וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תהיה הפחתה משמעותית בסכומי ההעברות": בכדורגל העולמי מוכנים לשינוי

ברצלונה תקועה עם חובות עבר שימנעו ממנה לבצע חריש בסגל, סיטי תיאלץ להיפרד מסאנה בסכום צנוע ודווקא דורטמונד "תיהנה"? משבר הקורונה ישפיע גם על חלון ההעברות וסוכנים מזהירים: "יפגע בתכנון לטווח הארוך"

AP

אחת ההשפעות של נגיף הקורונה על עולם הספורט ובעיקר על הכדורגל נוגעת לחלון ההעברות של הקיץ. נכון לעכשיו לא ברור מתי הליגות הגדולות באירופה ושאר הליגות יחזרו לסדרן והאם העונה תושלם ומתי. לכן, לא ברור גם מה יעלה בגורל של שוק ההעברות ואיך קבוצות יוכלו לפעול מול שחקנים שהחוזים שלהם נגמרים בסוף העונה (החוזה המקובל הוא עד 30 ביוני בליגות הגדולות).

פן נוסף הוא שכל הקבוצות חוות ויחוו משברים כלכליים קשים בחודשים הקרובים בשל העובדה שאינן משחקות ולכן לא נכנסים כספים עליהם בנו מזכויות שידור, כרטיסים, ספונסרים וכדומה. לכן, אין גם שום סיכוי שנראה את שוק השחקנים מרקיע שחקים כפי שהתרגלנו בשנים האחרונות ושווי השחקנים צפוי לרדת. בנוסף, קבוצות שבנו על חלון ההעברות של הקיץ אחרי שלא הצליחו לצרף שחקנים בינואר, צפויות להיות בבעיה גדולה.

ניימאר שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
ברצלונה לא תוכל להרשות לעצמה העברה כמו של ניימאר או לאוטרו מרטינס/רויטרס

"אין חלון העברות בקיץ, זה סוף העונה מבחינת חלון ההעברות", אמר שחקן נבחרת אנגליה וליברפול לשעבר ג'ון בארנס, "שחקנים שצפויים לסיים את החוזים שלהם בסוף העונה יאריכו אותם עד שהעונה באמת תסתיים, אבל השאלה היא האם מועדונים יכולים לשלם לשחקנים האלה כל כך הרבה? אני משוכנע שזה רק לשנה אחת. בעוד שנה או שנתיים המצב יחזור לקדמותו והדברים יהיו כרגיל".

בארנס אפילו יצא בקריאה ואמר: "אנחנו חייבים להתעלם מהדיבור על כך שכדורגלנים בכירים עוברים תקופה קשה. הכוכבים הגדולים לא צריכים לדאוג למצבם הכלכלי ולחשבון הבנק. יחסית לצבע עצמאי או מעצב, הכדורגלנים במצב טוב מאוד. אבל אני רואה שחקנים מליגות נמוכות יותר שיתקשו לשלם משכתנאות. הכדורגל לא במצב מיוחד יותר מכל עסק אחר בעולם במצב הבעייתי שנוצר".

ב"מנצ'סטר איבנינג ניוז" דיברו על מצבה של מנצ'סטר סיטי, שמצד אחד משוועת לשינוי עמוק בסגל לאור הכישלון בליגה העונה, אבל מצד שני עלולה להיתקע עם חלון קצר מאוד כדי לנסות להשלים עסקאות גדולות. "יכול להיות שמועדונים יצטרכו לשנות את סדרי העדיפויות שלהם. מנצ'סטר סיטי כנראה לא תוכל לעשות את השינויים בסגל שהיא רצתה לעשות. היא תהיה חייבת להיות זהירה מאוד עם השחקנים שיעזבו כי ספק אם תוכל לצרף מחליפים.

לירוי סאנה שחקן מנצ'סטר סיטי עם מאמן הקבוצה פפ גווארדיולה. רויטרס
הרגע הזה עלול לעלות לסיטי קרוב ל-100 מיליון יורו. סאנה אחרי הפציעה/רויטרס

"ספק גדול אם ג'ון סטונס יישאר, אבל מי שהסיכויים שלו לעזוב מההגנה הם הכי גבוהים הוא ניקולאס אוטמנדי. החתמת בלם זו העדיפות העליונה של סיטי הקיץ. היא נענשה על הכישלון בתחום הזה בשנה שעברה ולא תוכל להמשיך להסתדר בלי בלם חדש, במיוחד לאור העובדה שפרננדיניו יהיה בן 35 במאי".

סוגייה מעניינת נוספת היא העברתו הצפויה של לירוי סאנה לבאיירן מינכן. הקיצוני הגרמני, שמתאושש מפציעה, כבר סגור אצל אלופת גרמניה לפי כל הדיווחים ובקיץ הוא ייכנס לעונה אחרונה בחוזה, מה שאומר שסיטי לא תוכל עליו את מלוא ערכו. אם מוסיפים לכך את העובדה שכל המחירים בשוק צפויים לרדת, הרי שהתכולים יקבלו עליו סכום קטן משמעותית מזה שהיו אמורים להכניס לקופתם בקיץ שעבר לפני שסאנה נפצע במגן הקהילה. אז דובר על סכומים של למעלה מ-100 מיליון יורו וקרובים ל-110 או 120 מיליון, אבל בקיץ הקרוב הסכום הזה גם צפוי לרדת משמעותית.

קבוצה נוספת שתושפע מהמצב החדש היא כמובן ברצלונה. הקטאלנים חייבים עדיין סכומים גדולים מאוד לקבוצות על רכישות שביצעו בעבר ובכל חלון העברות הם מחויבים בתשלומים כאלה. לא ברור איך בארסה תצליח גם להחזיר את הסכומים האלה וגם לבצע שינויים משמעותיים בסגל, אותם היא רוצה לעשות לפי הדיווחים האחרונים. כזכור, לאוטרו מרטינס וניימאר הוזכרו כמטרות הגדולות ביותר של אלופת ספרד, אבל היא עלולה להיכנס לפלונטר אמיתי במצב החדש.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
לא ברור איך ברצלונה תוכל לבצע את התכניות שלה במצב החדש. מסי/AP

באנגליה פרסמו בימים האחרונים ידיעות על כך שפיפ"א עשויה להתערב במשבר הצפוי. כרגע קבוצות בונדסליגה, סרייה A ולה ליגה לא יכולות להחתים שחקנים לפני 1 ביולי, בעוד בצרפת ואנגליה אפשר לצרף שחקנים כבר ב-10 ביוני. העובדה שחוזים רבים עשויים להיגמר להיגמר לפני שהעונה תסתיים ובכך היה תיהפך ללא ספורטיבית היא בעיה נוספת. בפיפ"א התייחסו לנושא ואמרו: "בארגון מנתחים את המצב החדש וההשפעה שיכולה להיות לו בכל תחומי הכדורגל, כולל על התקופות של חלון ההעברות".

סוכן השחקנים האיטלקי ג'וזפה בוצו התראיין והתייחס לנושא כשאמר: "משבר נגיף הקורונה, ביחד עם הפגיעה המשמעותית במועדונים בטווח הקצר, עלול לפגוע בהם גם בתכנון לטווח הארוך. ברור שנראה הפחתה משמעותית בהשקעות בחלון ההעברות הקרוב". הסוכנות של בוצו מייצגת כמה שחקנים בולטים בכדורגל האיטלקי, בין היתר את פדריקו ברננדסקי מיובנטוס, פאביו קוואליירלה מסמפדוריה ואת סנדרו טונאלי מברשיה, שנחשב לכישרון ענק ומחוזר על ידי אינטר ויובנטוס.

הקבוצות שעשויות "ליהנות" מהמשבר הן כאלה שיוכלו להחזיק את השחקנים הבולטים שלהן ולא ייאלצו למכור אותם. אחד כזה הוא ג'יידון סאנצ'ו מבורוסיה דורטמונד, גם טימו ורנר ודאיו אופמקאנו מר.ב. לייפציג עשויים להישאר בקבוצה בשל המצב החדש. סוכן השחקנים הגרמני גרגור רייטר התייחס לסוגייה ואמר: "ברור שיהיו העברות, אבל לא בסדר הגודל שראינו עד לאחרונה. עתודות הכסף לא קיימות במיוחד לאור המשבר. אנחנו לא יודעים מה המצב בספרד, איטליה או אנגליה. אני חושב שהבריטים במצב בעייתי במיוחד בגלל הקורונה וברקזיט. השאלה היא מה מועדוני הפרמיירליג יעשו? האם הם יילכו מעט לאחור? כאן בבונדסליגה, חוק ה-50+1 הוא ברכה".

שחקן בורוסיה דורטמונד, ג'יידון סאנצ'ו. רויטרס
המשבר הזה ישאיר אותו בדורטמונד? סאנצ'ו/רויטרס

יושב ראש ר.ב. לייפציג אוליבר מינצלאף התייחס לסוגייה ואמר: "ההיגיון הבריא שלי אומר שבקיץ הקרוב לא יהיו העברות כמו בעבר הקרוב". עם זאת, ברור שגם קבוצות הבונדסליגה יחוו משבר כלכלי קשה כתוצאה מנגיף הקורונה ועל פי ההערכות הן עלולות להיפגע בסך כולל של לא פחות מ-770 מיליון יורו מהמשבר. "הכדורגל הגרמני מתמודד עם המשבר הגדול ביותר בתולדותיו", אמר יושב ראש בורוסיה דורטמונד הנס יואכים ואצקה, "בלי הכסף מזכויות השידור, הספונסרים והכרטיסים, כל המועדונים יתמודדו עם בעיות כלכליות. לכן חשוב מאוד שנסיים את העונה הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully