וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרלת חצי הגמר: הפועל באר שבע - בני יהודה, מכבי פתח תקוה - הפועל תל אביב

יוסי אבוקסיס יפגוש את הקבוצה עמה זכה בגביע, מוליכת הלאומית מול האדומים במשחק השני. חצאי הגמר ייערכו ב-12-14 במאי. אסי רחמים: "זכייה בגביע תהיה חותמת". עומר גולן: "רצו אותנו בהגרלה? נקווה שיצטערו על זה"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הגרלת חצי הגמר נערכה היום (רביעי) בתא הכבוד באצטדיון רמת גן, ובה נקבע כי הפועל באר שבע תפגוש את מחזיקת הגביע בני יהודה, האקסית של יוסי אבוקסיס, ואילו מוליכת הלאומית מכבי פתח תקוה תשחק מול הפועל תל אביב, עוד אקסית של גיא לוזון. המשחקים יהיו באצטדיון בחיפה בין 12 ל-14 במאי. הגמר השנה מיועד להיערך באצטדיון בלומפילד ב-26 במאי.

את הכדורים בהגרלה שלפו צח שחרור ואסתי סגל, שחקני נבחרת ישראל קטועי הגפיים.

הגרלת חצי גמר גביע המדינה, הפועל באר שבע מול בני יהודה. יוסי ציפקיס
סידרו ליוסי אבוקסיס הגרלה פיקנטית. אסתי סגל וצח שחרור עם הפתקים/יוסי ציפקיס

מפגשי העבר

* יוסי אבוקסיס, שזכה בשני גביעים כשחקן הפועל תל אביב ובעונה הקודמת כמאמן בני יהודה, אולי העדיף להמתין עם מפגש כזה לגמר, אבל הפועל באר שבע אוהבת לשחק מול הכתומים בגביע. היא ניצחה בכל חמשת העימותים הקודמים במפעל, כולל 2:5 בחצי הגמר היחיד בין הקבוצות ב-1997. המפגש האחרון היה בסיבוב ח' ב-2012 ובו באר שבע ניצחה 1:4 בפנדלים (3:3 ב-120 דקות).

* מכבי פתח תקוה שיחקה מול הפועל תל אביב שמונה פעמים במסגרת גביע המדינה (4:4 בניצחונות) ובמפגש האחרון הדיחה אותה בשמינית הגמר עם ניצחון חוץ 0:2 לפני שלוש שנים. הקבוצות נפגשו פעמיים בחצי הגמר, כשב-1952 מכבי פתח תקוה ניצחה 0:1 והמשיכה לזכייה, וב-1994 הפועל תל אביב ניצחה 1:3 בפנדלים ואז הפסידה בדרבי בגמר.

עוד בוואלה!

הפועל באר שבע ניצחה 1:2 את מכבי חיפה ועלתה לחצי גמר הגביע

לכתבה המלאה
הגרלת חצי גמר גביע המדינה, מכבי פתח תקוה מול הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
נציגת הלאומית תדיח קבוצה שלישית מליגת העל?/יוסי ציפקיס

הדרך לחצי הגמר

בני יהודה

מחזיקת הגביע העפילה לשלב חצי הגמר בפעם השלישית בארבע השנים האחרונות, וכעת רחוקה שני משחקים משמירה על התואר והנפת הגביע בפעם החמישית בתולדותיה. בדרך לחצי הגמר עברה בני יהודה את הפועל חדרה (0:2 בהארכה בסיבוב ח'), הפועל עפולה מהלאומית (0:1 בשמינית הגמר) והפועל חיפה (0:2 ברבע הגמר) והיא עדיין ללא ספיגה במפעל.

הפועל תל אביב

האדומים חזרו למעמד חצי הגמר אחרי שמונה שנות היעדרות, כשבפעם הקודמת ב-2012 גם סיימו עם הנפת גביע שלישי ברציפות ו-16 בכל הזמנים (10 מאז קום המדינה). הפועל תל אביב עברה בדרך את הפועל קטמון מהלאומית (0:2 בהארכה בסיבוב ח'), בני סכנין מהלאומית (0:3 בשמינית הגמר) והפועל רעננה (1:2 בהארכה ברבע הגמר).

מכבי פתח תקוה

נציגת הלאומית היחידה בחצי הגמר (והראשונה מאז הפועל רמת גן ב-2017) שבה למעמד הזה לראשונה מאז 2014 ומחפשת גמר ראשון מאז 2001 ואולי אפילו זכייה שלישית אי פעם (הקודמת הייתה ב-1952). מכבי פתח תקוה הדיחה בדרך שתי קבוצות מהלאומית (0:2 על הפועל רמת גן בסיבוב ז' ו-0:1 על הפועל נוף הגליל בשמינית הגמר) ושתיים מליגת העל (2:3 על עירוני קרית שמונה בהארכה בסיבוב ח' ו-3:5 בפנדלים על בית"ר ירושלים ברבע הגמר).

הפועל באר שבע

חצי גמר ראשון של הדרומיים מאז 2016, אז נעצרו על ידי מכבי חיפה. הפועל באר שבע שיחקה רק מול קבוצות מליגת העל, ואת כולן עברה במשחקי חוץ. זה התחיל עם 3:4 על מ.ס. אשדוד במשחק דרמטי בסיבוב ח', נמשך עם 1:2 על מכבי נתניה בשמינית הגמר ובשני הניצחון היוקרתי 1:2 בחיפה.

גביע המדינה לעונת 2019/20. יוסי ציפקיס
עוד שני משחקים להנפה/יוסי ציפקיס

התגובות

עומר גולן, המנהל המקצועי של מכבי פתח תקוה: "אנחנו נמצאים בעונה חלומית ומקווים שהחלום הזה ימשיך. טבעי שכולם רצו אותנו, נקווה שהם יצטערו על זה. בכדורגל תמיד צריך לשאוף להגיע למעמדים האלה ולחלום. בגביע תמיד קורה איזשהו קסם, ואנחנו מקווים להמשיך בו. גיא לוזון מול עוד אקסית? הוא מטורף טבעית, הוא לא צריך אקסטרות. יהיה פיקנטי לפגוש את עומר דמארי, אבל נקווה לעבור אותו".

כפיר אדרי, מנהל בני יהודה: "מפגש מעניין, תמיד כיף לראות את יוסי. אין הגרלה טובה ואין פייבוריטית בחצי גמר. זו תמיד חוויית כדורגל ומה שנשאר רק לקוות שהמצב במדינה יירגע וכולם יוכלו ליהנות יחד איתנו. זכינו בגביע פעמיים והגענו בפעם השלישית בארבע שנים לחצי הגמר, שזה הישג בפני עצמו. לגביע באים עם אנרגיות אחרות, רק מי שחווה את זה יכול להסביר".

אסי רחמים, מנכ"ל הפועל באר שבע: "אין קל או קשה בחצי גמר הגביע. עברנו דרך קשה עם אשדוד, נתניה ומכבי חיפה בחוץ. הגענו לשלבים האלה ונעשה הכול כדי לזכות סוף סוף בגביע, מאז הזכייה היחידה ב-1997. זה תואר מיוחד, אין ספק. לצערי הפסדתי כשוער בגמר הגביע, אבל המועדון זכה לפני כן וזה מפעל שהאוהדים שלנו מאוד התגעגעו אליו ורוצים לחוות אותו. זכייה בגביע תהיה חותמת שהמועדון הולך למקום טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully