו כבר הצלחה לא קטנה. הוא היה יודע לראות גם את זה בפנים. הוא היה רואה את הטוב בהפועל תל אביב, גם עם הטעויות שנעשות פה ושם, ומי שלא עושה - לא טועה.

  • עוד באותו נושא:
  • אורי שלף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully