וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: הפלייאוף יכריע את עתידו של בלבול, בסביבת שועה זועמים

10.3.2020 / 9:00

הירוקים מלקקים את הפצעים אחרי ההדחה: המאמן סופג אש אחרי החילוף השנוי במחלוקת והעיכוב עם חזיזה, החלוץ מתוסכל, אשכנזי יחמיץ את הפועל תל אביב. השחקנים טוענים: היציעים הריקים השפיעו לרעה

צילום: אדריאן הרבשטיין. עריכת וידאו: ירדנה פוקס עבודי

בווידאו: התגובות מהניצחון של הפועל באר שבע על מכבי חיפה בגביע

עיקרי הדברים

- במכבי חיפה ביקרו את מרקו בלבול אחרי ההדחה מהגביע. הפלייאוף יכריע את עתידו

- ירדן שועה מתוסכל אחרי שלא שותף. מקורביו: "מה עוד הוא צריך לעשות כדי לשחק?"

- דולב חזיזה שסוחב פציעה ביקש חילוף במשך שמונה דקות - ורק אז בלבול הוציא אותו

- יובל אשכנזי יחמיץ את המשחק נגד הפועל תל אביב. במועדון מקווים שהפציעה לא חמורה

- השחקנים טוענים: "אם היציעים היו מלאים, המשחק היה מתפתח בצורה שונה לחלוטין"

seperator

1. סערת החילוף של בלבול: "מה עוד שועה צריך לעשות כדי לשחק?"

מכבי חיפה מלקקת את הפצעים אחרי ההדחה אמש (שני) מהגביע אחרי הפסד 2:1 להפועל באר שבע ברבע הגמר. בבוקר שאחרי המשחק, הרבו לעסוק במועדון דווקא במי שלא שיחק: ירדן שועה.

החלוץ, שהראה ניצוצות במשחקים האחרונים בהם עלה מהספסל, לא קיבל ולו דקה אחת למרות שהירוקים היו בפיגור במשך דקות ארוכות במחצית השנייה. בדקה ה-72 סימן דולב חזיזה לראשונה לספסל של מכבי חיפה שהוא לא יכול להמשיך. הוא ביקש חילוף עוד כמה פעמים בהמשך, אבל יצא רק כעבור שמונה דקות - ובסיום התלונן על עייפות וכאבים בשרירים (כזכור, חזיזה סובל מפציעה מתמשכת). "הבעיה" היתה מי שהחליף אותו": סינטאיהו סלליך ולא שועה, מה שגרם לכעס בסביבתו של האחרון. גם שחקנים בקבוצה העידו ששועה נראה מאוכזב מאוד בסיום.

"בכל המשחקים האחרונים שהוא נכנס כמחליף הוא תרם והציג כדורגל טוב. מה הוא עוד צריך לעשות כדי לקבל דקות?", תהו מקורביו של שועה. מרקו בלבול, שספג ביקורות על ההחלטה, הסביר אותה בכך ש"עברנו למערך של שני חלוצים עם רוקאביציה ועוואד, היה עומס במרכז והרגשתי שצריך שינוי בכנפיים".

ירדן שועה, שחקן מכבי חיפה. שלומי גבאי
נראה מאוכזב מאוד בסיום. ירדן שועה/שלומי גבאי

2. הקרדיט לבלבול הולך ואוזל, הפלייאוף יכריע לגבי המשך דרכו

עם או בלי קשר לסאגת ירדן שועה, עלתה אמש על הפרק סוגיית מעמדו של בלבול. המאמן זוכה להערכה רבה אצל גורמים רבים במערכת, אולם ההדחה מהגביע בשילוב ההפסדים במשחקים המכריעים עד כה בליגה גורמת לכך שיעקב שחר מעכב את ההחלטה על המשך דרכו. כמי שמסתמן כרגע, ההחלטה תתקבל רק בפלייאוף העליון בהתאם לתוצאות.

אם בלבול ימשיך להיאבק על האליפות עד המחזורים האחרונים הוא צפוי לקבל חוזה גם לעונה הבאה, אך אם מאבק האליפות ייגמר מהר והפער יגדל בלבול עשוי לשלם בכיסאו. גורמים במועדון הכחישו שהנושא כלל על הפרק. "כולם מעריכים את מרקו", אמרו. "אנחנו עסוקים עכשיו בהצלחה בליגה ובטח לא במעמד של בלבול. אנחנו עושים עונה אדירה, צריך לזכור את זה גם כשמפסידים".

גורם אחר הוסיף: "אין שום החלטה או אפילו כוונה לחתוך את מרקו, הוא עשה פה דברים שלא עשו 10 שנים". בכל מקרה, במכבי חיפה מפנים חלק מהאשמה גם לשחקנים. בקבוצה מתכוונים לשחרר כמה שחקנים בקיץ לאור האכזבה מהתפקוד שלהם במשחקים מכריעים, ורוצים לצרף בין ארבעה לחמישה שחקנים חדשים.

מרקו בלבול מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
הקרדיט לאט לאט אוזל. בלבול/אדריאן הרבשטיין

3. מצוקת קשרים לקראת הפועל תל אביב: ארד או סלליך יוסטו למרכז השדה

אם לא די בהדחה הכואבת, לירוקים יש גם כאבי ראש אחרים. אמש פרק יובל אשכנזי את הכתף, הוחלף ונסע מיד לבית החולים שוב הוחזרה הכתף למקומה. הקשר ייעדר בכל מקרה מול הפועל תל אביב - חדשות רעות במיוחד לירוקים בהתחשב בכך שגם נטע לביא ייעדר מהמשחק בשל צבירת כרטיסים צהובים. בקבוצה מקווים שלא מדובר בפציעה חמורה שתגרום לו להחמיץ משחקים אחרי פגרת הנבחרת.

כך או כך, המצב מצריך היערכות מחודשת בקישור לקראת הפועל תל אביב. עופרי ארד (שייעדר ממשחק העונה נגד מכבי תל אביב אחרי שספג אמש כרטיס צהוב חמישי) או סינטאיהו סלליך עשויים להיות מוסטים למרכז השדה, מחוץ לעמדה הטבעית שלהם. גם מקסים פלקושצ'נקו צפוי לפתוח בקישור.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם עופרי ארד. אדריאן הרבשטיין
עופרי ארד/אדריאן הרבשטיין

4. היציעים הריקים השפיעו לרעה?

בקבוצה טענו שהעובדה שהמשחק הביתי התקיים ללא קהל בעקבות התפשטות הקורונה, פגע בריכוז ובחדות של השחקנים. "זה בטח לא תירוץ, אבל זה היה חסר מאוד", אמר אחד השחקנים. "היו רגעים שדחיפה של הקהל שלנו הייתה מביאה כנראה לשער שני. זה היה הופך את המשחק לשונה לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully