וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרואן קבהא בספק לבית"ר ירושלים, ז'וזואה צפוי להמשיך בהפועל באר שבע

10.3.2020 / 14:42

הקשר שבר את כף היד וגובס. הקבוצה תממש את האופציה בחוזהו של הפורטוגלי המצטיין, מתמוגגת מהמאמן שממשיך לנצח בחיפה, וחוגגת "כאילו כבר זכתה בתואר". וגם: הסרטון שהטריף את השחקנים והרגע שגרם לבתיה שהר לבכות

פלייר תגובות מהניצחון של הפועל באר שבע על מכבי חיפה בגביע/צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: ירדנה פוקס עבודי

בווידאו: התגובות אחרי ה-0:4 של מכבי חיפה על באר שבע בליגה

עיקרי הדברים

- הפועל באר שבע מאוהבת בז'וזואה, שצפוי להמשיך בקבוצה בעונה הבאה

- מרואן קבהא נחבל בכף ידו במהלך המשחק ונבדק בבית חולים, שם הוא אובחן עם שבר בכף יד שמאל

- הסוד להתאוששות נגד מכבי חיפה: סרטון לשחקנים עם ברכות מיקיריהם

- בן שהר שכבש את שער הניצחון, הקדיש את הגול לסבו שנפטר בימים האחרונים

- יוסי אבוקסיס שובר שיאים: ניצחון שישי על מכבי חיפה במגרשה הביתי

- במועדון משוכנעים: "מגיע לנו להיות בחצי הגמר. עשינו את המסלול הכי קשה"

seperator

1. הפועל באר שבע מאוהבת בז'וזואה: "הוא מזכיר את אבוקסיס השחקן"

הפועל באר שבע צפויה לממש את האופציה להאריך את חוזהו של ז'וזואה לעונה הבאה. הקשר הפורטוגלי מרוויח העונה בהפועל באר שבע כ-300 אלף יורו, סכום נמוך יותר ממה שהרוויח בטורקיה, ובהסכם יש למועדון אופציה להאריך את ההתקשרות בעונה נוספת בתוספת של 20 אחוזים, כך שהשחקן ישודרג בעונה הבאה לחוזה בגובה של 360 אלף יורו נטו.

ז'וזואה היה הבולט בין שחקני הפועל באר שבע בניצחון 1:2 אמש (שני) על מכבי חיפה ברבע גמר גביע המדינה. בדקות הפחות טובות של הקבוצה בתחילת המשחק, הוא היה מהבודדים שהציג יכולת מרשימה ודאג לתת אוויר להגנה שהיתה מעט לחוצה. מאוחר יותר הוא בישל למיגל ויטור את שער השוויון וככל שנקפו הדקות, השתלט על מרכז השדה ובמחצית השנייה ניהל את המשחק בצורה מצויינת. ליוסי אבוקסיס יש כמה מנהיגים במגרש ובראשם אולי מיגל ויטור בו בחר כקפטן במקום בן ביטון, אבל ז'וזואה הוא האיש של מאמן הפועל באר שבע בקישור ובעיני רבים במועדון יש אפילו מקום להשוואה בין אבוקסיס השחקן לבין ז'וזואה. "בטוח שיוסי רואה בתכונות של ז'וזואה קווים מקבילים למי שהוא היה כשחקן בעיקר באופי, בווינריות, בתשוקה", העיד אמש אחד משחקני הקבוצה. "אבל גם בשקט עם הכדור, ראיית המשחק, הבעיטה הנקייה".

ז'וזואה הוא בין שלושת הזרים שיש להפועל באר שבע אופציה עליהם לעונה הבאה. איתו בחבילה גם דויד סימאו ואלטון אקולטסה שלגביהם ההחלטה תתקבל רק לקראת תום העונה. לבאר שבע יש גם שלושה זרים החתומים על חוזים לעונה הבאה והם מיגל ויטור, נייג'ל האסלביינק וארנסטס שטקוס. "לא כל יום מגיע לקבוצה בארץ שחקן זר שעושה את ההבדל, משדרג את חבריו אבל בעיקר מתחבר כל כך לקהל", אומרים בהפועל באר שבע. "ז'וזואה הוא השחקן האהוד ביציעים והוא קנה לו את זה בזכות".

עוד בוואלה!

אבוקסיס: "כמו ששיחקנו היום, גם הקהל של מכבי חיפה לא היה עוזר"

לכתבה המלאה
ז'וזואה הפועל באר שבע. אדריאן הרבשטיין
יכולות כמו של אבוקסיס. ז'וזואה מלהטט אמש/אדריאן הרבשטיין

2. סוד ההתאוששות: סרטון מיוחד שהוקרן לשחקנים לפני המשחק

בהפועל באר שבע כבר עשו את זה בעבר והחוכמה היא לא להשתמש בגימיק הזה עד שהוא כבר שחוק, אבל אתמול זו היתה הזדמנות טובה לשלוח את השחקנים למגרש עם סרטון ברכות ומסרים מאוד מרגש מבני המשפחות שלהם שהוקרן להם בחדר ההלבשה באיצטדיון. מחלקת המדיה של הקבוצה קיבלה את האור הירוק למהלך מההנהלה ומיוסי אבוקסיס עצמו ויצאה ללקט סרטונים אישיים של בני משפחות השחקנים כולל מבני המשפחה של הזרים שנמצאים בכלל בחו"ל.

"לשלוח את השחקנים למגרש למשחק כזה שהוא כמו גמר גביע עם מסרים אישיים מבני המשפחה, עשה משהו עמוק בפנים", אמרו בקבוצה. "צריך להיזהר לא להפוך את זה למשהו רגיל ולכן פעם בכמה חודשים בעיתוי הנכון לייצר כזה סרטון, זה דבר נהדר".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים שיר צדק. אדריאן הרבשטיין
הכל התחיל בחדר ההלבשה. שחקני באר שבע חוגגים/אדריאן הרבשטיין

3. בן שהר הקדיש את השער לסבו שנפטר, מרואן קבהא שבר את כף ידו

את שער הניצחון כבש אמש בן שהר ולא היה ראוי ממנו לאור הימים המורכבים שעבר. ביום רביעי שעבר, במועד המקורי של המשחק, היה שהר בספק קל. הוא סחב פציעה מהתבוסה בליגה למכבי חיפה לפני תשעה ימים והיה אמור לעבור מבחן כשירות בערב הגביע. אלא שהמשחק נדחה והפועל באר שבע הרוויחה את החלוץ שלצערו נכנס לשבוע אבל על מות סבו, אביה של אמו המוכרת בתיה שהר.

שהר האם לא מפספסת משחק של בנה אבל אמש לא הגיעה לחיפה מאחר שישבה בשבעה על מות אביה. הבשורה על הגול של בן שהר הגיעה אליה מיד והיא פרצה בבכי במיוחד כששהר הצביע לשמיים והקדיש את השער לסבו כשהוא ממלמל: "זה בשבילך סבא". מאוחר יותר אמר שהר: "אני מקווה שבמקום בו הוא נמצא כעת הוא ראה את השער הזה ושמח בשבילי".

מרואן קבהא נחבל במהלך המשחק בכף יד שמאל. הוא נבדק לאחר מכן בבית חולים, שם אובחן כי הוא סובל משבר בכף יד שמאל והוא גובס. קבהא התבקש לנוח מספר ימים והוא צפוי להחמיץ את המשחק מול בית"ר ירושלים.

בן שהר שחקן הפועל באר שבע. אדריאן הרבשטיין
אמא בתיה בכתה בבית. בן שהר מקדיש את שער הניצחון לסבו/אדריאן הרבשטיין

4. מי מתעסק עם אבוקסיס בחיפה?

אם יש משהו שהיווה יתרון להפועל באר שבע לפני המשחק זו הסטטיסטיקה של יוסי אבוקסיס מול מכבי חיפה. עד אתמול היו לאבוקסיס חמישה ניצחונות מול הפסד בודד בסמי עופר למכבי חיפה - נתון כמעט בלתי נתפס מאחר שאבוקסיס אימן כל השנים קבוצות נחותות ממכבי חיפה ובכל זאת הכאיב לה מאוד. אתמול הוא רשם, אם כך, את הניצחון השישי שלו מול מכבי חיפה בחיפה ומדובר בהישג יוצא דופן. אבוקסיס ניצל את תחושת ההשפלה אחרי ה-4:0 מול מכבי חיפה בליגה כדי להטריף את שחקניו. "יוסי הכין אותנו מצוין למשחק", הודו שחקנים בבאר שבע. "מכבי חיפה קבוצה יותר טובה ואת הפער סגרנו עם משחק טקטי והרבה נשמה".

יוסי אבוקסיס מאמן הפועל באר שבע. אדריאן הרבשטיין
עשה זאת שוב. אבוקסיס חוגג על חשבון מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

5. אם יש מגיע, אז מגיע

החגיגות בחדר ההלבשה של הפועל באר שבע נמשכו אמש זמן רב. זה היה הרבה מעבר לניצחון רגיל. "חגגנו כאילו זכינו בגביע", סיפרו השחקנים מאוחר יותר על התחושות שלהם. הפועל באר שבע רק בחצי הגמר, אבל היא עברה את המסע הכי מפרך עד כה בדרך לנשיא. "ניצחנו את מ.ס. אשדוד בחוץ, מכבי נתניה בחוץ ועכשיו מכבי חיפה בחוץ. אף קבוצה לא עשתה מסלול כזה עד עכשיו בגביע. אנחנו ראויים לניצחון הזה ונמצאים בצדק בחצי הגמר", אמרו במועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully