וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה חוגג: "עברתי את הבדיקה, נקווה שהכול טוב ואצא מהבידוד"

הבעלים של בית"ר ירושלים פרסם תמונה מהבדיקה, קבוצות ליגת העל לקראת הכרעה: חל"ת או המשך אימונים. הפועל תל אביב עצרה את אימוניה, יוסי אבוקסיס נכנס לבידוד

צילום: דוברות הפועל תל אביב

בווידאו: הפועל תל אביב מתאמנת תחת ההגבלות

בהלת הקורונה גורמת לשינויים רבים במשק הישראלי וכמובן משפיעה גם על הספורט הישראלי שנאלץ להיערך מחדש בעקבות התקנות החדשות. אנחנו עושים לכם סדר ומעדכנים אתכם בזמן אמת על כל השינויים וההתפתחויות החדשות בספורט הישראלי על שלל ענפיו.

* משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים שנמצא בבידוד לאחר שבא במגע עם חולה קורונה, פרסם תמונה מהבדיקה שלו באינסטגרם וכתב: "זהו, עברתי בדיקה. מחר נקבל תשובה, בתקווה שהכול טוב ואפשר יהיה לצאת מהבידוד".

* מנהלת הליגות הוציאה מכתב לקבוצות ובו הודיע כי כל אחת יכולה לבחור כיצד לנהוג עם שחקניה והאם להוציאם לחל"ת (חופשה ללא תשלום). המנהלת מבקשת שמועדון אשר יוציא לחל"ת יהיה ערוך לחזרה לפעילות מלאה. המשמעות: אפשרות לחזור לשחק תוך חמישה ימים. ראשי הקבוצות מתלבטים וביקשו כמה ימים כדי לבחון את שתי האפשרויות: להמשיך להתאמן כל עוד משרד הבריאות מאשר, או לסגור ולשלוח את כולם לחל"ת.

מכתב מנהלת הליגות על הוצאה לחל"ת. מכתב רשמי, צילום מסך
מכתב מנהלת הליגות על הוצאה לחל"ת/צילום מסך, מכתב רשמי

כדורגל

* הודעת מנהלת הליגות: לאחר שיחה עם פרופסור גרוטו נבקש להבהיר כי ניתן להמשיך להתאמן בהתאם להנחיות הבאות (מבוסס על ההנחיות הקודמות שהופצו על ידי מנהלת הליגות ומשרד הספורט):
 
1. אין לקיים אימונים שיש בהם מגע פיזי בין המתאמנים.
2. אין מניעה לקיים אימונים ובכלל זה אימונים עם כדור, ובתנאי שלא מתקיים בהם מגע פיזי ונשמר עקרון של שמירה של 2 מטרים בין המתאמנים.
3. לא יהיו יותר מ - 10 מתאמנים בשטח מתוחם בכל רגע נתון.
4. האימונים יתקיימו במתקני הקבוצות ובכל מקרה לא בשטחים ציבוריים (כמו חוף הים, פארקים וכו').

* הפועל תל אביב, שחזרה להתאמן הבוקר, עצרה את פעילותה עד להודעה חדשה בהתאם להנחיות החדשות של משרד הבריאות. מהמועדון נמסר: "לא יתקיימו אימונים במתחם והשחקנים יקבלו מהצוות המקצועי תכנית עבודה מסודרת בכדי שיוכלו לשמור על כושר מהבית".

* דור מיכה התייחס ברשת החברתית לפרשת איתי שכטר והפוסט הפוליטי שלו וכתב: "אני לא בעד לערב פוליטיקה בספורט, אבל המקרה איבד קצת פרופורציה. איתי הביע את דעתו לא נגד ערביי ישראל, אלא נגד מפלגה ספציפית שחלק מנציגיה הם תומכי טרור. לדעתו, ממשלה שנשענת על תמיכת המפלגה שחלק מחבריה מהללים מחבלים וצוחקים בפנים של משפחות שכולות היא אסון. זאת דעה לגיטימית וזה ממש לא הופך אותנו לגזענים".

* גם הפועל באר שבע הצטרפה למעגל המבודדים: הקבוצה הודיעה שהמאמן יוסי אבוקסיס ייכנס לבידוד ביתי עד ה-23.3, ודוד קלטינס ייכנס לבידוד עד ה-24.3. זאת בעקבות הודעה משרד הבריאות על כך שחולה מספר 269 שהתה במספר מקומות בבאר שבע בשבוע שעבר. אבוקסיס קיבל את ההודעה על כך במהלך אימון הקבוצה במתקן הבית האדום, ועזב מיידית את באר שבע בדרכו לביתו בפתח תקוה.

דור מיכה. אינסטגרם, צילום מסך
הפוסט של דור מיכה/צילום מסך, אינסטגרם

* הפועל חדרה, ששבה הבוקר לאימונים, הודיעה כי שחקני ועובדי המועדון הסכימו לקצץ בשכרם על מנת לאפשר המשך פעילות סדירה. על פי ההודעה הרשמית של הקבוצה, "כולם הביעו נכונות לעזור ולקצץ".

* אחרי פגישה בין בעלי בית"ר לבין נציגים משחקני הקבוצה, הוחלט כי שכרם של השחקנים יקוצץ ב-20 אחוזים במהלך הפגרה. גם שכרם של המאמנים, חברי ההנהלה ואנשי המנהלה יקוצץ. לידיעה המלאה

* שחקני בני יהודה מתן בלטקסה ואריאל לזמי יתחילו מהיום תקופת בידוד של שבוע. זאת לאחר שהתברר להם שהם שהו במקום שבו היה חולה קורונה מאובחן. יש לציין שהשניים מרגישים טוב ואינם סובלים מהסימפטומים של הנגיף.

* בהתאם להנחיית משרד הבריאות, המאפשרת אימוני ספורט בקבוצות קטנות וללא מגע פיזי, שחקני הפועל תל אביב שבו לאימונים במתכונת שאינה עוברת על ההנחיות. במסגרת המתכונת החדשה, עשרה שחקנים מגיעים לאימון הראשון בשעה 9:30, כאשר הקבוצה השנייה מגיעה למתחם בשעה 10:30. במהלך החילוף בין שני האימונים, השחקנים יוצאים בהפרש של שני מטרים אחד מהשני ומתקבצים בחציו השני של מגרש האימונים, עד שהקבוצה הראשונה נכנסת לתוך המתחם. בחדר ההלבשה לא נוכחים יותר מ-5 שחקנים בו-זמנית. בחדר האוכל, בכל שולחן יושבים שני שחקנים בלבד (אחד בכל קצה) ולא יותר מ-6 שחקנים בו זמנית. בחדר הכושר רק שחקן אחד רשאי לעבוד כאשר כל מכשיר עובר חיטוי מיד לאחר השימוש. כמו כן, פוזרו בכל המתחם מוצרי חיטוי במטרה לשמור על היגיינה ברמה הגבוהה ביותר.

עומר דמארי אימון הפועל תל אביב. אתר רשמי, אתר רשמי
עומר דמארי היום באימון/אתר רשמי, אתר רשמי

* גם עירוני קרית שמונה חזרה להתאמן בצל ההנחיות החדשות. שחקני הקבוצה חולקו למספר חוליות קטנות של ארבעה עד חמישה שחקנים כשכל חוליה הגיעה בזמן שונה לאימון על מנת למנוע התקהלות גדולה כפי שהנחה משרד הבריאות.בכניסה לחדרי ההלבשה המתינו לשחקנים עמדות חיטוי וכפפות איתן יצאו לאימון זאת כאשר האימון עצמו התרחש ללא כל מגע פיזי ותוך שמירה על מרחק שני המטרים אותו יש לשמור זה מזה.

* ארגון המאמנים שלח מכתב ליו"ר ההתאחדות אורן חסון עם המלצה: להכריז על שתי הקבוצות שסיימו במקומות הראשונים כעולות ולבטל את הפלייאוף והקפאת היורדות. מדובר על הליגות הנמוכות ומחלקות הנוער.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
תישארו בבית. יאניס ספרופולוס/ברני ארדוב

כדורסל

* יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב התייחס למשבר הנוכחי ואמר: "חבריי היקרים, במצב הזה עם וירוס הקורונה צריך להבין שאנחנו בזמן קריטי. אנחנו משחקים משחק קריטי נגד יריב בלתי נראה, אנחנו צריכים להראות את המשמעת שלנו, תישארו בבית, תהנו בזמן עם המשפחה שלכם, תישארו בבית, הגנו על עצמכם ועל מי שמסביבכם".

הבריכה הלימודית אחרי השיפוץ, מכון וינגייט. באדיבות צינוב ויתקון אדריכלים, אתר רשמי
הבריכה בווינגייט נסגרה/אתר רשמי, באדיבות צינוב ויתקון אדריכלים

ענפים נוספים

* לאור משבר הקורונה גם איגוד ההתעמלות הודיע על ביטול אליפויות אירופה בהתעמלות אמנותית, התעמלות מכשירים וטרמפולינה.

* בעקבות משבר וירוס הקורונה המתמשך ועדכון ההנחיות של ממשלת ישראל, יצאה היום (שלישי) הנחיה כי הבריכה הלאומית במכון וינגייט תיסגר מעתה ועד הודעה חדשה לכל פעילות. איגוד השחייה הוציא בקשה לכל הגורמים הרלוונטיים להמשיך ולאפשר לעד עשרה שחיינים בעלי פוטנציאל אולימפי, הנמנים על סגלי היחידה לספורט הישגי, להמשיך ולהתאמן במסגרת מצומצמת ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, וממתין לתשובה בנושא. בעקבות ההנחיות האחרונות, הודיע איגוד השחייה כי כל התחרויות עד תום העונה הנוכחית, מעבר לאלו שכבר בוטלו, נמצאות בסימן שאלה ולוח התחרויות ייבחן מחדש עם סופו של המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully