וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חל"ת במקום מענק עלייה: אנשי הספורט מגלים את לשכת התעסוקה

17.3.2020 / 10:30

בזמן שאלפים נאבקים כדי לגמור את החודש, משבר הקורונה מתחיל לכאוב גם בכיס של הספורטאים. "בקרוב יגיעו ללשכת התעסוקה עשרות שחקנים מליגת העל שינסו להישאר עם הראש מעל המים", מנבא אחד המאמנים. יניב טוכמן היה שם כדי לחזות במראות הנדירים: כדורגלנים שחותמים בלשכה

בסרטון: ספורטאים ישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: הספורטאים הישראלים מדגימים כיצד לעשות כושר בבידוד

הבחור החביב מהפיצוציה שליד, הבין שיש כאן פוטנציאל לעסק. לשכת התעסוקה בראשון לציון אתמול לפני הצהריים ואנשים שמגיעים למסור פרטים מחפשים בסך הכל עט. בימים כתיקונם אחד היה מעביר לשני את מכשיר הכתיבה שלו, אבל זו תקופת קורונה ואף אחד לא רוצה להסתכן בהדבקה. מי שמסיים למלא את הטופס שלו, דוחף את העט עמוק לכיס ונעלם. אז בפיצוציה הסמוכה לדלת הלשכה הסגורה שמו קופסא של עטים על הדלפק ומכרו כל עט בשלושה שקלים.

גדרות כבדות הושמו במרחק של כמה מטרים מדלת הכניסה כדי שאיש לא יתקרב. אין קבלת קהל בפנים, אבל מאות מגיעים כי אתר האינטרנט המקוון לא מכוון ואי אפשר להשאיר פרטים דרך המחשב או הסלולארי. חל"ת קוראים לזה, חופשה ללא תשלום. בדרך כלל שולחים אותך במקום העבודה לנוח בבית ולא משלמים, אבל זו חל"ת אחרת, חל"ת קורונה והמדינה מתייחסת לזה כאילו פוטרת ולכן יש לך זכויות. בין הרבים שהגיעו חסרי אונים להתחיל לפלס דרך אל המציאות החדשה של חייהם, מזהים גם לא מעט אנשי ספורט.

מנכ"ל מכבי נתניה ניב גולדשטיין. ברני ארדוב
בנתניה כבר הוציאו את מחלקת הנוער לחל"ת, ועושה רושם שזו רק ההתחלה. מנכ"ל המועדון ניב גולדשטיין/ברני ארדוב

איתי שכטר ואבי ריקן שמתגוררים בבניינים הגבוהים הסמוכים לא היו שם, אבל פרצופים פחות מוכרים מתחום הספורט כבר התייצבו אתמול (שני) אחרי שקיבלו הודעות שאין עבודה כי הם לא במקצוע חיוני. בלא מעט מועדוני ספורט כבר הודיעו לעובדים, בעיקר במחלקות הצעירות, שמאחר שאין פעילות הם צריכים לדרוש את כספם מהמדינה. במכבי נתניה שלחו את כל מחלקת הנוער על עובדיה הרבים לחל"ת כבר שלשום.

גם במועדונים אחרים, בכל ענפי הכדור, התחילו לחלק את המכתבים. "במקום לחשוב עכשיו על סיום העונה במחלקת הנוער ועל איך מגרדים מבעל הבית מענק עלייה על הישגים, צריך לבוא ולבקש דמי חל"ת", אמר אחד מאנשי הספורט שמבקש להישאר אנונימי מהמבוכה לעת עתה. טופס ההתייצבות בלשכת התעסוקה אינו מסובך. עמוד אחד של פרטים אישיים וגם מסגרות על המעסיק הנוכחי ועל תעודות המקצוע שאתה נושא. כולם ממלאים בזריזות ומשתדלים לשמור מרחק של שני מטר, אבל זה קשה. ערב רב של אנשים מתגודד על הגדרות כדי לקבל את הטפסים מהבחורה הנחמדה שמכוונת ומדריכה מה צריך להיות רשום.

מעטים מאוד עוטים מסיכות. אחרים משתעלים למרפק. יום חם היה אתמול, אז אנשים היו עוד איכשהו בנחת. מהיום כשיתחיל גם מזג האוויר להציק, יהיה הרבה פחות סימפטי.

לשכת התעסוקה בראשון לציון מרוחקת 40 מטר מהביטוח הלאומי, כך שמיד אחרי זה כולם נוהרים כדי להגיש את התביעה לדמי אבטלה. גם כאן המקום סגור ואיש אבטחה שומר על הסדר ברחבה שליד דלת הכניסה. ראש הממשלה אמר לשמור מרחק של שני מטר מאדם לאדם, אבל עמדת הטפסים מפוצצת באנשים שנדחקים ומנסים לסגור עניין ולשגר את מה שצריך. הרוב יצטרכו לחזור שוב כי אל התביעה לדמי אבטלה צריך לצרף 12 תלושי משכורת וטופס יציאה לחל"ת מהמעביד, מסמכים שאין לרוב האנשים שנמצאים במקום. "לא נורא", אומרת נציגת הביטוח הלאומי שיושבת על כיסא עם מסיכה על פניה ושומרת על מרחק מכולם. "יש כאן תיבת שירות. תמלאו את הטפסים, תצרפו מה שצריך ותחזרו מחר כדי לשים הכל בתיבה".

השעה כבר מאוחרת וארז כלפון בדיוק מפרסם הודעה. יו"ר מנהלת הליגות מבין את הבעיה הגדולה בה מצויים בעלי המועדונים שנתקעו בלי הכנסות, גם בכדורגל ובעיקר בעסקים שלהם, והוא שולח מסר לשחקני הכדורגל שיצטרכו אף הם לקזז ולקצץ ולשאת בנטל שיושב כעת על כתפי חלק גדול מהאזרחים. אחד ממאמני הכדורגל שנוהג לחתום ולדרוש דמי אבטלה בכל פעם שהוא לא עובד, עובר במקום במקרה ומנבא כי בקרוב עשרות משחקני ליגת העל, גם יהיו באותו מצב ויכירו היטב את הדרך ללשכת התעסוקה ולביטוח הלאומי. "זה לא יעבור כל כך מהר והרוב יצטרכו להיות כאן כדי לגרד כמה אלפי שקלים על מנת לנסות ולגמור את המשבר הזה עם האף מעל המים. מי האמין שאלה יהיו המראות בעולם?".

אכן - מי היה מאמין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully