וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איליצ'יץ' חוגג ערב היסטורי: "אני משתבח עם הגיל, אטאלנטה כבר לא הפתעה"

גיבור ההעפלה לרבע גמר הצ'מפיונס סחט מחמאות ברחבי היבשת, אטלאנטה שלו הוכיחה: כך בונים אימפריה ב-35 מיליון יורו בלבד

מתוך טוויטר

בווידאו: אוהדי ולנסיה לפני המפגש מול אטאלנטה בליגת האלופות

בצל הסגר הכללי שהוטל על אזרחי איטליה בשל התפשטות נגיף הקורונה, חגגה אמש (שלישי) אטאלנטה העפלה היסטורית לרבע גמר ליגת האלופות. האיטלקים ניצחו את ולנסיה 3:4 בחוץ ו-4:8 במאזן שני המשחקים ולא שכחו להקדיש את הניצחון לאוהדים בברגמו לאחר שהציגו חולצה עם הכיתוב: "ברגמו זה בשבילכם, אל תוותרו". כזכור, השחקנים של ג'אן פיירו גאספריני הביסו 1:4 את הספרדים במשחק הראשון שנערך באיטליה, וסיימו את העבודה אתמול, כשעל הדרך ציינו כמה שיאים.

יוסיפ איליצ'יץ' שחקן אטאלנטה. GettyImages
כבש יותר שערים מכריסטיאנו רונאלדו ב-2020. איליצ'יץ'/GettyImages

המספרים

* יוסיפ איליצ'יץ' הוא השחקן הראשון בתולדות ליגת האלופות שכובש רביעייה במשחק חוץ בשלבי ההכרעה.

* לפני כן הפך איליצ'יץ' לשחקן המבוגר ביותר שכובש שלושער במשחק חוץ בליגת האלופות - בגיל 32 ו-41 ימים.

* לפניו היו רק חמישה שעשו את זה במשחק חוץ בשלבי הנוקקאאוט: פיליפו אינזאגי, רונאלדו הברזילאי, סאדיו מאנה, פייר אובמיאנג, איביצ'ה אוליץ'.

* הכוכב הסלובני חגג שלושער חמישי במדי אטאלנטה - כולם במשחקי חוץ.

המחווה של שחקני אטאלנטה

* איליצ'יץ' עומד על 21 שערים העונה בכל המסגרות ומהם 14 ב-2020. הוא עבר את כריסטיאנו רונאלדו (13) ומוביל כעת מבין השחקנים המשחקים בחמש הליגות הבכירות.

* לפני איליצ'יץ', השחקן האחרון שכבש רביעייה במשחק חוץ במדי קבוצה איטלקית היה אנדריי שבצ'נקו בנובמבר 2005 (מילאן מול פנרבחצ'ה).

* אטאלנטה היא הקבוצה הראשונה מאז לסטר סיטי (2016/17) שעולה לרבע הגמר בעונת הבכורה שלה בליגת האלופות. הקבוצה האיטלקית האחרונה שעשתה את זה הייתה לאציו, בדיוק לפני 20 שנה.

ג'אן פיירו גאספריני מאמן אטאלנטה. GettyImages
מתמוגג ממשחק ההתקפה של קבוצתו. גאספריני/GettyImages

התגובות

המאמן המנצח ג'אן פיירו גאספריני אמר בסיום: "הפנדל שקיבלנו לאחר שלוש דקות נתנו לנו המון ביטחון להמשך. התקשינו מעט במחצית הראשונה, אבל השתפרנו בשנייה. זה לא היה קל. ספגנו שערים שיכולנו להימנע מהם, אבל היה לנו חשוב לנצח גם את המשחק הזה. רצינו לתת חותמת סופית על העבודה הטובה שעשינו עם ניצחון גם במשחק השני".

על משחק ההתקפה של קבוצתו: "זה בלתי רגיל שאנחנו מבקיעים כל כך הרבה. בלא מעט מקרים אנחנו כובשים לפחות ארבעה שערים. אחרי שההתחלה בליגת האלופות הייתה מעט קשה, הבנו קצת את הלך הרוח במפעל - והתחלנו לנצח. ראינו היום עד כמה אנחנו יכולים להיות טובים".

מאמן אטאלנטה הקדיש גם הוא את הניצחון לאוהדים: "אנחנו יודעים שהרבה אנשים צפו בנו בברגמו, כולל מנהל בית החולים בעיר, אז אנחנו שמחים שהענקנו להם רגע של הנאה".

גיבור הניצחון יוסיפ איליצ'יץ' הודה בסיום ש"אני משתבח עם הגיל" וטען: אטאלנטה היא כבר לא סיפור ולא סיפור הפתעה, היא הדבר האמיתי.

"ככל שאני מתבגר אני נעשה טוב יותר. כיף לי פה, ואני רוצה להמשיך ליהנות מכדורגל. חבל שאין אוהדים, אבל חייבים להמשיך לחגוג את המשחק", אמר. "כבר הרבה זמן אני אומר שאטלאנטה היא כבר לא הפתעה. אנחנו עושים דברים גדולים כבר כמה שנים והמטרה שלנו היא להוכיח שאנחנו ראויים למקום שאנחנו נמצאים בו. לא קל להגיע לזה, אבל זה גם לא יכול לקרות סתם ככה, במזל".

אחרי ההישג המרשים, באיטליה חשפו את המספרים: אטאלנטה שרק לפני חמש שנים סיימה במקום ה-17 בסרייה A, עשתה זאת בגדול למרות שהתקציב שלה זעום ביחס לשאר אריות אירופה. למעשה, ההרכב שעלה אתמול שווה 35 מיליון יורו בלבד (!).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully