וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: דניאלה רוגאני מיובנטוס נדבק, חבריו אמורים להיכנס לבידוד

גם ליגת האלופות בסכנה לאור ההודעה כי הבלם האיטלקי חולה. טורניר ה-NCAA ייערך ללא קהל, גולדן סטייט תארח בלי אוהדיה, היורו יידחה?

עריכת וידאו: ניר חן

התפשטות נגיף הקורונה ממשיכה להשפיע על הספורט העולמי. משחקי ליגת האלופות מתקיימים ללא קהל, ואמש הודיעה גם הליגה הספרדית כי תקיים את שני המחזורים הקרובים ביציעים ריקים. במהלך היום נעקוב אחרי ההתפתחויות בשלל ענפים בספורט העולמי.

דניאלה רוגאני שחקן יובנטוס. GettyImages
החולה הכי מפורסם עד כה מעולם הכדורגל. דניאלה רוגאני/GettyImages

כדורגל

* יובנטוס הודיעה כי בלמה דניאלה רוגאני נמצא חיובי בבדיקה של נגיף הקורונה. לאור ההידבקות של השחקן שמשתייך גם לסגל הרחב של נבחרת איטליה, כל חבריו לקבוצה אמורים להיכנס לבידוד והדבר צפוי להשפיע גם על ליגת האלופות, שם אמורה יובנטוס לארח את ליון לגומלין שמינית הגמר בעוד שישה ימים. כריסטיאנו רונאלדו, אגב, נמצא עדיין במדיירה לצד אמו וקיבל אישור מיוחד לחזור לאיטליה.

* ב"אס" נטען כי בכיר בהתאחדות הכדורגל הספרדית לא שולל את האפשרות שאופ"א תדחה את יורו 2020 בשנה, לקיץ 2021. החלטה שכזו תאפשר בין היתר לעונות ברחבי היבשת להסתיים בשלב מאוחר יותר, שכן לפי לוח המשחקים הנוכחי, אליפות אירופה עתידה לצאת לדרך כבר ב-12 ביוני.

* לאסק לינץ, שנמצאת בעונה סנסציונית מבחינתה, יצאה בקריאה נרגשת לאוהדיה, ערב המשחק ההיסטורי מול מנצ'סטר יונייטד: "שחורים-לבנים יקרים, כדורגל הוא הדבר הכי יפה בעולם. לכן, מובן עד כמה זה מאכזב עבור כולנו שהמשחק נגד מנצ'סטר יונייטד צריך להיערך ללא אוהדים. אבל יש דברים חשובים יותר מהספורט שאנחנו כל כך אוהבים. הבריאות של כל אחד מאיתנו, למשל. לכן אנחנו מבקשים מכם לא להיות בקרבת האצטדיון ביום המשחק. התקהלויות המוניות יפוזרו בהתאם להוראות. תתמכו בנו מהבית. תחזיקו אצבעות לשחור-לבן, אבל תישארו בבית! זה לטובת הכלל".

* לאור מגבלות הכניסה והיציאה שהטילו הרשויות בספרד, הודיעה אופ"א כי המשחקים בין סביליה לרומא ובין אינטר לחטאפה בליגת האלופות לא ייערכו מחר והם נדחו למועד אחר.

* גמר גביע הספרדי בין אתלטיק בילבאו וריאל סוסיאדד, שאמור היה להיערך ב-18 באפריל, נדחה. תאריך חדש טרם נקבע, אולם בספרד טוענים כי ככל הנראה יתקיים ב-30 במאי.

* דיווחים רבים בדרום אמריקה גורסים כי שני מחזורי הפתיחה של מוקדמות המונדיאל, שאמורים להתחיל ב-27 במרץ (בין היתר: ארגנטינה מול אקוודור, ברזיל מול בוליביה), יידחו בגלל בעיית הקורונה. בפיפ"א ובהתאחדות הקונמבול הכחישו: "לא, נכון לעכשיו אין שינוי".

* ישיבת חירום תיערך מחר בספרד, כאשר ראשי לה ליגה צפויים להכריז על השבתת הליגה עד להודעה חדשה. המשחק הראשון של המחזור הקרוב, המחזור ה-28, אמור להיות בין ריאל מדריד לאייבר ביום שישי בסנטיאגו ברנבאו.

* ברצלונה הודיעה על דחיית כל המשחקים והאימונים של קבוצות הנוער, הנערים והילדים, כמו גם אלה של ברצלונה ב'.

* שחקנה של האנובר, טימו הוברס, נדבק בנגיף הקורונה והוא נמצא בבידוד. בעקבות זאת, כל שחקני הקבוצה ואנשי הצוות המקצועי נבדקו.

* נדחה גמר גביע הליגה הצרפתי בין פריס סן ז'רמן לליון שאמור היה להיערך ב-4 באפריל. שתי הקבוצות התנגדו לקיים את הגמר ללא קהל, וכרגע הוא נדחה לחודש מאי. משחק הליגה של פ.ס.ז' מול שטרסבורג, שנדחה בשבת האחרונה, הועבר רשמית ליום רביעי הבא.

* קיליאן אמבפה שב לאימוני פריס סן ז'רמן והתאמן כרגיל, אחרי שהחסיר מספר אימונים בשל מחלה. הוא אף נבדק בחשד לקורונה, אך התוצאות חזרו שליליות.

* פריס סן ז'רמן הודיעה שלא ייערכו מסיבות עיתונאים לאחר המשחק מול בורוסיה דורטמונד, אליו יורשו להיכנס 500 איש בלבד.

* משחק הפרמיירליג שאמור היה להתקיים בין ארסנל למנצ'סטר סיטי הערב בשעה 21:30 נדחה למועד לא ידוע, לאחר ששחקני ארסנל הוכנסו לבידוד. התותחנים הודיעו שמספר שחקנים ואנשי צוות נפגשו לפני 13 ימים עם בעלי אולימפיאקוס אוונגלוס מרינאקיס, לפני ההתמודדות בין השתיים. אמש התברר שמרינאקיס חלה בקורונה, ועל כן הוחלט בארסנל לנקוט במשנה זהירות. "הסיכוי שהם יידבקו בקורונה נמוך, אבל אנחנו ממלאים את ההוראות בהתאם להמלצות הממשלה", נאמר בהודעה הרשמית מטעם ארסנל.

* ארתורו וידאל ואלכסיס סאנצ'ס ייכנסו לבידוד כשיגיעו לצ'ילה לקראת משחק מוקדמות המונדיאל נגד אורוגוואי ב-27 במרץ. בדומה להנחיות משרד הבריאות בישראל, גם בצ'ילה נוקטים במשנה זהירות ביחס לחוזרים מאיטליה וספרד, ואין כוונה להקל גם עם הכדורגלנים הבכירים.

* נציגי ארגוני השחקנים בספרד ובאיטליה פנו להתאחדויות המקומיות בדרישה לדחות את כל משחקי הליגה.

שחקני מילאן שולחים מסר לאוהדים

כדורסל

* בארה"ב טוענים שב-NBA שוקלים להעתיק את המשחקים לערים שבהן הסיכוי להידבק בנגיף הקורונה נמוך יחסית, או לחילופין להחליף ביתיות בין הקבוצות, כדי שהמשחקים ייערכו בערים ה"נקיות" יותר. הערב הוחלט בסן פרנסיסקו לאסור על התכנסויות של למעלה מאלף איש, מה שאומר שגולדן סטייט לא תוכל לארח משחקים עם קהל באולמה הביתי, כשם שנהגה עד כה. האיסור ניתן לשבועיים הקרובים.

* חדשות גדולות מארצות הברית: טורניר ה-NCAA המסורתי ייערך ללא קהל. אליפות המכללות תיערך כרגיל במספר רב של ערים, כשמשחק האליפות נקבע ל-6 באפריל באטלנטה.

* היורוליג הודיעה במכתב רשמי לקבוצות המשתתפות במפעל שלא יהיו משחקים באיטליה עד להודעה חדשה. המשחק בין אולימפיה מילאנו לאולימפיאקוס ייערך בברלין ביום שישי.

* הליגה הספרדית בכדורסל הודיעה על ביטול שני המחזורים הקרובים, והיא מצטרפת בכך גם לליגות ביוון, איטליה ובלגיה.

* פזארו מהליגה האיטלקית הבכירה הודיעה כי שניים מאנשי הקבוצה אובחנו כחולים בקורונה. נשיא הקבוצה הבהיר כי לא מדובר בשחקנים או אנשים מהצוות המקצועי, אלא בעובדי מועדון. כך או כך, בקבוצה הבהירו כי הם נוקטים בכל הצעדים הנדרשים בהתאם להוראות משרד הבריאות האיטלקי.

שחקני לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס, דני גרין חוגגים. GettyImages
בקרוב בלי קהל? לברון/GettyImages

ענפים נוספים

* האם אולימפיאדת טוקיו שאמורה להיפתח בקיץ תידחה בשנה או שנתיים? על פי הארויוקי טקאשי, חבר הוועדה המארגנת של המשחקים, זה בהחלט יכול לקרות. בראיון לוול סטריט ג'ורנל, דיבר טקאשי על האפשרות שהמשחקים האולימפיים לא ייערכו בקיץ הקרוב בשל התפתחות נגיף הקורונה: "בחודש הבא נשוחח על כך ברצינות רבה. אם המשחקים יבוטלו הוועד האולימפי יהיה בצרות, ולכן נבחן גם אפשרות של דחייה, שנראית כמו אופציה ריאלית".

* לאחר הכרזת ארגון הבריאות העולמי על הקורונה כמגיפה עולמית, ממשלת ארגנטינה הודיעה כי היא משעה את כל הטורנירים, התחרויות, מחנות האימונים ואירועי הספורט המתוכננים להיערך במדינה עד לסיום חודש מרץ. כרגע מדובר על אירועים בינלאומיים ולא על הליגות המקומיות.

* בסן פרנסיסקו אסרו על התכנסויות של למעלה מ-1,000 איש לשבועיים הקרובים. משחקי טרום העונה של סן פרנסיסקו ג'יאנטס ואוקלנד אייס מליגת ה-MLB ייערכו ללא קהל.

* משחקי ואימוני ברצלונה בכדורגל נשים, קט-רגל, כדוריד והוקי נדחו עד הודעה חדשה.

* שלבי הגמר בגביע הפדרציה, שאמורים היו להיערך בבודפשט מה-14 עד ה-19 בהשתתפות נבחרות אוסטרליה, בלארוס, בלגיה, צ'כיה, צרפת, גרמניה, הונגריה, רוסיה, סלובקיה, ספרד, שוויץ וארה"ב, נדחו. טרם נקבע תאריך עתידי.

* מוטו GP: הגרנד פרי של ארגנטינה, שאמו היה להיערך ב-17-19 באפריל, נדחה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה לחודש נובמבר (13 עד 15). נכון לעכשיו, עונת מרוצי האופנועים צפויה להיפתח עם הגרנד פרי של ספרד ב-1 במאי, אבל גם זה עשוי להשתנות לאור המצב במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully