וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנגליה קוטלים את מוריניו, שטוען: "כל שחקן ספסל בלייפציג היה פותח אצלי"

הפרשנים ביקרו את הגישה של "המיוחד" אחרי הדחת טוטנהאם, אבל הוא המשיך בשלו וטען: "עם הסגל הזה, יהיה קשה מאוד לחזור לצ'מפיונס"

מתוך טוויטר

בווידאו: אוהדי ולנסיה לפני המשחק מול אטאלנטה

ר.ב. לייפציג, הקבוצה שהוקמה לפני קצת יותר מעשור, חגגה הערב (שלישי) את ההישג הגדול בתולדותיה לאחר שהשלימה ניצחון כפול על טוטנהאם והעפילה לרבע גמר ליגת האלופות. צמד של מרסל זאביצר וקינוח של אמיל פורסברג העניקו לגרמנים 0:3 במשחק הביתי אחרי 0:1 בלונדון, ושנתיים אחרי ההופעה ברבע גמר הליגה האירופית, הם ישחקו במעמד זהה במפעל המרכזי של היבשת. ז'וזה מוריניו, מנגד, נחל עוד מפלה ויצטרך להציל את העונה בפרמיירליג כדי לחזור גם בעונה הבאה לליגת האלופות.

באנגליה קטלו את ז'וזה מוריניו בסיום, וטענו שהביקורות הפומביות החוזרות שלו על שחקני הקבוצה "הרסו להם את הביטחון".

"התפקיד שלו הוא לבנות להם את הביטחון, אבל הוא רק קלקל אותו. הוא לא עשה כלום במובן הזה, והיום זה התפוצץ לו בפנים", טען ריו פרדיננד, המשמש כפרשן רשת BT.

מרסל זאביצר שחקן ר.ב. לייפציג. רויטרס
שיחק שבעה משחקים בצ'מפיונס, במהלכם היה מעורב בשישה שערים. זאביצר/רויטרס

המספרים

* מרסל זאביצר כבש העונה שישה שערים מחוץ לרחבה בכל המסגרות. רק ליאונל מסי עם שמונה מקדים אותו מבין שחקני חמש הליגות הבכירות.

* זאביצר היה מעורב בשישה שערים בשבעה משחקים בליגת האלופות העונה - ארבעה שערים ושני בישולים.

* זאביצר, שמעולם לא כבש בשלב נוקאאוט אירופי והערב עשה את זה פעמיים ב-21 דקות, הוא האוסטרי השלישי שמוצא את הרשת במשחק ההכרעה בליגת האלופות, וכולם עשו את זה במדי קבוצות גרמניות. קדמו לו דייויד אלאבה (באיירן מינכן) וכריסטיאן פוקס (שאלקה).

* המאזן של טוטנהאם העונה מול קבוצות גרמניות: ארבעה הפסדים והפרש שערים 14:3.

* טוטנהאם ספגה חמישה שערים ב-25 הדקות הראשונות בשלושה ממשחקיה תחת מוריניו בליגת האלופות: שניים נגד אולימפיאקוס, אחד נגד באיירן מינכן ושניים הערב.

* בכלל, התרנגולים שמרו על שער נקי רק בשלושה מתוך 25 המשחקים בעידן מוריניו.

* ומה קורה בחוץ? שתי הקבוצות האחרונות של מוריניו (מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם) ספגו ב-20 מ-21 משחקי החוץ האחרונים שלו בכל המסגרות. יוצא הדופן: 0:0 של טוטנהאם אצל ווטפורד בינואר.

* בכך סוגר המאמן הפורטוגלי שש שנים ללא ניצחון במפגש נוקאאוט בליגת האלופות, עם לא פחות משמונה הפסדים רצופים.

* זה ההפסד הכי גבוה של מוריניו בשלב נוקאאוט בליגת האלופות - 4:0 בסיכום. בנוסף, לראשונה בקריירה הוא סופר שישה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות.

ז'וזה מוריניו מאמן טוטנהאם. GettyImages
לא נעים. ז'וזה מוריניו/GettyImages

התגובות

מאמן המפסידה ז'וזה מוריניו אמר בסיום: "הייתי אופטימי אתמול והאמנתי בסיכויים שלנו, כך אני מתנהל תמיד. כולנו האמנו, והרגע הזה קשה מאוד עבורינו. הם קבוצה חזקה מאוד. קשה לנו להבקיע בתקופה האחרונה, והם ניצלו את שתי הטעויות הראשונות שלנו במשחק כדי להבקיע וכך קשה מאוד להצליח".

המיוחד נשאל על שחקניו: "אם יש לי ביקורת לחלק מהשחקנים אני אדבר איתם פנים אל פנים. הם ניסו לתת כל מה שהם יכולים. עשינו טעויות, כאלה שעשינו כבר בעבר וניסינו ללמוד מהן. אני אף פעם לא מאשים שחקנים עם קשיים. קשה לי להתמודד עם שחקנים שלא יכולים לבטא את הפוטנציאל שלהם, לא כאלה שמוגבלים בכמות הכישרון. אני עם הבחורים".

למרות שמוריניו לא ביקר ישירות את שחקניו הפעם, הוא טען בסיום ש"עם הסגל הזה, לחזור לפה, למעמד הזה, אפילו לליגת האלופות - זו תהיה משימה קשה מאוד. הבעיות שלנו לא הולכות להיעלם מעצמן עכשיו". לטענתו, הפציעות של כמה מהשחקנים הבכירים בקבוצה הן הסיבה להדחה. "כל קבוצה בעולם תתקשה ללא חמישה או שישה שחקנים חשובים שחסרים. זה פשוט עד כדי כך. ברור שהקבוצה שלנו תשתפר בצורה אוטומטית בעונה הבאה כשהשחקנים האלה יחזרו, אבל אנחנו יודעים שאנחנו צריכים להשתפר בעוד כמה תחומים".

מוריניו הוסיף לסיום שורת מחץ: "נכון לעכשיו, כל שחקן ספסל של לייפציג היה שחקן הרכב אצלי".

מנגד, דלה עלי לקח אחריות והתנצל בפני האוהדים. "הגיע להם יותר טוב מזה. היינו צריכים להראות בגרות ולהילחם, אבל לא עשינו את זה. זה קורע לנו את הלב. אחרי מה שעשינו בליגת האלופות בעונה שעברה, מאכזב מאוד לסיים עכשיו ככה. לא שיחקנו ברמה הנדרשת. בליגת האלופות, אם אתה לא מתעלה על עצמך אתה נענש. זה מה שקרה היום. לא נלחמנו, ואי אפשר להתחבא מאחורי שום תירוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully