וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מובילים את העולם": דעות חלוקות בקנדה על הפרישה מהאולימפיאדה

חלק מהספורטאים במדינה גיבו את ההחלטה, אחרים טענו: "כל אחד היה צריך להחליט בעצמו". ביפן מודים: הדחייה - עניין של זמן

טובי הכדורגלנים מעבירים את הזמן בפגרה בעזרת אתגר נייר הטואלט

בווידאו: אתגר נייר הטואלט

מיום ליום, עושה רושם שאולימפיאדת 2020 בטוקיו לא תצא לדרך במועדה המקורי. הלילה (בין ראשון לשני) הודיעה קנדה כי היא לא מתכוונת לשלוח את ספורטאיה ליפן, ודברים דומים השמיע גם ראש ממשלת אוסטרליה.

לא כל הספורטאים הקנדים קיבלו בהבנה את ההחלטה. "אני מאמינה בבטיחות המדינה שלנו, אבל זה קצת מוקדם מדי. זה עצוב שההחלטה התקבלה עבורנו. אי אפשר היה לחכות עוד מספר שבועות"? תהתה רצת המשוכות סייג' ווטסון. האצן ג'סטין נייט הוסיף: "אני תומך במדינה שלי בכל מצב. עם זאת, אני חושב שכל ספורטאי צריך לקבל בעצמו החלטה במצב שכזה". השחיינית הפראלימפית קמיל ברוב צייצה: "אלה חדשות קשות מאוד לעכל. היינו על רכבת הרים בימים האחרונים ואני חייבת להודות שלא צפיתי את החדשות הללו. עם זאת, אני גאה במדינה על שקיבלה החלטה אמיצה וחכמה".

לצד הקולות הללו, היו נציגים רבים במשלחת הקנדית ששיבחו את ההחלטה. "אנחנו מובילים את העולם. גאה מאוד להיות קנדית בערב זה", צייצה היילי וויקנהייזר". השחיינית מגי מקניל, שאמורה היתה לערוך את אולימפיאדת הבכורה שלה בטוקיו, הוסיפה: "לפעמים צריך פשוט חיבוק טוב. אני יודעת שזו ההחלטה הנכונה, אבל זה לא הופך אותה לקלה יותר". הטניסאי ואשק פוספיסיל אמר: "החלטה קשה, אבל נכונה. הספורטאים יכולים לחכות וגם אירועי הספורט יכולים לחכות. זה גדול יותר".

מרטין ריצ'רד, מראשי הוועד הפראלימפי בקנדה, העלה סוגיה נוספת שיש להתייחס אליה - המשחקים הפראלימפיים, בהם ישתתפו ספורטאים שחלקם מחזיקים במערכות חיסוניות קצת פחות חסינות: "העולם מתמודד עם משבר, וזה חשוב יותר מכל אירוע ספורט. הרגשנו שזה לא אתי לשים חלק מהספורטאים הללו במצבים האלה".

משלחת קנדה לאולימפיאדת החורף 2018. AP
אל תבנו על התמונות הללו/AP

אפילו ביפן מתחילים לעכל שכעת זה עניין של זמן עד ההודעה על דחיית המשחקים. "יכול להיות שלא תהיה ברירה אלא לדחות, שכן העיקרון המנחה הוא בריאות הספורטאים", הודה אמש ראש הממשלה שינזו אבה. יושירו מורי, ממארגני האולימפיאדה, הוסיף ואמר: "לא אהיה טיפש ואניח שכל הספורטאים יגיעו לטוקיו במהלך המשבר הזה, אפילו אם היינו ממשיכים כאילו הכל כרגיל".

עם זאת, מורי אישר כי מירוץ הלפיד שעתיד לצאת לדרך מחל יתקיים כסדרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully