וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל בכדורסל בהקפאה עמוקה, החוזים לעונה הבאה יבוטלו?

29.3.2020 / 14:00

במנהלת חוששים כי לא תהיה דרך מעשית לחידוש העונה, קבוצת הווטסאפ של הדירקטורים דוממת, המועדונים הוציאו את השחקנים לחל"ת ועולה ספק בנוגע לקיומן של קבוצות מסוימות. ליגת העל, תמונת מצב שקטה ומטרידה

דינו מנגין בביתו/באדיבות המצולם

בווידאו: דינו מנגין במסר לאזרחי ישראל

כמעט שבועיים חלפו מאז הודיעה מנהלת ליגת העל בכדורסל על הפסקת פעילות בשל מגיפת הקורונה, ולמעשה, לא רק המשחקים נמצאים בהקפאה. השחקנים יושבים בבית, רוב הזרים חזרו לארה"ב ואפילו במנהלת יוציאו השבוע את רוב העובדים לחופשה ללא תשלום.

זו תמונת המצב ברחבי אירופה: לפני כשבועיים החלו חלק מהליגות היותר קטנות באירופה, כמו בלגיה וליטא, לבטל את העונה כולה. בסוף השבוע האחרון הצטרפה לרשימה גם ליגת ה-VTB. ביוון ובאיטליה עומדים לסגור את העונה גם כן, והליגה היפנית - שכבר חזרה לפעילות אחרי הקורונה - סגרה את שעריה אחרי התפרצות מחדש. מנגד, ספרד, טורקיה, גרמניה וצרפת טרם הכריעו לאן ללכת, ונחושים להשלים את העונה, בדומה ליורוליג וליורוקאפ. ליגת האלופות תקבל החלטה השבוע.

ובישראל? דממה. קבוצת הווטסאפ של הדירקטורים דוממת. מדי פעם שולח אחד החברים ידיעה מאירופה על עוד ליגה שנסגרת או על עוד החלטה של הממשלה, אבל לא נקבע דדליין שאחריו הליגה לא תחזור. ההערכות הן שבמהלך חג הפסח תלך הליגה לכיוון של סגירה, שכן חברי הדירקטוריון השונים מעריכים כי אין דרך אופרטיבית להחזיר את השחקנים לפעילות העונה, מבלי להסתכן בהדבקה.

ישיבת דירקטוריון מנהלת הליגה, גיא הראל מנכ"ל הפועל ירושלים. עודד קרני, אתר רשמי
הדדליין: פסח? דירקטוריון המנהלת בישיבתו האחרונה/אתר רשמי, עודד קרני

בין הקבוצות לשחקנים קיים מצב לא פחות מוזר. אחרי ההחלטה להקפיא את העונה, הודיעו ראשי המועדונים לשחקנים ואנשי הצוות הישראלים כי הם נכנסים לחופשה ללא תשלום. נציגי ארגון השחקנים אף נפגשו עם חלק מיושבי ראש הקבוצות והמנהלת, והגיעו למעין הבנות שנדחו על ידי השחקנים, ומאז לא קיים קשר בין הצדדים. מבחינת המועדונים, השחקנים והעובדים אכן נמצאים בחופשה ללא תשלום, אך חלק מהשחקנים סבורים כי הם נמצאים בעמדת המתנה מסוימת.

"נחכה ונראה אם הליגה תחזור, ונהיה חכמים יותר בעוד מספר שבועות", אומר אחד השחקנים הבכירים בליגה. "ייתכן מאוד שהקבוצות ימשיכו לקבל את הכסף אם העונה תימשך, אבל אותנו לא משתפים ועושים צעדים חד צדדיים". כאמור, רוב הזרים והמתאזרחים עזבו את ישראל, כשנכון לעכשיו רק בודדים בחרו להישאר, אך חלקם גם יעזוב בקרוב.

ג'ייקובן בראון שחקן הפועל ירושלים מול דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שיחקו לפני שלושה שבועות, ונראה שעבר מאז נצח. ג'ייקובן בראון ודני אבדיה/ברני ארדוב

אגב, קיים מצב חוזי מעניין מאוד בין שחקנים שמחזיקים בחוזה לעונה הבאה לבין קבוצותיהם. על פי חוקי העבודה, הם יכולים לראות את עצמם מפוטרים אחרי יותר מ-30 ימי חל"ת, ובמצב כזה אינם מחויבים לחוזה שלהם לעונה הבאה. בחלק מהקבוצות קיים חשש כי שחקנים מסוימים ינצלו את הסיטואציה ויעזבו.

במנהלת יודעים שבכל מקרה, העונה הבאה תהיה שונה, גם מבחינת תאריכים, וגם מבחינת סדרי הגודל של התקציבים, אלא ששום החלטה לא תתקבל עד הקיץ, או עד יציאת לוח המשחקים האירופי החדש.

כשעל הפרק הודעת איגוד הכדורסל כי בני הרצליה והפועל חיפה יעלו לליגת העל, מספרים חברי דירקטוריון על קשיים גדולים לפתוח את העונה הבאה. "רשויות יקצצו בהקצבות, יש דברים אחרים שעומדים בראש סדר העדיפויות, וזה ברור", מספר אחד הדירקטורים. "ספונסרים? רק אוהדים מושבעים יתמכו, וגם זה בסכומים נמוכים יותר. לאוהדים יהיה פחות כסף ונצטרך להוריד מחירי מינויים. תהיה בעיה גדולה לגייס כסף, לא ברור איך כל הקבוצות יעמדו על הרגליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully