וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר אסירים: כדורגלנים מפורסמים שנכלאו לפני רונאלדיניו

אחד נתפס לפני שביצע פיגוע ענק נגד חיילים אמריקאים, אחד הצית את ביתו ואחר תיווך בין ברוני סמים. רונאלדיניו יציין את יום הולדתו ה-40 מאחורי הסורגים, הנה כמה כדורגלנים ששהו שם לפניו

AP

רונאלדיניו מציין היום (שבת) את יום הולדתו ה-40 בבית הסוהר בפרגוואי אחרי שנכנס אל המדינה עם דרכון מזויף. כוכב העבר הברזילאי, שכיכב בברצלונה, מילאן וכמובן בנבחרת ברזיל שזכתה בגביע העולם ב-2002, צפוי לרצות מאסר במשך מספר חודשים נוספים כשההערכות האחרונות מדברות על תקופה של חצי שנה.

חגיגת יום ההולדת הנוכחית תהיה שונה מאוד מזו שהייתה לו בגיל 26, אז חגג בבר בברצלונה עד 6 בבוקר ושפך מאות אלפי דולרים. ביום ההולדת ה-32 שלו, רונאלדיניו בילה במשך חמישה ימים במלון יוקרה בריו דה ז'נרו ושוב הוציא עשרות אם לא מאות אלפי דולרים.

לכבוד חגיגות יום ההולדת של הפנומן הברזילאי, החלטנו להיזכר ולהזכיר לכם שחקנים נוספים שעשו שטויות וישבו בכלא ואפילו יצרנו רשימה של 11 כאלה ועוד מחליפים.

ניזאר טראבלסי כדורגלן טוניסאי לשעבר. AP
ניזאר טראבלסי. נעצר לפני שהוציא לפועל פיגוע גדול/AP

1. ניזאר טראבלסי

לא רבים זוכרים את סיפורו של ניזאר בן עבדלעזיז טראבלסי, אבל הוא כנראה אחד הסיפורים היותר מפתיעים ומרתקים ברשימה. טראבלסי נחשב לכישרון גדול בטוניסיה ובגיל צעיר מאוד סקואט של סטנדרד ליאז' התרשם ממנו והוביל להחתמתו אצל הבלגים. בשיאו הוא אפילו הגיע לפורטונה דיסלדורף הגרמנית, אבל רשם רק הופעה אחת לפני שנעצר. טראבלסי "זכה" להיפגש עם אוסמה בן לאדן והפך לתומך מושבע של אל קעידה, שם גילו את החולשה שלו לאלכוהול, קוקאין וסקס וניצלו את זה. בסופו של דבר הקשר הסכים להעביר משאית מלאה ב-950 קילו של פצצות לתוך בסיס של חיל האוויר האמריקאי בקליינה ברוגל שבבלגיה. למרבה המזל הוא נתפס לפני שהספיק לבצע את המזימה ונשפט לעשר שנות מאסר בבלגיה. כשסיים לרצות את עונש המאסר, הועבר טראבלסי לוושינגטון ומאז הוא שוהה שם.

מאמן אברטון דאנקן פרגוסון עם מאמן ארסנל פרדי ליונברג. רויטרס
דווקא פעולה במגרש היא זו שסיבכה אותו בסופו של דבר. פרגוסון כמאמן אברטון העונה/רויטרס

2. דנקן פרגוסון

חלוץ העבר, שזכור בעיקר מאברטון, תמיד היה אדם בעל מזג חם. הוא הסתבך מספר פעמים מחוץ למגרש, כולל ארבעה הרשעות בגין תקיפה ואלימות. שלוש מההרשעות הללו נגמרו בקנסות בלבד כששתיים מהן היו בשל אלימות כלפי נהגי מונית ואחת נוספת אחרי ויכוח עם דייג. בסופו של דבר מה ששלח את פרגוסון אל מאחורי הסורגים היה דווקא מעשה שביצע במגרש. ב-1994, בעודו משחק בריינג'רס, פרגוסון נגח בפניו של שחקן ריית' רוברס ג'ון מקסטיי ולמרות שהתקרית אירעה במגרש, הוא נשפט בחומרה לשלושה חודשי מאסר.

שוער העבר רנה היגיטה. רויטרס
הצליח להסתבך בהרבה דברים פליליים. היגיטה/רויטרס

3. רנה היגיטה

השוער הקולומביאני בעל רעמת השיער המרשימה תמיד היה דמות צבעונית שחובבי הכדורגל אהבו, אבל הוא הסתבך בענק בכמה פשעים חמורים מאוד. ב-1993 הוא נכלא למשך שבעה חודשים בשל מעורבות בחטיפה. היגיטה למעשה היה איש האמצע בין שני ברוני הסמים, פאבלו אסקובר וקרלוס מולינה והיה אחראי על הטיפול בדמי הכופר לשחרור בתו של האחרון. ב-23 בנובמבר 2004 היגיטה נמצא חיובי בבדיקה קוקאין בזמן ששיחק באוקאס, מועדון אקוואדורי.

טוני אדאמס מאמן גרנאדה עם שחקניו. GettyImages
מחפש תיקון תוך עזרה לאחרים. אדאמס/GettyImages

4. טוני אדאמס

אגדת ארסנל והבלם שנמנה על כמה מהקבוצות האגדיות ביותר של המועדון גם היה דמות שהסתבכה בלי סוף. אדאמס נאבק במשך כל הקריירה שלו עם בעיית אלכוהוליזם ובמאי 1990 הוא התרסק עם רכבו בתוך קיר ליד ביתו. כשנבדק לאחר התאונה התברר שאדאמס שתה בכמות של פי 27 מהמותר. הוא נשפט לארבעה חודשי מאסר בדצמבר, אבל שוחרר בסופו של דבר כבר בפברואר. בעיית האלכוהוליזם הביאה איתה גם כמה מקרי אלימות והשתתפות בקטטות בפאבים. עם זאת, אדאמס הצליח להשתקם ולשקם את הקריירה שלו והפך לאחד המקרים המפורסמים באנגליה לגמילה מאלכוהול וחזרה לדרך המוטב. לאחר הפרישה, אדאמס עסק רבות בשיחות עם מכורים לאלכוהול, תמך כספית במטרות צדקה ועזרה לסיוע לאנשים הללו ופעל רבות למענם.

ג'ואי בארטון. GettyImages
לפחות לא ביצע פשע חמור כמו של אחיו למחצה. ג'ואי בארטון/GettyImages

5. ג'ואי בארטון

ידעתם שהוא יופיע ברשימה הזו. הקשר הכישרוני והכסחן היה "מוכשר" גם בבעיות אלימות והסתבך רבות עם החוק. בארטון הורשע פעמיים בעבירות של אלימות. בפעם הראשונה הוא דרס עם רכבו הולך רגל בשעה 2:00 בלילה במרכז ליברפול. הוא הורשע בתקיפה ונידון ל-77 ימי מאסר. הוא שוחרר מהכלא ב-28 ביולי 2008, אבל במהלך משפטו הורשע וספג ארבעה חודשי מאסר על תנאי לאחר שהודה בתקיפה של עומסאן דובו, ששיחק איתו במנצ'סטר סיטי. גם אחיו למחצה של ג'ואי בארטון, מייקל, מבלה בכלא לאחר שנשפט למאסר עולם בעקבות מעורבות ברצח גזעני של אנתוני ווקר ב-2005. באפריל 2017 בארטון הושעה לשנה וחצי מכדורגל אחרי שהודה שהימר על משחקי כדורגל בהם נטל חלק או שלקבוצתו דאז ריינגר'ס היה עניין ישיר בהם.

סטיג טופטינג שחקן כדורגל דני. AP
טופטינג עם אשתו אחרי המשפט/AP

6. סטיג טופטינג

הקשר הדני חווה חיים מסויטים שהובילו בסופו של דבר למעצרו ולכליאתו. טופטינג חזר מאימון לביתו כרגיל כשהיה בן 13 ואז מצא את כלבו לאקי ליד הדלת מחכה לו. הכלב הוביל אותו אל חדר הוריו, שם מצא את אביו בתוך שלולית דם כשלצידו רובה ואת גופת אמו שרועה על הרצפה במקלחת. האב רצח את האם וירה בעצמו. סטיג האומלל רץ לבית של סבא וסבתא שלו כדי לבשר את הבשורה האיומה ומעולם לא באמת הצליח להתאושש מהטרגדיה הזו כשהוא נושא עמו את הצלקת והאשמה שזה קרה לאמו ולא לו. הסיפור הזה התפרסם בתקשורת הדנית רק ב-2002 מעט לפני שהנבחרת יצאה לגביע העולם. אחרי שחזר עם חבריו מהנבחרת מהמונדיאל הם הסתבכו בקטטה והוא נגח בפניו של בעלי בית הקפה בו היו. הוא הורשע ונשלח לארבעה חודשי מאסר. טופטינג היה אז בבולטון, שאפשרה לו לנסוע הביתה כדי להיות עם משפחתו לפני המאסר. לרוע המזל, בנו התינוק הסתבך במחלה ומת בידיו בדרך לבית החולים בזמן השהייה הזו.

ג'ורג' בסט בשנת 1972. Best Practising, GettyImages
לכולם היה ברור שזה ייגמר רע. בסט/GettyImages, Best Practising

7. ג'ורג' בסט

אי אפשר לעשות רשימה כזו בלי לכלול כמובן את ג'ורג' בסט. מי שהיה אחד משחקני מנצ'סטר יונייטד הגדולים בכל הזמנים, היה גם טיפוס בעייתי שחי חיים מטורפים מחוץ למגרש. בסט היה אלכוהוליסט וב-1984 הוא הגיע לתחתית מבחינתו כשהוא הורשע בנהיגה בשכרות ותקיפת שוטר ונאסר. ב-2005, וכשהוא בן 59 בלבד ואחרי אינספור בקבוקי שתייה חריפה, הלך בסט לעולמו.

ג'רמיין פנאנט. Graeme Robertson, GettyImages
התחזה לאשלי קול. פנאנט/GettyImages, Graeme Robertson

8. ג'רמיין פנאנט

אנגלי נוסף עם כישרון גדול שנתן לשטויות להסיח את דעתו והסתבך בענק הוא ג'רמיין פנאנט. הקיצוני, ששיחק בארסנל וליברפול, ריסק את רכבו כשהוא תחת השפעת אלכוהול. הוא קיבל שלילת רישיון ל-16 חודשים, אבל אחרי שהזדהה כאשלי קול הוא נשפט ל-90 ימי מאסר מתוכן ריצה 30. כשיצא מהכלא, קבוצות רבות עדיין חשקו בכישרון הגדול והוא חתם בבירמינגהאם כשהוא נאלץ לשחק עם בעודו נושא תג אלקטרוני. ב-2011 רכב הפורשה היוקרתי של פנאנט נמצא בתחנת רכבת בסראגוסה כשבפנים כמות אדירה של כרטיסי חנייה, בשווי של חמישה חודשים. ככל הנראה הוא שכח שהוא הבעלים של הרכב. פנאנט הספיק להסתבך עוד פעמים רבות, בין אם בנהיגה בשכרות ובין אם בפגיעה בבת הזוג שלו, שכנקמה השחיתה לו בגדי מעצבים בשווי של 200 אלף ליש"ט.

ברנו שחקן באיירן מינכן מול דרליי שחקן ספורטינג ליסבון. Miguel Villagran, GettyImages
הגיע לבאיירן כהבטחה גדולה וגמר רע מאוד. ברנו/GettyImages, Miguel Villagran

9. ברנו

השם הזה לא אומר היום הרבה לאנשים, אבל ב-2008 הבלם הברזילאי נרכש על ידי באיירן מינכן תמורת 12 מיליון יורו וחתם שם לארבע שנים וחצי. הוא הגיע לבאיירן אחרי שג'ובאני אלבר המליץ לקבוצתו לשעבר להחתימו. בספטמבר 2011 ברנו נעצר בחשד שהצית את הווילה שלו במינכן. הנזק לבית היה בסך 1.5 מיליון יורו. עוד לפני האירוע הזה באיירן ובכירים במועדון המליצו לברנו להיפגש עם פסיכיאטר כדי להתמודד עם התסכולים שלו בשל פציעות שעבר. ביולי 2012 הוא נשפט למאסר של שלוש שנים ותשעה חודשים על הצתה.

נשיא באיירן מינכן אולי הנס. GettyImages
האחרון שמישהו האמין שיילך לכלא. הנס/GettyImages

10. אולי הנס

כנראה המקרה המפתיע ביותר בכל הרשימה הזו. נשיא באיירן מינכן, שהפך עם השנים לאחד האנשים החזקים בגרמניה כולה, נכלא לאחר שהורשע בהחזקת חשבון בנק בשוויץ למטרת העלמות מס והיה חייב בין 7-3.2 מיליון יורו למדינת גרמניה במיסים. כל זה התחיל לאחר תחקיר עיתונאי בנושא. בסופו של דבר ואחרי מערכה ממושכת, הנס הגיע אל בית המשפט במרץ 2014, התנצל על מעשיו, הודה בהם, לקח אחריות והתוודה כי הסכום שהעלים היה 28.5 מיליון יורו. הוא נשפט לשלוש שנים וחצי בבית הסוהר.

אדמונדו שחקן נבחרת ברזיל. Andreas Rentz, GettyImages
אהב לבלות, אולי קצת יותר מדי. אדמונדו/GettyImages, Andreas Rentz

11. אדמונדו

הברזילאי האגדי, ששיחק בפיורנטינה, נאפולי וזכה עם הסלסאו בקופה אמריקה ב-1997, היה מעורב בשערוריות רבות במהלך הקריירה ונחשב תמיד לשחקן שאוהב לבלות. ב-1999 הוא הואשם בניצול של בעלי חיים כשבנה מעין קרקס בחצר ביתו כדי לחגוג את יום ההולדת הראשון של בנו ובין היתר הואשם בכך ששיכר שימפנה בשם פדריניו ונתן לה לשתות בירה ו-וויסקי. בנוסף לכך, הוא נשפט לארבע שנים בכלא אחרי שהיה נהג שיכור וריסק את רכבו במהלך הקרנבל בברזיל, מה שהוביל למותם של שלושה אנשים. הוא הצליח לחמוק מעונש ובסופו של דבר קיבל עונש רק על תנאי.

שווים אזכור: אדם ג'ונסון, לוקאס ויטארי, פרדי רינקון, צ'ד אוואנס, מרלון קינג, רובן סמדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully