וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנטייה של הוועד האולימפי: לשמר את הקריטריונים תחת מנגנון הוכחת יכולת

24.3.2020 / 15:25

הקרבות על המקומות במשלחת הישראלית לטוקיו ייפתחו מחדש בעקבות דחיית האולימפיאדה? יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי: "כל מדינה יכולה להחליט על הנציגים שלה, נשתדל למחוק בהקדם את סימני השאלה". באיגוד הג'ודו ישקלו לתת צ'אנס נוסף לפליקר וכהן על חשבון שמאילוב ופרימו

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בווידאו: ההודעה על דחיית האולימפיאדה

בוועד האולימפי הישראלי ברכו על ההחלטה של הוועד האולימפי הבינלאומי לדחות את המשחקים האולימפיים בטוקיו. כבר ביום חמישי יקיימו ראשי הוועד האולימפי הישראלי בשיתוף עם הוועדה המקצועית והיחידה לספורט הישגי דיון טלפוני על מנת להחליט האם ובאיזה אופן משמרים את הקריטריונים שכבר השיגו הספורטאים לאולימפיאדה שהיתה אמורה להיפתח בעוד ארבעה חודשים.

הנטייה תהיה לשמור על הצדק ולא לפגוע במי שכבר העפיל, אך יחד עם זאת לייצר מנגנון הוכחת יכולת על מנת שספורטאי אשר עמד בקריטריון ימשיך גם בשנה הקרובה להשיג הישגים, להתאמן במלוא המרץ וכמובן לא להיקלע לפציעה.

בוועד האולימפי מבינים שמדובר בפרק זמן ארוך מאוד, שככל הנראה יהיה שנה שלמה, כך שמצד אחד צריך להיות הגונים ולא לפתוח מחדש את התחרות על המקומות במשלחת, אך יחד עם זאת לא לתת לאף ספורטאי להרגיש שהוא לא צריך להמשיך ולהיות במוכנות מלאה.

מי שעשה קריטריון אישי, מקומו בכל מקרה מובטח לשנה הבאה. מדובר בספורטאים דוגמת המתעמלת האומנותית לינוי אשרם, המתעמל ארטיום דולגופיאט והקלע סרגיי ריכטר. גם מקומה של נבחרת הבייסבול מובטח במשלחת למשחקים שייערכו בקיץ 2021.

יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי. יוסי ציפקיס
"אנחנו לא כפופים לוועד האולימפי הבינלאומי". יגאל כרמי/יוסי ציפקיס

יושב ראש הוועד האולימפי יגאל כרמי אמר לוואלה! ספורט: "ברמה האישית אני שמח שהתקבלה ההחלטה. זה כבר היה כמו מסטיק, ואי אפשר היה להמשיך לדחות ולדחות את ההכרעה. ועכשיו אנחנו נחליט כיצד ננהג. אנחנו לא כפופים בעניין הזה להחלטות של הוועד האולימפי הבינלאומי - כל מדינה יכולה להחליט על הנציגים שלה, ולכן נקיים דיון זריז בנושא ונשתדל למחוק את כל סימני השאלה שמן הסתם יושבים כרגע אצל הספורטאים. ננהג בצדק מירבי, ויחד עם זאת נעקוב אחר הפעילות של כל ספורטאי בשנה הקרובה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה לספורטאים: "ניסינו בשבועיים האחרונים לפעול בכל דרך כדי לאפשר לכם לשמור על שגרת האימונים והתחרויות, בכפוף להנחיות של משרד הבריאות. חלומכם לא נגוז אלא רק מתעכב. השקעתכם הרבה לא ירדה לטמיון. דחיית המשחקים האולימפיים נותנת תקווה לכל אותם הספורטאים שהצליחו להביא לידי ביטוי את יכולתם והשיגו כבר את הכרטיס למשחקים ולאלו שהמירוץ להשגת הקריטריון נעצר לפני שבועיים".

הג'ודוקא טל פליקר. קובי אליהו
יקבל צ'אנס נוסף? טל פליקר/קובי אליהו

בעקבות הדחייה, באיגוד הג'ודו ישקלו האם לפתוח מחדש את התחרות בין שמאילוב לפליקר על הכרטיס למשקל עד 66 ק"ג בגברים, ובין גילי כהן לגפן פרימו במשקל עד 52 ק"ג בנשים. כזכור שמאילוב ופרימו היו צריכים לטוס וככל הנראה תהיה להם עדיין עדיפות, אבל אם תהיה ירידה משמעותית בתוצאות שלהם בתחרויות השונות בשנה הקרובה הם עלולים להיות בבעיה.

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים בג'ודו, כתב לאחר הדחייה: "זה אקורד סיום של טרגדיה ידועה מראש. אין ספק שההכנה היסודית שנעשתה, במסגרתה הצלחנו להביא את הספורטאים שלנו לשיאים ערב האולימפיאדה, לא תהיה מובטחת לנו במועד החדש שייקבע, אבל אנחנו כישראלים ולוחמים לא נוותר ונמשיך לכבוש את המטרות והייעדים שהצבנו".

משה פונטי, יו"ר איגוד הג'ודו, התייחס לנושא הקריטריון ואמר: "ההחלטות תתקבלנה רק לאחר שאיגוד הג'ודו העולמי והוועד האולימפי הבינלאומי יקבלו את החלטותיהם. לא קיבלנו ולא נקבל כל החלטה לפני ששני הגופים הללו יגבשו את החלטותיהם. כל אמירה או השערה אחרת אינן נכונות ורק מלבות את השמועות. בימים האלה כולם צריכים לגלות יותר אחריות, גם באמירות שלהם".

מנכ"ל איגוד השחייה אמיר טיטו מסר: "הוועד האולימפי הבינ"ל קיבל את ההחלטה הנכונה בדחיית המשחקים ואנחנו כאיגוד מברכים על כך. שום דבר, כולל המשחקים האולימפיים, לא חשוב יותר מבריאות הספורטאים, וכולנו תקווה כי המשבר יסתיים בקרוב ונוכל כולנו לחזור לפעילות סדירה. אנחנו נמשיך ונשקיע הכל למען הצלחת הספורטאים ונחזור מהמשבר הזה חזקים אף יותר לקראת טוקיו 2021".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully