וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לקריסה? "ברצלונה הפסידה 60 מיליון יורו תוך כמה שבועות"

המשבר הגדול פגע קשות בקבוצה, שעלולה לבצע שינויים בעתיד הלא רחוק. במקביל מדווחים בספרד שבמועדון לא ויתרו על ניימאר

מתוך טוויטר/רויטרס

התפשטות נגיף הקורונה פוגעת בכל קבוצות הספורט בעולם, אך נראה שיש כמה שייפגעו יותר מכולן, וביניהן גם ברצלונה. אחת הקבוצות הטובות בעולם נמצאת במשבר אמיתי. "המטרה העיקרית של ברצלונה היא כמובן לדאוג לכל עובדי המועדון ולשחקנים, אך יש חשיבות עצומה גם לפן הכלכלי, שמידרדר מרגע לרגע", נכתב באתר הספורט המוביל בחבל קטאלוניה, sport.es. "עד עתה הפסידה ברצלונה 60 מיליון יורו בעקבות הנגיף בכמה שבועות בלבד. על המועדון לשלם בכל חודש סכומי עתק, כמו למשל על משכורות השחקנים, אך אין לו כרגע בכלל הכנסות ממשחקים. אם זה לא מספיק, בעקבות המצב, כל החנויות של המועדון שמוכרות את המרנצ'דייז סגורות, מה שמעמיק עוד יותר את המשבר הכלכלי - אין מכירות כרטיסים ואין תיירים שמבקרים במוזיאון של המועדון. בנוסף, המועדון הכניס בכל שנה מיליונים מאירועים שהיה מקיים בקאמפ נואו בימים ללא משחקים. לא משנה איך הסיפור הזה ייגמר, ברצלונה תספוג כמעט בוודאות מהלומה קשה בפן הכספי. לראשונה מאז 2011, ברצלונה ככל הנראה לא תעמוד בתקציב ותחרוג ממנו, דבר שעשוי להשפיע רבות על השנים הבאות".

פיליפה קוטיניו שחקן ברצלונה עם ג'וזפ מריה ברתומיאו. GettyImages
משבר אמיתי. ברתומיאו עם קוטיניו/GettyImages

ראשי וברצלונה והמשפטנים של המועדון כבר סוללים את הדרך החוקית להחזיר את ניימאר לקאמפ נואו, כך טוענים ב-ESPN בכתבה שכותרתה "האסטרטגיה שתחזיר את ניימאר".

המפתח הוא אנדי וובסטר, כדורגלן סקוטי שפרש ב-2017. ב-2006 הוא היה הראשון שהפעיל את סעיף 17 בתקנות פיפ"א, והשתחרר מהחוזה שלו בהארטס ועבר לוויגאן על אף שהיה לו חוזה לשנה נוספת עם הקבוצה הסקוטית. הסעיף נוצר ב-2001 מאחר שחוקי חלון ההעברות בכדורגל האירופי נגדו את חופש המעבר התעסוקתי שיש במדינות האיחוד האירופי. הסעיף מאפשר לכדורגלן להשתחרר מחוזה ללא סיבה אחרי שהשלים "תקופת הגנה" של שלוש שנים במועדון. כעת בברצלונה בטוחים שיוכלו לנצל את הסעיף הזה אם פריס סן ז'רמן תסרב לשחרר את ניימאר.

עוד בוואלה!

"פריס סן ז'רמן נקבה במחיר של ניימאר", לברצלונה או "כל קבוצה אחרת"

לכתבה המלאה
ניימאר שחקן פריס סן ז'רמן. GettyImages
צריכה אותו - גם מקצועית, גם שיווקית. ברצלונה וניימאר/GettyImages

הברזילאי חתם בפ.ס.ז' ב-2017 תמורת 222 מיליון יורו, ומאז היחסים שלו עם ברצלונה היו סבוכים ומורכבים. זה החל בעזיבה הכואבת, וביקורת גדולה שספג גם מאוהדים, גם מההנהלה וגם מחלק מהשחקנים שלא הבינו איך כדורגלן יכול לעזוב את בארסה לליגה הצרפתית. בהמשך הגיע מאבק משפטי, לאט לאט התקרבות מאחורי הקלעים, והשיא היה בקיץ שעבר, כאשר ניימאר ביקש לעזוב, והפריסאים סירבו לשחררו, בסאגה שהביכה את שני המועדונים ואת השחקן עצמו.

לאחרונה שוב דווח בספרד שניימאר על הכוונת של ברצלונה, שרואה בו כ"היורש של מסי". בעבר אף נטען שמסי עצמו לחץ על ההנהלה להחזיר את ניימאר, ואף שוחח איתו ואמר לו "עוד מעט אני פורש, והקבוצה תהיה שלך", וזאת אחרי שניימאר מלכתחילה החליט לעזוב כדי להפסיק להיות בצל של מסי במטרה לזכות בכדור הזהב.

בקטלוניה טענים כבר תקופה ארוכה ש"בארסה תעשה את כל מה שהיא יכולה" על מנת להחזיר אותו, על אף שהיא יודעת שזה יהיה קשה ומורכב, גם עם אותו "סעיף וובסטר". כעת הדיווח ב-ESPN הוא שנשיא ברצלונה ג'וספ מריה ברתומאו בוטח בעורך דין בלגי צעיר בשם וולטר למברכט, על מנת שיידע להפעיל את אותו סעיף אם הפריסאים אכן יסרבו לנהל משא ומתן. למברכט נחשב למומחה לחוקי פיפ"א, ועבד בעברו בארגון.

נשיא ברצלונה, ג'וספ מריה ברתומאו. AP
זה לא הולך להיות פשוט. ברתומאו/AP

עם זאת, מי שיצטרך לעשות את הצעד הראשון יהיה שוב ניימאר, שיידרש להצהיר שהוא רוצה לעזוב את פריס סן ז'רמן, שבה הוא חתום עד 2022. במקרה הזה יהיו שלוש דרכים: הראשונה היא מו"מ ישיר של בארסה עם פ.ס.ז' (שבקיץ שעבר כשל בעקבות דרישות גבוהות מאוד של ראשי המועדון הצרפתי), כשאלופת ספרד עשויה שוב להציע גם טרייד שיכלול שחקנים כמו ראקיטיץ', סמדו וקוטיניו. אפשרות אחרת היא לפנות לפיפ"א ול-CAS בבקשה לקבוע מחיר לניימאר. והאפשרות השלישית היא להשתמש באותו סעיף וובסטר, שעלול להיות מסובך.

פיפ"א לא אוהבת את החוק, שבעבר ספ בלאטר כינה אותו מסוכן. "אי אפשר לדעת איזה מחיר פיפ"א תקבע על השחקן, כי אין קריטריון ברור", אומר חואן דה דיוס קרספו, מי שהיה עורך הדין של וובסטר, "זה מה שפיפ"א רוצה. ככה היא יכולה למנוע מסוכנים לגרום לשחקנים להפר את החוזים שלהם, כי הם לא יודעים כמה השחקן יעלה". לדבריו, לא במקרה קבוצות מהססות אם להשתמש בו, מאחר שהיו גם כמה כישלונות בעבר.

בנוסף, המחיר נקבע בין השאר לפי המשכורת של השחקן (גבוהה מאוד, כידוע) וכמה יעלה לקבוצה שלו (פריס) למצוא לו מחליף. ברצלונה יודעת שאם ייקבע עליו מחיר גבוה מדי היא תהיה מחויבת לו, ואם לא תעמוד בו היא תיענש. כך או כך, בין אם זה יהיה במשא ומתן או בדרך משפטית, בארסה יודעת שמצפה לה עוד קיץ סוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully