וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: האולימפיאדה נדחתה בשנה, אך עדיין תיקרא "טוקיו 2020"

הלחץ הציבורי עשה את שלו: ראש ממשלת יפן שינזו אבה ערך התייעצות טלפונית עם נשיא הוועד האולימפי תומאס באך ולאחר מכן הודיע: "הסכמנו ב-100 אחוז להצעת הדחייה, המשחקים ב-2021 יהיו הוכחה שהאנושות ניצחה את הקורונה"

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בווידאו: ההודעה על דחיית האולימפיאדה

גם אולימפיאדת טוקיו נדחתה על רקע התפשטות הקורונה. ראש ממשלת יפן שינזו אבה הודיע היום (שלישי) שאישר את ההצעה לדחות את המשחקים בשנה, ליוני 2021, אחרי התייעצות טלפונית עם נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך ובכירי הוועדה המארגנת. "הסכמנו ב-100 אחוז עם ההצעה לדחות את המשחקים. המשחקים ב-2021 יהיו מושלמים, הם יהיו ההוכחה שהאנושות ניצחה את הקורונה", אמר אבה.

בהודעה משותפת של הוועד האולימפי הבינלאומי ושל הוועדה המארגנת של האולימפיאדה נכתב: "הנשיא באך וראש הממשלה אבה הביעו את החשש שלהם ממגיפת הקורונה, מהשפעתה על חייהם של אנשים רבים ועל ההכנות של הספורטאים למשחקים האולימפיים. רק אתמול אמר מנכ"ל איגוד הבריאות העולמי שהמגפה צוברת תאוצה, עם מעל 375,000 נדבקים ברחבי העולם וכמעט בכל מדינה, ולכן הוחלט לדחות את המשחקים לקיץ 2021, כדי לשמור על בריאות הספורטאים וכל המעורבים בארגון האולימפיאדה. סוכם שהמשחקים בטוקיו יכולים לשמש כניצוץ של תקווה בעיני העולם כולו, כשהאש האולימפית תהיה האור בקצה המנהרה, ולכן הוחלט שהאולימפיאדה תישאר ביפן, והוחלט שהיא עדיין תיקרא טוקיו 2020".

שינזו אבה ראש ממשלת יפן. AP
נכנע ללחצים. שינזו אבה/AP

ההחלטה מגיעה על רקע מחאה הולכת וגוברת להודיע על דחיית המשחקים, שאמורים היו להתקיים בין ה-24 ביולי ל-9 באוגוסט. כמעט כל אירועי הספורט הגדולים שתוכננו לחודשים הקרובים נדחו, כולל יורו 2020 ושלבי ההכרעה בליגת האלופות. לצד האולימפיאדה נדחו כעת גם המשחקים הפראלימפיים.

לעומת זאת, הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע ביום ראשון האחרון שהם "שוקלים את האפשרויות" ויודיעו על החלטתם הסופית בחודש הקרוב. כעת באך והוועדה המארגנת חזרו בהם בעקבות הלחץ הציבורי.

בימים האחרונים גברה המחאה כאמור, כאשר אוסטרליה וקנדה היו הראשונות להודיע שלא ישלחו ספורטאים לטוקיו מחשש למצבם הבריאותי. הלילה הצטרפו אליהן ארצות הברית וניו זילנד. גם בישראל כבר קראו לדחיית המשחקים, בטענה שהמגבלות שחלות בשלל מדינות ברחבי העולם מונעות מהספורטאים להתכונן בצורה הטובה ביותר למשחקים.

האולימפיאדה מעולם לא נדחתה - על אף שבוטלה מספר פעמים לאורך ההיסטוריה: ב-1916, 1940 ו-1944 בגלל מלחמות העולם. בגלל המלחמה הקרה היו חרמות גדולים על המשחקים ב-1980 ו-1984.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully