וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל ארגון השחקנים העולמי: "הצד המכוער של תעשיית הכדורגל יתגלה"

מזכ"ל FIFPro מזהיר מפני פשיטת רגל עולמית ומתכונן לפיטורים המוניים של שחקנים: "אנחנו יודעים איך הכדורגל מנוהל, המועדונים הולכים על הקצה"

AP

בווידאו: אוהדי פריס סן ז'רמן לפני המשחק מול דורטמונד בליגת האלופות

עולם הכדורגל נערך מחדש לסדר היום שנכפה עליו בעקבות השתוללות נגיף הקורונה שגבה את חייהם של אלפי אנשים ברחבי העולם ובאירופה בפרט. בתוך כך, הודיעה אתמול (שלישי) אופ"א על דחיית משחקי יורו 2020 בשנה, והזזת מועדי גמר ליגת האלופות והליגה האירופיית לסוף יוני. המצב מדאיג במיוחד את הכדורגלנים עצמם, כשענן אי הוודאות סביב תנאי העסקתם קיים מרחף מעל ראשם.

"כל תעשיית הכדורגל עלולה לגלות את צידה המכוער", אמר יונאס באאר-הופמן מזכ"ל ארגון השחקנים העולמי FIFPro. באאר-הופמן הביע תמיכה במהלך של אופ"א, אך גם הביע דאגה כי היעדר התאריכים החלופיים לליגות שבוטלו עשוי להביא למצב לפיו הקבוצות יתקשו להתאושש כלכלית. "בפעם הראשונה מזה עשורים אנחנו מתמודדים עם משבר אמיתי ועקבי בתעשייה שלנו".

"אנחנו חייבים להסתכל גם על ההיבט הסוציו-אקונומי של המגיפה", הוסיף. "לא רק שחקנים, אלא גם עובדים אחרים מועסקים בעולם הכדורגל המקצועני - התעשייה שלנו מעסיקה מאות ואלפים. ישנו סיכוי שהכל יידרדר והמצב יהפוך למכוער מהר מאוד".

אוהדי ליברפול עם מסכה מחשש לנגיף הקורונה. AP
"יש סיכוי שהכל יידרדר והמצב יהפוך למכוער מהר מאוד". אוהדי ליברפול עם מסיכות/AP

"עבור רוב החברים בארגון, גברים ונשים כאחד איבוד הכנסה יהיה משמעותי כמו לכל עובד בכל תחום אחר", המשיך המזכ"ל. "אנחנו יודעים איך תקציבי קבוצות הכדורגל מנוהלים. הם תמיד על הגבול בכל מה שקשור לנזילות".

"אם לא נראה תגובה מהירה למצב במובנים של ניסיון לייצב את תזרים המזומנים, אנו עלולים למצוא את עצמינו במצב של פיטורים המוניים בתוך מספר שבועות", הזהיר באאר-הופמן. "ברגע שהעבודות ייעלמו והמועדונים יפשטו את הרגל, יהיה להם קשה להשתקם גם ברגע שמשבר הקורונה יסתיים".

באאר-הופמן טען כי בארגון fifpro נמצאים בתקשורת מתמדת עם אופ"א ועם פיפ"א במטרה להבטיח הלוואות קצרות טווח או דרכים חלופיות כדי להבטיח שהעובדים יקבלו את שכרם. "אף אחד לא יודע אם חיינו יחזרו למסלולם הנורמלי", סיכם. "כשאנשים יחזרו לעבודה, שחקני כדורגל לא יוכלו פשוט לצאת מהדירות שלהם ישר למגרשים ולשחק כדורגל. הם יצטרכו זמן כדי לקום בחזרה על הרגליים ולחזור להיות מי שהיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully