וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה בימי קורונה: חוסר בהירות בהפועל באר שבע לקראת מכבי חיפה

9.3.2020 / 14:57

"הדבר הכי בטוח לקראת המשחק הזה הוא ששום דבר לא בטוח", הודו בבירת הנגב לפני רבע גמר גביע המדינה. החופשה שבוטלה, ההכנה הבעייתית והגישה שהשתנתה: אחרי שמונה ימים של בלגן, אף אחד כבר לא זוכר את התבוסה לירוקים בליגה

צילום: לילך וייס עריכה: נועה לוי

בווידאו: התגובות אחרי ניצחון מכבי חיפה על הפועל באר שבע במפגש הקודם בין הקבוצות

1. למי יש ראש לכדורגל?

"מעולם לא הרגשתי כך לפני משחק כדורגל. יש פה תחושות, מחשבות, רגשות. הכל מתערבב. מעניין מה זה יוציא הערב מהפועל באר שבע". קצת לפני השעה 12.00 העמיסו בבאר שבע את האוטובוס שחנה ליד מתקן האימונים של הקבוצה בסמוך לאיצטדיון טרנר והניעו כדי לנסוע צפונה לחיפה. יוסי אבוקסיס יכול היה להישאר בבית בפתח תקווה ולהצטרף בנקודת איסוף על הדרך, אבל הוא היה כבר מוקדם בבוקר במתקן לישיבה נוספת עם עוזרו אליניב ברדה לקראת המשחק.

אבוקסיס הוא מהמאמנים שאוהבים שהשחקנים שלהם ישנים במיטות הרגילות בבית. אם הוא יכול, הוא מעדיף להגיע למלון ביום של משחק בצהריים ולא לילה קודם כפי שהיה בשבוע שעבר לפני המשחק שנדחה, אז נסעה באר שבע לחיפה כבר ביום שלישי בלילה בתום האימון המסכם. "זה סיפור מוזר כל מה שקורה סביב הקורונה, אבל אנחנו מבינים שזה משהו גדול יותר מכדורגל", אומרים בבאר שבע. "ביום ראשון שעבר חטפנו רביעייה ממכבי חיפה בליגה. כעבור יומיים היינו כבר בחיפה בבית מלון לקראת המשחק בגביע. שעתיים לפני המשחק ביום רביעי הודיעו שהוא מבוטל. ביום חמישי דיברו על ביטול הכדורגל אבל התפשרו על 5,000 צופים במשחק הדחוי שיהיה ביום שלישי. אחרי זה הקדימו את המשחק ליום שני. ביום שישי כבר אמרו שאפשר יהיה להכניס 20 אלף איש. הבוקר קמנו למשחק ללא קהל ולא צריך להגיד מה המשמעות עבור כדורגלן לשחק ללא קהל.

"עכשיו קח את כל המסע הרגשי הזה ותכניס לתוך ההכנות למשחק שהוא כמו גמר גביע ותבין שהדבר הכי בטוח לקראת המשחק הזה הוא ששום דבר לא בטוח. אם מאמנים מכינים קבוצה ולא יודעים מה יקבלו במשחק, הפעם זה פי כמה בגלל כל מה שקורה, וזה עוד בעיר שחוותה טילים במשך שנים ומורגלת לחיות תחת לחץ".

שחקני הפועל באר שבע נייג'ל האסלביינק, חנן ממן. דני מרון
איך אפשר להתכונן כך למשחק?/דני מרון

2. הנקמה הספורטיבית התפוגגה?

למכבי חיפה יחסר הערב קהל ביתי תומך של קרוב ל-20 אלף איש. להפועל באר שבע יחסר יצר הנקמה הספורטיבית שהורגש במועדון בשבוע שעבר. התבוסה ההיא בדיוק לפני שמונה ימים, ישבה חזק לאנשים במועדון בראש ובלב בימים שאחרי המשחק ואלה אנרגיות לא רעות בכלל לבוא איתן למשחק בגביע המדינה מול אותה קבוצה שהכתה אותך בליגה. "האמת שעכשיו המשחק ההוא בליגה נראה ממש רחוק", אומרים במועדון. "אלה לא שמונת הימים שעברו, כמו כל מה שעוברים כאן בארץ ובעולם סביב סיפורי הקורונה. הרי אין דבר כמעט שלא מושפע מכך".

קחו את הפורטוגלים של הקבוצה, למשל. שלושתם כבר סגרו מזמן טיסות לביקורי משפחה בפגרת הנבחרת בהמשך החודש. מיגל ויטור, ז'וזואה ודויד סימאו רצו לקחת אוויר לשלושה ימים לפחות בפורטוגל אצל המשפחות וקיבלו הנחייה לבטל הכל, מחשש שיהיו חשופים לנגיף או שייאלצו לחזור לארץ ולשהות בבידוד של שבועיים. אחרי שהפנימו שזה המצב וצריך להתרגל לחוקים חדשים, הם ביקשו להביא את המשפחות המורחבות שלהם לביקור בישראל במקום, אבל אז הבינו שגם מי שיגיע מחו"ל יצטרך להיות בבידוד ולכן ויתרו על כל הרעיון.

ז'וזואה שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
החופשה בוטלה, גם המשפחה לא תגיע ארצה. ז'וזואה/דני מרון

3. למי באר שבע תחזיק אצבעות אם תודח?

ויש גם את הצד המקצועי ושם אין יותר מדי רווח להפועל באר שבע מדחיית המשחק, למעט ימי ההתאוששות הנוספים שקיבל בן שהר שלא היה לגמרי בכשירות לקראת המשחק ביום רביעי. אבל מהצד השני של המגרש חטף לואי טהא התכווצות משמעותית בשרירי המפשעה ורק אתמול הצליח להשלים את האימון המסכם, כך שאבוקסיס עוד צריך לחשוב אם לעלות איתו, ובכלל, האם לעלות במערך של שלושה בלמים. רמזי ספורי שלא היה בסגל למשחק ברביעי כסוג של ענישה מקצועית על משחקו החלש מול מכבי חיפה בליגה, בכלל נפצע בסוף השבוע ושוב לא יתלבש.

כך או אחרת, אם יש מישהי שהצטערה אחרי בית"ר ירושלים מההדחה שלה מול מכבי פתח תקווה בגביע המדינה ביום חמישי שעבר זו הפועל באר שבע. אם המצב הטבלאי יישאר בתום העונה כפי שהוא כעת, תוכל הקבוצה מבירת הנגב להשיג את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית מהמקום הרביעי בו היא נמצאת עכשיו רק אם מכבי חיפה תזכה בגביע המדינה. היה עדיף לבאר שבע שבית"ר ירושלים תישאר במירוץ לגביע ותזכה בו מהמקום השלישי שלה, אז גם מקום רביעי היה מקבל את הכרטיס לאירופה. "זה מצחיק לומר את זה, אבל המציאות מאוד ברורה", אומרים בבאר שבע. "אם נודח מול מכבי חיפה בגביע, נצטרך להתפלל שהם יקחו את הגביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully