וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיכיתי שמונה שנים, מה זו עוד שנה?": התגובות לדחיית האולימפיאדה

תמימות דעים בקרב הספורטאים האולימפיים לאחר דחיית המשחקים בטוקיו ל-2021. הכדורסלן ניקולא באטום: "יכול היה להיות אסון"

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בווידאו: ההודעה על דחיית האולימפיאדה

דחייתה של אולימפיאדת טוקיו לקיץ הבא שהגיעה היום (שלישי) היתה צפויה, אך בכל זאת הרעידה את עולם הספורט, שחזה לראשונה אי פעם במשחקים האולימפיים נדחים. מדובר בצעד חסר תקדים שהגיע לאחר לחץ כבד שהופעל על הוועד האולימפי הבינלאומי בשל התפשטותה המואצת של מגיפה הקורונה ברחבי העולם.

על פי ההערכות של המארגנים, האולימפיאדה אמורה הייתה לעלות ליפנים מעל 12.5 מיליארד דולר, המתחלקים בין העיר טוקיו, הוועדה המארגנת והממשלה. הדחייה תפחית 6 מיליארד דולר מהתוצר הלאומי של יפן, אבל ההערכות הן כי הכסף יחזור כאשר המשחקים יתקיימו בקיץ הבא.

בהודעה המשותפת של הוועד האולימפי הבינלאומי ושל הוועדה המארגנת של האולימפיאדה שבישרה על הדחייה נכתב: "הנשיא באך וראש הממשלה אבה הביעו את החשש שלהם ממגיפת הקורונה, מהשפעתה על חייהם של אנשים רבים ועל ההכנות של הספורטאים למשחקים האולימפיים. רק אתמול אמר מנכ"ל איגוד הבריאות העולמי שהמגפה צוברת תאוצה, עם מעל 375,000 נדבקים ברחבי העולם וכמעט בכל מדינה, ולכן הוחלט לדחות את המשחקים לקיץ 2021, כדי לשמור על בריאות הספורטאים וכל המעורבים בארגון האולימפיאדה. סוכם שהמשחקים בטוקיו יכולים לשמש כניצוץ של תקווה בעיני העולם כולו, כשהאש האולימפית תהיה האור בקצה המנהרה, ולכן הוחלט שהאולימפיאדה תישאר ביפן, והוחלט שהיא עדיין תיקרא טוקיו 2020".

עוד בוואלה!

הנטייה של הוועד האולימפי הישראלי: לשמר את הקריטריונים תחת מנגנון הוכחת יכולת

לכתבה המלאה

אליוד קיפצ'וגה, האלוף האולימפי מריו ושיאן העולם בריצת מרתון, צייץ לאחר ההודעה: "בסך הכול זו החלטה חכמה לדחות את המשחקים עד 2021. אני מצפה לחזור ליפן ולהגן על התואר האולימפי שלי בשנה הבאה, ומצפה לחוות אירוע נפלא. אני מאחל לכולם בריאות טובה בזמנים המאתגרים הללו".

קת'רינה ג'ונסון-תומפסון, אלופת העולם בקרב שבע, צייצה: "חיכיתי שמונה שנים, מה זו עוד שנה? כאתלטית מדובר בבשורה שוברת לב, אבל הדחייה נעשתה מהסיבות הנכונות ולמען הביטחון של כולם. אני מקווה שכולם שומרים על עצמם ונשארים בבתים".

השחיינית האמריקאית קייטי לדקי, בעלת שש מדליות אולימפיות שמהן חמש זהב, צייצה: "כשאנחנו עומדים יחד מול אתגרי ההווה, אנחנו יכולים לחלום על משחקים אולימפיים יפים במדינה יפה. עכשיו זה הזמן לתמוך באלה שעובדים כדי לרפא את החולים ולשמור על הבריאות של כולנו".

ניקולא באטום, קפטן נבחרת צרפת בכדורסל, אמר: "זה עצוב עבור כל מי שעוסק בספורט כי אנחנו מדברים על התחרות היפה בעולם, אבל זו ההחלטה החכמה. כולם מבינים שאי אפשר להבטיח שהכול יסתדר עד אוגוסט או ספטמבר. זה היה מסכן את כולנו. אם היו מקיימים את המשחקים כסדרם, אחרי שחלק מהמדינות החליטו להחרים את האולימפיאדה, היה נוצר כאוס מוחלט. זה היה אסון".

קרלי לויד, קפטנית נבחרת ארה"ב בכדורגל שזכתה פעמיים בזהב האולימפי, אמרה: "זה גדול מספורט, זה גדול מהאולימפיאדה. אני בהחלט חושבת שהתקבלה ההחלטה הנכונה לטובת כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully